סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב כדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעה דומה בשוק הרכב העולמי.
כדי להגשים את החלום האמיתי, רצוי שהקרוסאובר שלנו יתפאר בסמל הנכון בחרטומו ובעיצוב אופנתי, כזה שיבדל אותו ממכוניות העם הקוריאניות והיפניות השורצות מסביבנו, ויעיד כי בעליו משתייך למעמד הנכון. ב.מ.וו X2 נתפר בדיוק למשבצת זו. הוא מהווה גרסת קופה לב.מ.וו X1 הקומפקטי, בדיוק כמו היחס בין ב.מ.וו X6 לב.מ.וו X5. ב.מ.וו X2 פונה לקהל המבקש עיצוב מצודד ואופנתי עם תנוחת ישיבה גבוהה, ומוכן לשלם על כך את הפרמיה הנדרשת - 245,000-329,900 ₪ בהתאם לגרסה.
| ב.מ.וו X2 2.0 ליטרים טורבו אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, ביצועים, נוחות נסיעה |
| חסרונות | מחיר, אבזור |
עיצוב ונוחות
ב.מ.וו X2 הוא חתיך אמיתי. עיצובו כולל את כל האלמנטים הנדרשים כדי להיות רכב הפוזה המושלם. הפרופורציות, מרווח הגחון המוגדל, ואיפור שטח הכולל חצאיות וקשתות גלגלים מפלסטיק מושחר, אמונים על מראה הקרוסאובר האופנתי. עיצוב החזית מזוהה ממרחק עם שפת העיצוב המוכרת של ב.מ.וו, העושה שימוש לראשונה בגריל הכליות ההפוך של ב.מ.וו אשר רחב יותר בבסיסו.
במבט מהצד מציג ב.מ.וו X2 עיצוב קופה חטוב ודינמי עם ספויילר אחורי המהווה המשך לקו הגג, כתפיים רחבות, וגופי תאורה ארוכים לטובת מראה רחב. בנוסף ניתן להבחין בהופעת בכורה נוספת (בעשור הזה) של סמלי המותג המוטבעים על קורות C כמחווה ל- CS העתיקה. רכב המבחן אובזר בחבילת M-sport המוסיפה אלמנטים ספורטיביים כגון מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי, חיפוי תקרה בגוון אפור, דיפוני אלומיניום, חישוקי 19 אינץ', פגושים וחצאיות צד בעיצוב ספורטיבי, וצמיגי אל תקר. כל אלו בשילוב צביעה זהובה-חרדלית אותה עטה רכב המבחן, יוצרים רכב מושך מבטים מהמעלה הראשונה, ללא ספק פרמטר בעל חשיבות עליונה לקהל היעד.
תא הנוסעים מציג מראה סטנדרטי יותר עם סביבת הנהג המוכרת משאר דגמי היצרנית. הדשבורד מוטה לכיוון הנהג וכולל צג בגודל 6.5 אינץ' המתופעל באמצעות חוגה מרכזית הממוקמת בסמוך לבורר ההילוכים. בקומה שמתחת למערכת המולטימדיה, ניצבת מערכת בקרת האקלים שבאופן תמוה איננה אלקטרונית ונטולת שליטה דו-אזורית ופתחי אוורור לנוסעים מאחור. לוח המחוונים הדיגיטלי קלאסי וברור, אך צג מחשב הדרך שממוקם משום מה בתחתיתו, מוסתר ע"י ההגה. גם מתג ביטול מערכת ה- stop&start מוסתר מאחורי ההגה. פרט לכך הנדסת האנוש טובה מאוד.
איכות ההרכבה טובה והחומרים בחלקים העליונים משובחים ומקנים תחושת פרימיום, אך בחלקים הנמוכים יותר נרשם חיסכון באיכות חומרי הדיפון. תאורת סוככי השמש משום מה אינה קיימת כלל. סביבת התא מכובדת בכללותה, אך היעדרותם של בקרת אקלים, תאורת מפות, מצלמת רוורס, מערכת בקרת שיוט, ופקדי הילוכים מגלגל ההגה, גורעים מתחושת הפרימיום הכללית וגורמים להרגשת חסכנות שאינה במקום.
