אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
מיצובישי היא אחת מהכוכבות הגדולות של קטגוריית הטנדרים כבר הרבה שנים. בעוד יצרנים אחרים פרשו מהמרוץ, מיצובישי תמיד הייתה שם ומתכוונת להמשיך ולהיות. מה- L200 של שנות התשעים, המגנום המצ'ואיסטי, דרך ההאנטר הנאה, ועד הטרייטון של היום, מיצובישי תמיד בלטה בסגמנט הטנדרים. בעידן בו שווי שימוש אפס ניתן לטנדרים אמריקאים ענקיים הנוגסים במכירות הטנדרים הקטנים יותר כגון הטרייטון, יצאנו לבדוק האם סוס עבודה יפני "קטן" יכול לתת מענה הולם ליום העבודה המאומץ וגם לטיול המשפחתי בסופי שבוע.
| מיצובישי טרייטון | |
|---|---|
| יתרונות | איכותי, מרווח, שקט במהירויות גבוהות |
| חסרונות | קופצני, חוסר בתאי אחסון |
מיצובישי טרייטון הוא לא רכב ותיק בכבישי ישראל אך לעיתים מרגיש כזה בזכות דמיון רב להאנטר, קודמו בתפקיד. הטרייטון נכנס לנעליים גדולות בכל הקשור לביצועים, אמינות ויכולות שטח, ומנסה בדרכו לטפס לראש טבלת המכירות. כבר שנים שעל כיסא הבוס הגדול יושב בנחת איסוזו דימקס עם נתח שוק של למעלה מ- 50% מהקטגוריה, נתון שקשה מאוד להתעלם ממנו. יחד עם זאת, קטגוריית הטנדרים הקטנים מציעה מבחר מצומצם יחסית הכולל שישה שחקנים בלבד: מיצובישי טרייטון, פיאט פולבק מקבילו, טויוטה היילקס, איסוזו דימקס, ניסאן נבארה, ופולקסווגן אמארוק.
עיצוב ונוחות
עיצוב הטרייטון דומה להאנטר שקדם לו אך הוא מוסיף מספר נגיעות עיצוביות שהפכו אותו לאטרקטיבי הרבה יותר. הטרייטון נראה כוחני, במובן החיובי של המילה, ויש לו את הלוק האגרסיבי שמצפים לקבל ברכב שטח שבא לעבוד. הגריל מעוטר בכרום ובמרכזו סמל שלושת היהלומים. פנסי החזית נמשכים אל תוך הכנף הקדמית. קשתות הצד מרחיבות את בתי הגלגלים המכילים חישוקים מעוצבים בקוטר 17 אינץ'. מדרגות הצד ועיטורי הכרום בהחלט מוסיפים לעיצובו של הטרייטון, וניתן בהחלט לומר כי מדובר בטנדר בעל עיצוב מרשים. אורכו של הטרייטון עומד על 5,285 מ"מ, רוחבו 1,815 מ"מ, גובהו 1,780 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 3,000 מ"מ, ומרווח הגחון עומד על 205 מ"מ.
תא הנוסעים של מיצובישי טרייטון סטנדרטי יחסית ולא תמצאו בו אלמנטים מיוחדים. סביבת הנהג של הטרייטון נראית טוב באופן כללי. איכות החומרים לא מובחרת אך מקובלת גם בקרב המתחרים. כמצופה מסוס עבודה יפני, הפלסטיקים קשיחים ומשדרים עמידות לאורך זמן. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו קרקושים בזמן הנסיעה.
מיצובישי טרייטון דקאר משווק עם מערכת ה- Connected Car של היבואנית כלמוביל. המערכת מוצגת על מסך המגע המרכזי בגודל 8 אינץ' ומבוססת על ממשק אנדרואיד. במערכת זו ניתן לשלוט בכל הנוגע למדיה ברכב לרבות אפליקציית הניווט ווייז, אפליקציית חניה, ומצלמת נסיעה לאחור. הטרייטון משווק עם כרטיס סים בנפח גלישה של 3GB בחודש לתקופה של 12 חודשים. היתרונות הגדולים של המערכת הם קלות השימוש ותמיכה מלאה בעברית. הגרפיקה במסך מוצלחת וברורה גם ביום בהיר במיוחד, והתפריטים מוצגים בצבעים שחור, לבן ואדום, צבעי סמל המותג מיצובישי.
