קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: אדם רודן
  • צילום: אדם רודן
  • 21 מרץ 2018
  • 0 תגובות

מאז הושק לראשונה בשנת 2003, קיבל קיה סורנטו מספר הגדרות תפקיד שונות. בעוד הדור הראשון בסדרה הציג יכולות שטח מרשימות ומנוע דיזל בלבד, הדור שלישי שהושק בשנת 2014 מדיר גלגליו ממסלולי השטח התובעניים ומציע נוחות נסיעה טובה, אבזור מפנק ותא נוסעים שקט ומהודר.

סרטון קיה סורנטו במבחן דרכים

בשנת 2017 השיקה קיה את הסורנטו החדש שעבר מתיחת פנים קוסמטית וקיבל מערכות בטיחות ונוחות חדשות כדי להוות תחרות בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים. להיצע הגרסאות של קיה סורנטו הצטרפה גרסת פרימיום יוקרתית וחזקה עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים הקורצת לשוק רכבי הפנאי האמריקאי. יצאנו לבדוק האם הסורנטו המגודל והיקר מצליח לספק את הסחורה.

קיה סורנטו
יתרונות   אבזור נוחות, מפרט בטיחות עשיר, עיצוב
חסרונות   כניסה מסורבלת לשורת המושבים השלישית, מערכת מולטימדיה נתקעת

קיה סורנטו 2018

עיצוב ונוחות

לזכותו של קיה סורנטו החדש ניתן לזקוף את עיצובו החיצוני, המצליח להרשים ולסובב ראשים. במהלך שלושת הימים במחיצתו, קיבלתי מחמאות רבות ונוכחתי לדעת כי רכב הפנאי החדש והבוהק שלי מצליח לעורר עניין רב. הן על הכביש והן בחניה. אורכו של קיה סורנטו עומד על 4,800 מ''מ, רוחבו 1,890 מ''מ, גובהו 1,690 מ''מ, ובסיס גלגליו נמתח על פני 2,780 מ''מ.

קיה סורנטו 2018

קיה סורנטו בגרסת פרימיום הבכירה שהתייצב למבחן, מקבל תאורת LED מלאה עם תאורת יום דקיקה ופנסי ערפל מסוג LED בעיצוב ''קוביות קרח'' המזוהה עם קיה. הגריל הקדמי הכסוף בוהק למרחקים ומושך תשומת לב, ומתחתיו גריל נוסף וכהה התורם לעיצוב הספורטיבי. קיה סורנטו החדש מציג קווי מתאר זורמים וחלקים המשווים לו מראה מודרני מבעבר.

קיה סורנטו 2018

תא הנוסעים מהודר ומהוקצע. ריפודי העור נעימים למגע והפלסטיקה איכותית. בתא הנוסעים ממוקמים מגוון פקדים התופסים את העין כבר ברגע הכניסה לרכב. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת. שדה הראייה טוב אך לא יותר מכך, מכסה המנוע הגבוה פוגע מעט בשדה הראייה לפנים, וגם קורות A ו- B אינן מתחשבות בנהג בגובה ממוצע, ומפריעות לשדה הראייה לצדדים.

קיה סורנטו 2018

המושבים הם ללא ספק אחת מההפתעות המהנות יותר בשרוולו של הדגם הבכיר. המושבים הקדמיים נוחים, מפנקים ומציעים תמיכת גב מעולה ואופציות כיוונון רבות. בעת הכניסה והיציאה מהרכב ינועו המושבים קדימה ואחורה בהתאמה על מנת לאפשר כניסה ויציאה נוחות. המושבים בשורה השנייה גם הם נוחים מאוד ומציעים כיוונון ידני של זווית משענת הגב. בנוסף ניתן להזיז את המושבים לפנים או לאחור לטובת נוחות הנוסעים בשורה האחרונה. הרצפה שטוחה לגמרי ולא תדרוש מהנוסע האמצעי מאחור לפסק את רגליו לצדדים. בשורה השלישית המצב אינו מזהיר והמושבים לא נוחים. הם אינם מרווחים דיו להסעת בוגרים לאורח זמן והכניסה לשורה זו אפשרית דרך הדלת השמאלית בלבד. מכיוון שהמעבר לשורה השלישית צר, הכניסה והיציאה הופכות מסורבלות במיוחד ונראה כי הישיבה שם מיועדת לילדים בלבד.

קיה סורנטו 2018

מרווחי הראש, הכתפיים והברכיים נדיבים, וכאשר כיסוי הגג הפנורמי במצב פתוח, ייהנו הנוסעים מעוד כמה סנטימטרים למרווח הראש. תאי אחסון רבים ויעילים מצביעים על הנדסת אנוש וארגונומיה מעולות. משפחה מרובת ילדים וודאי תמצא כי קיה סורנטו החדש מצליח לספק את כל צרכיה היומיומיים. תא הנוסעים שקט עד כדי כך שלרגע חשבתי כי מדובר ברכב חשמלי. רעש המנוע נשמע אך ורק בעת נהיגה מאומצת במצב ספורט והשקט נשמר אפילו במהירויות שהשתיקה יפה להן. גם בדרכים משובשות במיוחד לא נשמעו קרקושים כלשהם מהקונסולה הראשית או מהדלתות.

