אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
יגואר נכנסת באיחור אופנתי אל שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים עם יגואר E-Pace, אחיו הקטן של יגואר F-Pace, המתחרה מול דגמים כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. יגואר E-Pace מתהדר בתדמית אליטיסטית, עיצוב מסוגנן ומפרט נדיב, אשר מכוונים אותו אל מול הגרסאות הבכירות של מקביליו מגרמניה. הפרמייה הנדרשת עבורו לא זולה ועומדת על 318,000 ₪ לגרסת הבסיס.
| יגואר E-Pace | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תדמית, אחיזת כביש |
| חסרונות | משקל, נוחות נסיעה, מחיר |
עיצוב ונוחות
ממדיו של היגואר הקטן מתבלטים בזכות רוחב חריג של 1,984 מ"מ, אך אורך של 4,390 מ"מ וגובה של 1,650 מ"מ מיישרים קו עם המקובל בסגמנט, כמו גם אורכו של בסיס הגלגלים העומד על 2,681 מ"מ. הפרופורציות נכונות ויחד עם שפת העיצוב העכשווית של המותג מתקבלת הופעה דינמית ויפייפיה.
בניגוד לדגמי העבר אשר התפארו בצללית ייחודית ונמוכה עם חרטום יוקרתי, שפת העיצוב החדשה מקשה על בידול המותג וייחודו בין שאר הרכבים על הכביש למרות שהעיצוב כשלעצמו מוצלח מאוד. החזית הספורטיבית כוללת גריל מושחר וגופי תאורה מחודדים. מאחור גופי תאורה צרים וארוכים, שמשה אחורית המשתפלת לאחור, ספויילר אחורי, וזוג מפלטים קרביים בציפוי כרום.
בעת כניסה לתא הנוסעים בלילה, מתחנף היגואר לנהג בהצגת חתימת המותג מוקרנת על האספלט. תאורה זו המוצגת בכל דגמי היצרן מספקת את תחושת הפרימיום המתלווה למותג יגואר. שילוב הצבעים הבהירים עם ריפודי העור האיכותיים מחניפים לנוסעים. הדשבורד וכל חומרי הדיפון בגובה הידיים עשויים מחומר רך ואיכותי. רוב הפקדים והמנופים איכותיים ומספקים פידבק נעים, אך הפקדים הממוקמים מתחת לצג המולטימדיה, לשליטה על פונקציות בקרת האקלים, נראים זולים וחסרי השראה.
איכות ההרכבה והנדסת האנוש טובות. הקונסולה המרכזית חובקת את הנהג, מסודרת סביבו, ומספקת גישה נוחה לצג המולטימדיה והפקדים סביבו. האווירה בתא הנוסעים אינה מפוארת יתר על המידה ומשדרת יותר "קרוסאובר איכותי" מאשר "יגואר מפוארת בעלות 350,000 ₪". מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 10 אינץ' המציג תמונה איכותית וחדה, אך הממשק פחות אינטואיטיבי מהמתחרים. מערכת השמע מבית "מרידיאן" מעולה עם פיזור קול טוב וצליל נעים.
על אף היותם עטויי עור איכותי, לא מעניקים המושבים הקדמיים נוחות או תמיכה עדיפה על אלו שתמצאו במשפחתית אירופאית גדולה. ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה באמצעות כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, הכולל גם כוונון תמיכה לגב התחתון, וכוונון הגה ידני לגובה ולעומק. תנוחת ישיבה גבוהה וקו חלונות בגובה סביר, מקנים שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, אך רוחבו העצום מקשה על תמרונים ברחובות תל אביב הצרים, ודורש משנה זהירות.
המרווח לנוסעים מלפנים טוב בכל המדדים, ומאחור מציע הבייבי יגואר מרווח כתפיים מעולה לצד מרווח ברכיים בינוני, כך שנוסעים גבוהים יחושו צפיפות מסויימת. המושב האמצעי לא מומלץ להסעת מבוגרים אלא לילדים, בשל מדרגת תעלת ההינע הבולטת. נוסעי המושב האחורי יהנו מפתחי אוורור יעודיים וחלונות כהים. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי.
בתא הנוסעים תאי אחסון רבים והשימושי ביותר נמצא מתחת למשענת היד, וכולל שני שקעי USB ושקע 12V. תא המטען בנפח מכובד של 577 ליטרים. סף ההטענה נוח והמפתח רחב דיו, אך כיסוי הסף העליון של התא נראה פשוט ולא הולם את תג המחיר. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קומפקטי מפלדה.