לוח המחוונים ברור ונוח לשימוש אך המסך הדיגיטלי הקטן במרכז לוח השעונים יכול היה להיות ברור יותר. לטרייטון מחשב דרך אך הוא די פשוט וכבר פגשנו מפורטים ואינפורמטיביים יותר. גלגל ההגה נעים מאוד למגע והכפתורים שעליו ממוקמים בצורה נוחה. הנדסת האנוש במיצובישי טרייטון טובה מאוד. מההגה ניתן לשלוט על מערכת בקרת השיוט ומערכת המולטימדיה. לחצני השליטה על מערכת המיזוג ברורים ונוחים מאוד לשימוש. המזגן של הטרייטון מרשים במיוחד והוא דאג להקפיא את תא הנוסעים בימי המבחן החמים.
המושבים הקדמיים מאוד נוחים ביחס למתחרים ומקום לא חסר מלפנים. תנוחת הנהיגה במיצובישי טרייטון טובה על אף שלא ניתן לכוון את מושב הנהג לגובה. לטרייטון מרווח ראש טוב גם מקדימה וגם מאחורה כמצופה מרכב כזה. עם בסיס גלגלים של שלושה מטרים לא חסר מקום לרגליים וגם מדרגת תעלת ההינע אינה מפריעה לרגלי הנוסעים. מיצובישי טרייטון הוא רכב נוח יחסית לרכבי עבודה למרות שלדת סולם הנוטה לקשיחות. אמנם בתוך העיר הוא מתקשה קצת לעבור את המהמורות, ופסי האטה מהווים לו אתגר, אך בכבישים בין עירוניים הטרייטון נוח הרבה יותר. כאשר מעמיסים את הארגז מאחור בכמה מאות קילוגרמים, הנסיעה הופכת נוחה יותר.
אחת הנקודות החזקות של הטרייטון הוא בידוד הרעשים. בתחילת נסיעה אמנם שומעים את המנוע החזק בבירור אבל בנסיעה בכבישים בין עירוניים, הטרייטון שקט יותר מרכבים משפחתיים ומג'יפונים פופולריים. באופן כללי, הטרייטון הוא רכב שנעים לשהות בו. מיצובישי טרייטון הוא רכב ארוך ויכול להיות מאתגר למדי להחנות רכב ארוך מחמישה מטרים בחניות צפופות. לטרייטון סף חלונות גבוה יחסית אך דבר זה אינו פוגע בזווית הראיה לכל הכיוונים. הטרייטון קל יחסית לתמרון למרות שרדיוס הסיבוב עומד על 5.9 מטרים.
ההגה של הטרייטון הוא מהמוצלחים בקטגוריה. את עיצובו כבר הזכרנו אך את תגובותיו חשוב לציין. ההיגוי מדויק יחסית לרכב בגודלו ומרגיש מחובר לגלגלים ולכביש. נוסף על כך, בדגם המבחן הבכיר של הטרייטון, ניתן למצוא מנופים מאחורי גלגל ההגה המאפשרים העברת הילוכים ידנית הנחוצה לשמירת הרכב בהילוך הנכון בזמן שהארגז מלא בכל טוב, כדי שלא להעמיס על הבלמים בירידות.
ביצועים
בכל מה שנוגע לביצועים, מיצובישי טרייטון בהחלט עומד בהגדרה של סוס עבודה. הטרייטון משווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.4 ליטרים בהספק של 181 כוחות סוס. נתוני ההספק הופכים אותו לטנדר החזק ביותר בקטגוריה. לטרייטון גם המומנט הגבוה ביותר העומד על 43.8 קג"מ הזמין החל מ- 2,500 סל"ד, ומורגש היטב בזמן נסיעה. הטרייטון מאיץ מעמידה בזריזות ואין לו בעיה להאיץ למהירויות המסכנות את רישיון הנהיגה. בסיבובים ניתן להרגיש את זווית הגלגול המשמעותית של הטרייטון המזכירה כי מדובר בטנדר עם מרכז כובד גבוה ומתלים ארוכי מהלך. לקבלת אחיזה טובה יותר ניתן לשלב להנעה כפולה בקלות בעזרת בורר מצבי העברת הכוח.
