מיוחדת במינה: אסטון מרטין סיגנט V8

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 15 יולי 2018
  • 0 תגובות

אסטון מרטין סיגנט מקיימת את הופעת הבכורה בפסטיבל המהירות "גודווד" עם מנוע V8 בנפח 4.7 ליטרים בהספק 430 כ"ס שהושאל מאסטון מרטין ואנטג' S. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית חד מצמדית המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, הנועלים צמיגי בריג'סטון במידות 275/35. הרעיון להתקין מנוע V8 עצום בסיגנט הזעירה, נולד על רקע בקשתו של לקוח מחטיבת Q של אסטון מרטין, המתמחה בהתאמה אישית ומתן מענה לכל גחמה של לקוח המוכן לשלם בהתאם.

אסטון מרטין סיגנט V8

השתלת מנוע כה חזק דרשה שינוי טוטלי של השלדה ומרכיבי ההנעה. במסגרת התהליך הותקן כלוב התהפכות אשר רותך לשלדה כך שיהווה חלק אינטגרלי ממנה ויתרום לחוזק וקשיחות מבנית גבוהה לשיפור ההתנהגות. המתלים נלקחו מהדור הקודם של אסטון מרטין וואנטג', ומיכל הדלק מותקן בתא המטען לניצול כל שטח פנוי במרכב.

אסטון מרטין סיגנט V8

משקלה של אסטון מרטין סיגנט V8 עומד על 1,375 ק"ג עם נוזלים מלאים, כך שיחס ההספק-משקל עומד על 313 כ"ס לטון ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות. כדי לעצור את העוצמה המתפרצת, הותקנו צלחות בלימה קדמיות בקוטר 380 מ"מ עם קליפרים בעלי 6 בוכנות, ובלמים אחוריים בקוטר 330 מ"מ עם קליפרים בעלי 4 בוכנות. הקליפרים הצהובים יוצרים ניגוד עם צבעו הירוק של המרכב.

אסטון מרטין סיגנט V8

למרות השינויים המהותיים ברמה המכנית, שומרת אסטון מרטין סיגנט על עיצובה המקורי והשינויים מתבטאים בעיקר בגריל רשת מושחר, קשתות גלגלים בולטות הנגזרות מסרנים רחבים יותר, וחישוקי 19 אינץ' בעלי 5 חישורים. מאחור בולטים שני פתחי המפלט המסגירים את המנוע העוצמתי.

תא הנוסעים מכוון מסלול, כך שבנוסף לכלוב התהפכות נמצא כאן גם מטף כיבוי אש, מושבי באקט מבית ריקארו עם 4 נקודות עגינה לחגורות הבטיחות, גלגל הגה עטוי אלקנטרה, ופנלים מקרבון להשלמת האווירה.

דוד קינג, סגן נשיא ומנהל תפעול באסטון מרטין, מסר כי: "הסיגנט V8 מציגה את הצד המהנה של אסטון מרטין ולקוחותיה ומעידה על כשרון הנדסי, ע"י התאמת מנוע V8 בצורה הרמונית אל תוך הגוף הקומפקטי של הסיגנט. אני בטוח שהיא תדהים את קהל הצופים בפסטיבל המהירות "גודווד" כאשר הם יתקלו בה וישמעו אותה".