קיה סורנטו 2018

מערכת המולטימדיה המקורית אינה טובה כמצופה. המסך אינו מצליח להציג גרפיקה באופן ברור בשעות היום המוארות ומצד שני מציג תמונה בוהקת מדי ומסנוורת בשעות הלילה. המערכת מציעה מגוון יישומונים בהתקנה מקומית כגון Waze, פנגו, סלופארק ואפליקציית רדיו ישראלי. רצף פעולתה של המערכת נקטע לעיתים תכופות. צג המגע מרגיש מעט זול וחבל שכך. מצאתי כי תפקודה הבינוני של מערכת המולטימדיה הינו החיסרון המשמעותי ביותר ברכב, וחווית השימוש בה לא נעימה.

קיה סורנטו 2018

תא המטען צנוע כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש ומציע נפח אחסון של 320 ליטרים בלבד. לאחר קיפול השורה השלישית גדל נפחו לכדי 1,077 ליטרים, ולאחר קיפול השורה השנייה מתקבל נפח עצום של 2,066 ליטרים. קיפול המושבים קל, פשוט ואינטואיטיבי. ברמת האבזור פרימיום היינו מצפים לקבל דלת תא מטען חשמלית. כמו ברכבי פנאי שטח רבים, הגלגל החלופי נמצא מתחת לרכב ושליפתו פשוטה.

קיה סורנטו 2018

נוחות הנסיעה העירונית טובה מאוד. חומרי בידוד הרעשים הצליחו להשאיר את תא הנוסעים שקט אפילו בשעות העומס של תל אביב. מצלמת הרוורס וחיישני החנייה הקדמיים והאחוריים מתפקדים בסנכרון מושלם ועוזרים לתמרן את הרכב הגדול אל חניות צפופות במיוחד. קיה סורנטו מצטיין בנסיעה בינעירונית ובכבישים מהירים. מערכת בקרת השיוט וההיגוי האוטונומי מורידים את מפלס הלחץ בעת נהיגה בכל כביש מהיר בישראל. מערכת המתלים משככת בקלות כבישים גליים ומשובשים, ומשמרת יציבות כיוונית טובה.

ביצועים

רכב המבחן מצוייד במנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 277 כ''ס ב- 6,300 סל''ד ומומנט מרבי של 34.3 קג''מ ב- 5,000 סל''ד. בכל הנוגע לכוח והאצה, רכב הפנאי המגודל מצליח לספק חווית נהיגה מהנה. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ''ש אורכת 7.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ''ש. ניתן לרכוש את קיה סורנטו גם עם מנוע בנזין קטן יותר בנפח 2.4 ליטרים בהספק 188 כ''ס או עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים בהספק 200 כ''ס.

קיה סורנטו 2018

המנוע החדש משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית המאפשרת גם העברת הילוכים ידנית. התיבה פועלת באופן שקט ומדוייק, והשילוב בין המנוע לתיבה מצליח לצמצם את תחושת היעדר המומנט. דגם הפרימיום משווק עם מערכת הנעה כפולה חכמה המשנה את חלוקת הכוח בין הסרנים לאחיזה מירבית. המערכת מתפקדת היטב ומספקת אחיזת כביש מפתיעה ביחס למשקלו וגודלו של קיה סורנטו.

קיה סורנטו 2018

את הקוראני השרירי בחנתי בכבישי הגליל העליון, כפי שאני נוהג לעשות עם רכבים אחרים. אציין כי אחיזת הכביש המעולה וריסון המרכב הפתיעו אותי לטובה, ולא הורגשו זוויות גלגול חריגות בסיבובים הדוקים. בנהיגה טכנית מהירה הרגשתי כי תפקוד תיבת ההילוכים אינו רספונסיבי כפי שהיה בעת נהיגה מנהלתית יותר. העברת התיבה למצב ספורט לא שינתה הרבה.

קיה סורנטו 2018

בניגוד לדור הראשון שהציג יכולות שטח טובות, הדור הנוכחי של קיה סורנטו מציג מרווח גחון צנוע יחסית העומד על 185 מ"מ ואינו מצוייד בהילוך כוח. זוויות הגישה והנטישה קטנו גם הן. אומנם בדגם הנבחן מותקנת מערכת הנעה כפולה עם יכולת נעילת דיפרנציאל, אך אל תצפו ממנו לעבירות שטח מרשימה. במהלך המבחן הצליח קיה סורנטו המצוחצח לרדת בדרך סלעית ותלולה, לצלוח דרך בוצית במיוחד ולחצות תעלת מים בעומק 35 ס"מ. אומנם עברנו את המכשולים ללא בעיה, אך לא הרגשנו כי הסורנטו מסוגל להרבה יותר מזה.