נתוני המנוע מתורגמים למצב בו לטרייטון יש תמיד כוח זמין, ולא מעט. יחד עם תיבת חמישה הילוכים ואפשרות להעברתם ידנית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, אפשר להגיע לכל מקום במהירות. תיבת ההילוכים אפקטיבית מאוד, פשוטה ולא מורכבת אך עושה את עבודתה נאמנה. ההילוכים משתלבים במהירות ותגובת תיבת ההילוכים טובה גם בזמן בו נושא הטרייטון משא כבד, או בנהיגה אגרסיבית.
שטח
מיצובישי טרייטון יכול להביא אתכם לכל מקום היות ויכולת השטח שלו מעולה. בשונה מג'יפונים פופולריים, לטרייטון יש באמת מה להציע והוא יוכל לקחת אתכם אל מסלולי שטח טכניים ומורכבים יותר משבילי העפר הכבושים של קק"ל. מיצובישי לא מפרסמת את זוויות הגישה והנטישה של הטרייטון. מרווח הגחון עומד על 206 מילימטרים ותצורת המרכב מאפשרת זווית כניסה טובה מאוד למכשולים. אורכו של הטרייטון משחק לעיתים לרעתו בשטח קשה, אך במרבית המקרים לא נראה שהטרייטון מתרגש ממכשולים מאתגרים ויודע לצלוח אותם די בקלות. יכולת השטח של הטרייטון היא גם תוצאה של מערכת העברת הכוח המעולה. לטרייטון מערכת העברת כוח בעלת ארבע מצבים. הנעה אחורית, הנעה כפולה לכביש, הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי נעול, והנעה כפולה בהילוך כוח לשטחים המאתגרים באמת.
גרירה והטענה
הארגז של הטרייטון לא מדורג בין הגדולים בקטגוריה אך הוא גדול מספיק להעמסת משטחי עץ סטנדרטיים. למיצובישי טרייטון כושר העמסה של מעל טון (1,035 ק"ג ליתר דיוק) וגם כאשר הוא עמוס, המנוע החזק לא מרגיש מוטרד מהמשקל. בארגז שישה עוגנים איכותיים עשויים מתכת לקשירת המטען בזמן נסיעה. אמנם רכב המבחן לא הגיע עם וו גרירה, אך הנתונים מלמדים שלטרייטון יכולת גרירה של 750 ק"ג עם נגרר ללא בלמים ו- 3,100 ק"ג עם נגרר הכולל בלמים. מעבר לעובדה שלטרייטון כוח לקחת על עצמו משא כבד, הוא מבצע זאת היטב. בזמן נסיעה עם מטען, הטרייטון מרגיש נוח יותר וקופצני פחות. המתלים בתצורה מסורתית לסגמנט הטנדרים. מאחור קפיצי עלים ומלפנים עצמות עצה כפולות, אשר סופגים את המהמורות בכביש ברכות ללא סגירת מתלים או תנודות חריגות.
עלויות אחזקה
הטרייטון נדרש לטיפול תקופתי כל 15,000 ק"מ ועלויות טיפולים אלו לא זולות. עלות הטיפול הראשון 1,113 ₪, עלות הטיפולים השני והרביעי זהה ועומדת על 1,979 ₪. עלות הטיפול השלישי 1,492 ₪. סך עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עד ל- 60,000 הק"מ עמדת על 6,563 ₪. גם עבור חלקי החילוף דורשים במיצובישי מחירים גבוהים. עלות פנס קדמי 3,335 ₪, עלות פנס אחורי 1,433 ₪, ורפידות בלם יעלו 518 ₪. מיצובישי טרייטון משווק עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100,000 ק"מ. תוקף האחריות טוב בהחלט אך קצר מתוקף האחריות של אחיו התאום פיאט פולבק העומד על 4 שנים.
