הצצה לדגמי הקונספט העתידניים בתערוכת ז'נבה 2018

  • כתב: אדם רודן
  • צילום: יצרן
  • 13 מרץ 2018
  • 0 תגובות

רכבי קונספט הצליחו תמיד לעורר התרגשות בקרב חובבי רכב מושבעים. הם אינם מגיעים לפס הייצור, אך טכנולוגיות, רעיונות וקווי עיצוב חדשניים, בהחלט מהווים השראה לרכבי הייצור הסדרתי. השנה נחשפו טכנולוגיות שאפתניות ומקוריות הכוללות בין היתר מערכות בינה מלאכותית, מערכות אינטגרציה מוח-מכונית, מערכות לניטור אישוני הנהג, ופתרונות חדשים לתחבורה שיתופית וציבורית. הצטרפו אלינו לסקירת 5 הדגמים העתידניים והמסקרנים ביותר שהוצגו בתערוכת הרכב השנתית בג'נבה.

רנו איזי-גו

רנו הציגה רכב קונספט אוטונומי המיועד לפעול בשטחים אורבניים בלבד ומתאים להסעת 6 נוסעים בתא מרווח ונוח בעל דפנות זכוכית שקופים. רנו איזי-גו ינוע במרחב העירוני במהירויות נמוכות, לא יסע בכבישים מהירים, ויציע נסיעה אוטונומית ברמה 4 (נהיגה ללא צורך בנהג בשטחים מוגדרים מראש).

רנו איזי-גו קונספט

מידותיו של רנו איזי-גו אינן צנועות. אורכו 5,200 מ''מ, רוחבו 2,200 מ''מ, וגובהו 1,600 מ''מ. גודלו מבטיח כי תא הנוסעים, הכולל מושבים המסודרים בצורה מעגלית, יעניק מרחב מחיה נדיב וחברתי. דלת הכניסה תפתח כלפי מעלה והנוסעים יוכלו לצעוד אל תוך התא בעמידה זקופה. מנוע חשמלי יחיד במשקל 300 ק''ג תורם לשמירה על משקל עצמי נמוך של 1,700 ק''ג. המהירות המרבית עומדת על 50 קמ''ש ומערכת היגוי לכל הגלגלים תסייע בתמרונים בשטחים צפופים. החזון של רנו הוא שיווק מסיבי לחברות תחבורה ציבורית ולא ללקוחות פרטיים, על מנת להרחיב את מגוון שירותי ההסעה המוצעים על ידי חברות אלו. רנו איזי-גו אינו מיועד להחליף את התחבורה הציבורית הקיימת, אלא להשתלב לצידה בסביבה העירונית הצפופה.

רנו איזי-גו קונספט

ניסאן IMx קורו

ניסאן חושפת את ה IMx קורו, קרוסאובר חשמלי בעל יכולות נהיגה אוטונומיות מתקדמות. טכנולוגיית מוח-רכב חדשנית המנטרת אותות חשמליים ממוחו של הנהג, תצליח להבין את אופי הנהיגה הרצוי בכל רגע נתון ותסייע לנהג. על הנהג יהיה לחבוש מעין כובע ייעודי העוקב אחר אותות מוח חשמליים ומשדר למערכת האוטונומית את מצבו המנטלי של הנהג. המכונית תדע להאיץ, לבלום ואף לסובב את גלגל ההגה באופן עצמאי בהתאם לתגובות הנהג ביחס למתרחש על הכביש. על פי ניסאן, המערכת תצליח לקצר משמעותית את זמן התגובה במצבי חירום.

ניסאן IMx קורו קונספט

יחידת ההנעה החשמלית של ניסאן IMx קורו מבוססת על שני מנועים חשמליים הממוקמים מלפנים ומאחור. ההספק הכולל עומד על 429 כ''ס והמומנט עומד על 71.3 קג''מ. טווח הנסיעה המקסימלי עומד על 600 ק''מ בהטענה בודדת. במידת הצורך, תוכל המכונית לספק חשמל חזרה למקור ההטענה, ולשמש כמעין תחנת כוח קטנה וניידת. יכולות נהיגה אוטונומיות יאפשרו חניה בחניון מרוחק ללא צורך בנהג. מערכת המולטימדיה תופעל באמצעות מחוות כגון נפנוף ביד והזזת האישונים.