הכניסה למושבים הקדמיים נוחה מאוד, אך כניסה אל המושבים האחוריים דורשת התכופפות. המושבים הקדמיים מעולים ומציעים תמיכה צידית נדיבה לצד אפשרויות כיוונון חשמלי רבות, ביניהן אפשרות הארכת בסיס המושב ואפילו הידוק תמיכת הצד. גלגל ההגה העבה נעים לאחיזה ומתכוונן ידנית לגובה ולעומק. תנוחת הנהיגה גבוהה דיה ביחס לקרוסאובר ומקנה לנהג שדה ראיה טוב לכל הכיוונים. תא הנוסעים אוורירי מלפנים, בין היתר בזכות גג פנורמי, אך החלונות האחוריים צרים לטובת מראה דמוי קופה.
מרחב הפנים סביר בהחלט הודות לבסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ, ומציע ממדים דומים למכונית משפחתית אירופאית, כמו גם מגבלה לנוסע שלישי עקב מדרגת הינע בולטת. תא המטען מציע נפח הטענה של 470 ליטרים או 1,355 ליטרים בקיפול המושב האחורי. שפת ההטענה בגובה אידיאלי והמפתח רחב ונוח. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי קטן מפלדה.
כניסה והתנעה נעשות באמצעות מפתח חכם בנוחות ובקלות. נוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד. ב.מ.וו X2 מאובזר במתלים אדפטיביים בעלי מצב קומפורט המשפיע באופן מהותי על רכות השיכוך, כך ששברים ובורות מרוסנים ברכות ע"י המתלים, אך השיכוך אינו מושלם. מחוץ לעיר איכות הנסיעה מעולה. מעבר למצב ספורט מקשיח מאוד את פעולת הבולמים המרסנים את תנודות המרכב. הבידוד מרעשי הרוח טוב, אך מחוץ לעיר מייצרים צמיגי האל תקר אוושה מציקה כבר במהירות דו ספרתית.
ביצועים
ב.מ.וו X2 התייצב למבחן שלנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 192 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ ב- 1,350 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. כרגיל בב.מ.וו, הביצועים מעולים. היציאה מהמקום חזקה וזריזה, במצב ספורט תגובות התיבה מהירות, ולמנוע יש את כל הכוח הדרוש להאיץ את המרכב במשקל טון וחצי כאיילה זריזה. לא מדובר בביצועים המדביקים את גב הנוסעים למושב, אך בהחלט בכאלו המכבדים את המותג והמראה. הזינוק הקלאסי 0-100 קמ"ש אכן עומד על 7.7 שניות בהתאם לנתון היצרן.
לב.מ.וו X2 הנבחן הנעה קדמית וזו גורעת רבות מפוטנציאל הנהיגה החבוי בו. הפלטפורמה בבסיסה דינמית ובמצב ספורט מתקבלת אחיזת כביש מעולה עם התנהגות ספורטיבית, אך רכב הנעה קדמית עם שפע מומנט כבר בסל"ד נמוך אינו מאפשר את הורדת הכוח לכביש בצורה יעילה בפניות מהירות. כניסה מהירה לפניות מייצרת זווית גלגול מדודה וניתן להיכנס לסיבובים ארוכים במהירות גבוהה בתחושת ביטחון. הבלמים מיישרים קו עם היכולת הכוללת ומספקים ביצועי בלימה נאותים בכל מהירות. ההגה חסר תקשורת, אך בעל משקל טוב במצב ספורט. יכולת השטח מתחילה ונגמרת בירידה לשבילים סלולים, לא הרבה מעבר ליכולתה של משפחתית ממוצעת.