צריכת דלק
צריכת הדלק של הטרייטון טובה. במיצובישי מצהירים על צריכת דלק משולבת של כ- 13.9 ק"מ לכל ליטר סולר. בזמן המבחן שכלל נסיעת שטח עם הנעה כפולה ונהיגה משולבת בכבישים, סיפק הטרייטון נתון של 9.1 קילומטרים לליטר. נתון זה הוא בין הטובים בקטגוריה, ובל נשכח שלטרייטון גם המנוע החזק ביותר. לטרייטון מיכל דלק של 75 ליטרים, ובחישוב מהיר תוכלו לעבור כ- 650 קילומטרים בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
בטיחות
מיצובישי טרייטון משווק עם מערכת מקורית של בקרת סטייה מנתיב הנסיעה. בנוסף מאובזר הטרייטון בשבע כריות אוויר, בקרת יציבות, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. הטרייטון זוכה לציון 6 מתוך 8 בדרוג רמת האבזור הבטיחותי של משרד התחבורה. במבחן הריסוק האירופאי של ארגון Euro Ncap שנערך בשנת 2015, קיבל הטרייטון ציון של 4 כוכבים מתוך 5, עם ציונים טובים בשמירה על ילדים ומבוגרים.
תמורה למחיר
מיצובישי טרייטון ממשיך את המסורת המכובדת של אבות אבותיו. האבולוציה שעבר דרך המגנום וההאנטר הביאו לכדי מוצר מצוין. כלי העבודה הזה המכונה טרייטון ייתן מענה למרבית הצרכים המתעוררים במהלך ימי העבודה המפרכים. במקביל, יצבור הטרייטון עם משפחתכם שלל חוויות בטיולי שטח מהנים.
אם נשים את היד על הלב, לא בטוח שיש הצדקה למחירים המקובלים בקטגוריית הטנדרים, אולם אם ניקח בחשבון את הפונקציונליות מחד, והנוחות ויכולות השטח מנגד, הרי שקיבלנו דיל אטרקטיבי. מיצובישי טרייטון בעל יכולות שטח אמיתיות הגבוהות ממרבית רכבי הפנאי שטח הכוללים הנעה כפולה הנעים בכבישים. הנסיעה בכבישים שקטה ורגועה והישיבה הגבוהה מאוד, עושה רק טוב. אם זה לא מספיק, תוכלו להעמיס על הטרייטון מכל טוב ולגרור איתו עגלה כבדה כמעט מבלי להרגיש.
נכון שעלויות האחזקה של מיצובישי טרייטון גבוהות, ונכון שהטנדרים האמריקאים הגדולים נוגסים ללא הרף בסגמנט הפיק-אפים בזכות הטבות מס מפתות ויכולים להיות לעיתים אטרקטיביים יותר, אך גם להם חסרונות משלהם. כשבוחנים את מיצובושי טרייטון אל מול האלטרנטיבות, מגלים ש- "יש תמורה בעד האגרה".
| מיצובישי טרייטון Dakar SE | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,442 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 181/3,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 43.8/2,5000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 5 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית + כפולה |
| אורך כללי | 5,285 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,815 מ"מ |
| גובה כללי | 1,780 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,000 מ"מ |
| אורך ארגז | 1,470 מ"מ |
| עומק ארגז | 475 מ"מ |
| משקל עצמי | 1,875 ק"ג |
| משקל העמסה מורשה | 1,035 ק"ג |
| משקל כולל מורשה | 2,910 ק"ג |
| כושר גרירה ללא בלמים | 750 ק"ג |
| כושר גרירה עם בלמים | 3,100 ק"ג |
| מרווח גחון | 206 מ"מ |
| מיכל דלק | 75 ליטרים |
| מהירות מרבית | 177 קמ''ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | --- |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבים (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
244,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025