ניסאן IMx קורו קונספט

פולקסווגן ויז'ן ID

פולקסווגן הודיעה רשמית כי כבר בשנת 2020 תחל בשיווק גרסת הייצור של הויז'ן ID קונספט, שתהווה את ספינת הדגל של המותג. עם זאת, מספר מערכות המוצגות בדגם הקונספט, ביניהן נהיגה אוטונומית ברמה 5 ובינה מלאכותית, לא יהיו זמינות לפחות עד שנת 2030. פולקסווגן ויז'ן ID מבוסס על שלדה חדשה ומציג תא נוסעים מרווח ללא הגה וללא קורות B.

פולקסווגן ויז'ן קונספט

דגם הקונספט כולל מערכת תפעול באמצעות דיבור ומחוות ידיים ועיניים. מערכת בינה מלאכותית אחראית על תפעולה הכללי של המכונית ותסייע בנהיגה אוטונומית ברמה 5. על פי היצרנית, מערכת הבינה המלאכותית תהיה החדשנית ביותר בתעשיית הרכב, ותלמד את אופי הנהיגה הרצוי תוך כדי תנועה.

פולקסווגן ויז'ן קונספט

פולקסווגן ויז'ן ID מונע על ידי מערכת חשמלית הכוללת שני מנועים ושתי תמסורות. מלפנים נמצא מנוע חשמלי בהספק 101 כ''ס, ומאחור מנוע חשמלי בהספק 201 כ''ס. ההספק המשולב עומד על 302 כ''ס, תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 6.3 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 180 קמ''ש. טווח הנסיעה המרבי עומד על 664 ק''מ על פי פולקסווגן.

פולקסווגן סדריק

פולקסווגן מציגה אוטובוס הסעות אוטונומי המיועד להסיע עד 4 תלמידים לבית הספר. האוטובוס האוטונומי צבוע בצבע צהוב בוהק ומזכיר את אוטובוס בית הספר הפופולרי בארצות הברית. פולקסווגן תשווק את הסדריק כרכב צעיר ומגדירה אותו כ- Cool Bus (דומה ל- School Bus אך הרבה יותר מגניב). מסכי מגע יציעו בידור אינטראקטיבי לילדים בדרכם לבית הספר.

פולקסווגן סדריק קונספט

פולקסווגן מודעת לעובדה כי אוטובוס המסוגל להסיע רק ארבעה ילדים אינו מהווה פתרון אידיאלי להסעת תלמידים לבית הספר, אך טוענת כי פיתוח הסדריק יעזור לקידום תחום הרכבים האוטונומיים.

פולקסווגן סדריק קונספט

פורשה Mission E Cross Turismo

פורשה מציגה קרוסאובר ספורטיבי בגודל בינוני המונע באמצעות חשמל בלבד, במתח 800V. דגם הקונספט פורשה Mission E Cross Turismo מעוצב עם קריצה למכונית הספורט פורשה 911 קופה ומציג מכסה מנוע נמוך, פנסי חזית מסוג LED המסודרים בתצורת מטריצה, ובתי גלגלים בולטים עם חיפוי בצבע שחור.

פורשה Mission E Cross Turismo קונספט

תא הנוסעים נקי למראה עם דשבורד המעוצב כמקשה אחת וכולל מסך מגע הנמתח לרוחבו. טכנולוגיית ניטור מחוות חדשנית תעקוב אחר עיני הנהג ותדע להיכן הוא מביט על גבי המסך. בהתאם לכך תדע המערכת לקרב ולהגדיל את התפריט או היישומון המבוקש ולהקטין את שאר התצוגות בצדדים.

פורשה Mission E Cross Turismo קונספט

קיפול המושבים האחוריים ושימוש במסילות העמסה ייחודיות, ישפרו את נוחות העמסת המטען. כמו כן, בכל אחד מהמושבים האחוריים נותר פתח קטן המאפשר העמסת מגלשי סקי אל תוך תא הנוסעים. מבין דגמי הקונספט שהוצגו בתערוכה, הקרוסאובר החדש של פורשה נראה כמעט מוכן לייצור.

ההספק הכולל של מערכת ההנעה החשמלית עומד על 600 כ''ס ותאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 3.5 שניות. תאוצה 0-200 קמ''ש אורכת פחות מ- 12 שניות על פי פורשה. מתלי אוויר חדשניים מסוגלים להגדיל את מרווח הגחון בלא פחות מ- 50 מ''מ. מערכת ההנעה הכפולה ומערכת היגוי לכל הגלגלים יאפשרו עבירות שטח גבוהה. טווח הנסיעה עומד על 250 ק''מ וזמן הטעינה קצר מאוד ועומד על 15 דקות לטעינת הסוללה במלואה.