צריכת דלק
בימי המבחן עם מערכת stop&start פעילה, רשם ב.מ.וו X2 צריכת דלק של 10 ק"מ לליטר, כך שמיכל דלק בנפח 51 ליטרים יספיק לטווח של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. מדובר על צריכת דלק טובה ביחס לביצועים, אם כי רחוקה מהצהרת היצרן העומדת על 16.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
ב.מ.וו X2 משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 681 ₪, עלות הטיפול השני 1,309 ₪, עלות הטיפול השלישי 681 ₪, עלות הטיפול הרביעי 1,309 ₪, ועלות הטיפול החמישי 1,834 ₪. סך חמשת הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומד על 5,814 ₪ כולל מע"מ. העלות אמנם גבוהה אך דומה למתחרים הישירים מגרמניה.
מחירי החלפים יקרים ביחס לשוק וגם ביחס לדגמים מתחרים. מחיר פנס קדמי (LED) עומד על 15,189 ₪, מחיר פנס אחורי 2,339 ₪, מחיר מראת צד עומד על 5,996 ₪, זוג רפידות בלם קדמיות יעלו 859 ₪, וסט צלחות בלם קדמיות יעלו 1,446 ₪. מחיר הביטוח לכל נהג מעל לגיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות יעלה 1,490 ₪ לביטוח חובה, ו- 13,383 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2015, זכה ב.מ.וו X2 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על מפרט מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה על עייפות הנהג, ועמעום אורות אוטומטי. מדובר במפרט אבזור בטיחות דל ביחס למחיר. היינו שמחים לקבל מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת רוורס מקורית. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 5 מתוך 8.
תמורה למחיר
ב.מ.וו X2 בגרסת הכניסה sDrive18i, המצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 140 כ"ס, מוצע במחיר 245,000 ₪. אבזור הנוחות הסטנדרטי כולל בין היתר גג פנורמי נפתח חשמלית, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 6.5 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות למושב הנהג, התנעה ללא מפתח, קישוריות בלוטות', בלם חניה אלקטרוני, מגביל מהירות, חיישני גשם ואורות, חישוקי 18 אינץ', חלונות אחוריים כהים, ותאורת LED מלאה.
רכב המבחן בגרסת sDrive20i עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 192 כ"ס, מוצע במחיר 299,900 ₪ ומוסיף לרשימה מתלים אדפטיביים, מערכת שמע HiFi עם 7 רמקולים, פתיחה והתנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד, וספויילר אחורי. רמת האבזור הבכירה אקסקלוסיב נמכרת במחיר 329,900 ₪ ומביאה עימה בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתח מיזוג לאחור, מערכת שמע מבית הרמן קרדון עם 12 רמקולים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חימום למושבים הקדמיים, חבילת תאורת פנים וחוץ מורחבת, מערכת בקרת שיוט, חיישני חניה, ומערכת חניה אוטומטית.
ב.מ.וו X2 מציע עיצוב סקסי ואופנתי, סמל נחשק וביצועים טובים. רשימת האבזור כוללת פרטי מותרות כגון גג פנורמי, מתלים אדפטיביים וכיוונון חשמלי לתמיכת הצד במושבים הקדמיים, אך נעדרת אבזור בסיסי כגון מערכת בקרת שיוט ומערכת בקרת אקלים. נדמה שב.מ.וו התמקדה בהקניית תחושת "החיים הטובים" על חשבון אלמנטים בסיסיים חשובים. המחיר הנדרש בעבור כל הטוב הזה אינו זול. על הנייר נראית רכישת ב.מ.וו X2 כעסקה יקרה למדי, אך על הכביש מדובר באחד הקרוסאוברים הקומפקטיים היפים והמהנים בסגמנט, ולקהל היעד אלו הם כנראה הפרמטרים החשובים ביותר.
| ב.מ.וו i20 X2 sDrive אוטומטי M-pack | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 192/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 28.5/1,350 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,360 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,824 מ"מ |
| גובה כללי | 1,526 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 51 ליטרים |
| נפח תא מטען |
470 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,535 ק"ג |
| מהירות מרבית | 227 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר |
299,900 ₪ |
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025