קיה סורנטו 2018

צריכת דלק

נתוני היצרן הרשמיים מצהירים על צריכת דלק של 9.6 ק''מ לליטר בנסיעה משולבת. במהלך המבחן שכלל נסיעה עירונית, בינעירונית, עמידה בפקקים, ונהיגת שטח בעבירות בינונית, השיג קיה סורנטו צריכת דלק משולבת של 6.7 ק''מ לליטר. עם מיכל דלק של 71 ליטרים, ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים.

קיה סורנטו 2018

אמינות ועלויות אחזקה

קיה סורנטו משווק עם 3 שנות אחריות מלאות. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 738 ₪, עלות הטיפול השני 1,133 ₪, עלות הטיפול השלישי 966 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 1,133 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 3,970 ₪ וכולל מע"מ.

קיה סורנטו 2018

מחיר פנס קדמי (LED) עומד על 12,946 ₪, מחיר פנס אחורי 1,767 ₪, מחיר מראת צד קומפלט 3,907 ₪, ורפידות בלמים קדמיות יעלו 501 ₪. עלות הטיפולים השוטפים וחלקי החילוף ממוצעת, אך מחיר הפנס הראשי גבוה.

עלות ביטוח מקיף וחובה לנהג בן 21 בעל ותק של 3 שנים וללא תביעות קודמות או שלילת רישיון עומדת על 12,767 ₪. עלויות הביטוח גבוהות ביחס לממוצע בקטגוריה.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את קיה סורנטו בשנת 2014 אשר הרשים עם ציון מרבי של 5 כוכבים. דרישות הארגון בנושא אבזור הבטיחות הוקשחו מאז, אך גם קיה סורנטו זכה למפרט מערכות בטיחות משופר. מפרט מערכות הבטיחות החל מרמת הבסיס נדיב במיוחד וכולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית עם התרעה ואיתות חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התרעה על עייפות הנהג, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, בקרת יציבות נגרר, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, נקודות עיגון ISOFIX ומכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל.

קיה סורנטו 2018

רמת האבזור הבכירה פרימיום כוללת בנוסף התרעה על רכב חוצה מאחור, התרעה על רכב בשטח מת ותאורה אדפטיבית. הנסיעה בקיה סורנטו מלווה בתחושת ביטחון הן בזכות גודלו והן בזכות תפקודן המעולה של מערכות הבטיחות האקטיביות.

קיה סורנטו 2018

תמורה למחיר

קיה סורנטו משווק בשלוש רמות אבזור. מחירה של גרסת הכניסה אורבן עומד על 199,900 ₪ והיא משווקת עם מפרט אבזור הכולל בין היתר מערכת בקרת אקלים מפוצלת, בורר מצבי נהיגה, מערכת מולטימדיה מקורית, חלונות אחוריים כהים, חיישן גשם, מפתח חכם, מראות צד חשמליות, בלם חניה חשמלי, מצלמת רוורס, וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. מחירה של גרסת הביניים EX עומד על 224,900 ₪ והיא כוללת בנוסף מושב נהג חשמלי, תאורת מפות ותאורת תא מטען מסוג LED, גג זכוכית פנורמי, ריפודי עור ופנסים אחוריים מסוג LED.

מחירה של הגרסה הבכירה פרימיום עומד על 275,900 ₪ לדגם הדיזל או 279,900 ₪ לדגם הבנזין הנבחן בכתבה. גרסה זו מוסיפה לרשימה מערכת הנעה כפולה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', פנסים קדמיים מסוג LED, וחישוקי 19 אינץ'. דגם הבנזין מפנק עוד יותר וכולל מושבים קדמיים חשמליים עם חימום וזכרונות.

קיה סורנטו החדש הוא רכב פנאי בטיחותי, מאובזר ובעל נוכחות מרשימה. היתרונות הבולטים של קיה סורנטו נמצאים באבזור בטיחות נדיב ובתא נוסעים שקט ומרווח המתאים לחמישה בוגרים פלוס שני ילדים. גרסת הבנזין הבכירה מהווה תחרות לרכבי הפרימיום הגדולים כגון שברולט טראוורס ופורד אקספלורר, אך בהתחשב במחיר הגבוה, לא נראה כי זו הגרסה שתהפוך לרבת מכר. דווקא גרסת הכניסה אורבן מספקת לטעמנו את התמורה הטובה ביותר מבין גרסאותיו של קיה סורנטו החדש.

קיה סורנטו 3.5 בנזין פרימיום אוטומט
מנוע 3,470 סמ''ק
הספק מרבי משולב 277/6,300 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 34.3/5,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 4,800 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,690 מ"מ
בסיס גלגלים 2,780 מ"מ
מיכל דלק 71 ליטרים
נפח תא מטען

320 ליטרים

משקל עצמי 1,903 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 9.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 6.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2014)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

279,900 ₪

קיה סורנטו 2018