סובארו פורסטר 2018 נחשף

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 29 מרץ 2018
  • 0 תגובות

סובארו פורסטר החדש נחשף בתערוכת ניו יורק המתקיימת בימים אלו. הדגם החדש מתבסס על הפלטפורמה הגלובלית של סובארו המציעה קשיחות משופרת ביחס לדור הקודם. העיצוב החיצוני אינו מהפכני ומהווה אבולוציה טבעית של העיצוב הנוכחי עם איפור שטח הכולל קשתות גלגלים, חצאיות צד וספי פגושים בחיפוי פלסטיק מושחר. סובארו פורסטר החדש מציג ממדים גדולים יותר מקודמו, עם אורך של 4,625 מ"מ, רוחב של 1,810 מ"מ, גובה של 1,730 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ. מרווח הגחון מכובד ביחס לסגמנט ועומד על 220 מ"מ.

סובארו פורסטר

בשלב זה מוצג הדגם בגרסה המיועדת לשוק האמריקאי, אשר מצויידת במנוע המשרת את היצרנית מזה למעלה מ- 20 שנים תוך קבלת עדכונים ושיפורים. כמסורת היצרנית, מדובר במנוע בוקסר בעל הזרקה ישירה בנפח 2.5 ליטרים בהספק 182 כ"ס ומומנט של 24.3 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT עם אפשרות להעברת הילוכים באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. מערכת ההנעה הכפולה קבועה כמובן.

סובארו פורסטר

בשלב זה לא אישרה סובארו כי תציע דגם XT טורבו אך תציע גרסת ספורט הנבדלת בגריל מושחר, חישוקי 18 אינץ', וספויילר אחורי. רשימת האבזור כוללת בין היתר חימום למושבים הקדמיים, תאורה אקטיבית עם עמעום אורות אוטומטי, והתנעה ללא מפתח. מערכת ההנעה הכפולה כוללת כעת אופציית X-MODE משודרגת המסייעת בצליחת תוואי שטח תובעני או בוצי.

סובארו פורסטר

תא הנוסעים מציג עיצוב המוכר משאר דגמי היצרנית. במרכזו בולט מסך מולטימדיה בגודל 6.5 או 8 אינץ', מערכת ניווט, צימוד ל- Apple CarPlay ו- AndroidAuto, ובורר מצבי נהיגה מסוג SI-Drive המחדד את תגובות המצערת ושאר מכלולי הנהיגה. סובארו טוענת כי השקיעה רבות בחומרי בידוד לטובת נסיעה שקטה ומעודנת.

סובארו פורסטר מקבל את חבילת מערכות הבטיחות של היצרן העונה לשם EyeSight, הכוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מאחור הכוללת בלימה אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי (עם אופציה לתאורה אדפטיבית), התרעה על עייפות הנהג, מערכת הכנה לתאונה, ומערכת בקרת יציבות בנסיעה עם נגרר.