התנועה בעיר נוחה ושולטת, ובידוד הרעשים מעולה, אך נוחות הנסיעה בעיר מאכזבת. המשקל הרב (1,834 ק"ג) בשילוב מרכז כובד גבוה, מחייב מתלים קשיחים לריסון תזוזות חדות וזוויות גלגול. אותו כיול קשיח מתקשה לרסן באופן יעיל שברים וחריצים, כך שהמרכב מטלטל יתר על המידה במעבר על כבישים באיכות ירודה. מעבר על פסי האטה ושיבושים גליים מורגשים גם הם בצורה שאינה תואמת לרכב פרימיום.
בכביש מהיר איכות הנסיעה משתפרת בצורה מהותית, ובשילוב בידוד רעשים טוב, מתקבלת איכות נסיעה כוללת התואמת יותר את התדמית שהוצמדה ברבות השנים לרכבי יגואר, הידועים בנסיעה רכה וחרישית.
יגואר E-Pace מצוייד אמנם במערכת הנעה כפולה, אך ירידה לשבילי כורכר חושפת נסיעה קופצנית מלאת וויברציות ולא נעימה, בשל כיול המתלים הקשיח, כך שעדיף לוותר מראש על ירידה לשטח חרף הקשר המשפחתי ללנד רובר.
ביצועים
יגואר E-Pace שהתייצב למבחן מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 249 כ"ס ומומנט של 36.5 קג"מ, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית. המנוע החזק לא מתקשה להאיץ את המסה המשמעותית בקצב מהיר מאוד, והתאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.0 שניות זריזות.
תיבת ההילוכים חלקה ומהירה, אך לפעמים נדמה כי ריבוי ההילוכים מיותר והתיבה מתלבטת כמה הילוכים להוריד בקיק דאון. פרט לכך, הביצועים מצויינים והכוח זמין לעקיפה בטוחה. כאשר בוחרים במצב ספרוט בבורר מצבי הנהיגה, המנוע נהנה לטפס לסל"ד גבוה ומשמיע צליל ספורטיבי ומהנה, אשר יעלה חיוך של שפתיו של חובב הנהיגה.
בכביש המפותל כיול המתלים הקשיח משלם דיבידנדים עם התנהגות כביש רהוטה וזוויות גלגול מדודות. ההנעה הכפולה מסייעת רבות לאחיזת כביש מעולה המאפשרת יציאה חזקה ומהירה מפניות. ניתן להכניס את היגואר הקטן בבטחה אל תוך עיקול ארוך ללא דרמות מיותרות, אך פניות קצרות וחדות יזכירו לנהג כי לא מדובר במכונית ספורט. המשקל הרב בשילוב מרכז הכובד הגבוה נותנים את אותותיהם, ובשילוב עם מושבים בעלי תמיכה צידית בינונית, יאלץ הנהג להאט את קצב תקיפת הפניות. בכבישים אלו מורגש חסרונם של מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, אשר מוצעים ברכבים עממיים זולים יותר.
ההגה מדוייק אך חסר תקשורת לחלוטין. רק כאשר מתקרבים למגבלות האחיזה ניתן לחוש מהשלדה את העומסים העודפים. הבלמים משתלטים על המסה הכבדה ומציגים כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך. יגואר E-Pace מציע יכולת דינמית טובה ביחס לסגמנט, ומאפשר נהיגה מהירה ומהנה בכביש מתפתל.
צריכת דלק
עם 249 כ"ס, משקל עצמי של 1,832 ק"ג והנעה כפולה, לא ציפיתי למתחרה בטויוטה פריוס, ואכן גור היגואר לגם ליטר דלק בכל 9 ק"מ במהלך ימי המבחן שכללו תוואי נסיעה נוח עם מערכת STOP&START פעילה. הנתון הרשמי של היצרן עומד על 12.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 68.5 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
יגואר E-Pace משווק עם שלוש שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית. עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,638 ₪ לביטוח חובה ו- 12,572 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP זכה יגואר E-Pace לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בסעיף הגנה על בוגרים, 87% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 77% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 72% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 7 מתוך 8.
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ומצלמת רוורס. חיישני חניה היקפיים וסייען חניה זמינים בגרסאות הבכירות. יגואר E-Pace מצוייד באופן הראוי לציון בכריות אוויר חיצוניות להגנה על הולכי רגל.
תמורה למחיר
גרסת הכניסה של יגואר E-Pace משווקת במחיר 318,000 ₪ אך חסרה אבזור בסיסי כגון כניסה ללא מפתח וקיפול מראות חשמלי. אפילו העור העוטה את גלגל ההגה זול יותר בגרסת הבסיס. גרסה זו מציעה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, גג פנורמי נפתח חשמלית, ריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים, תאורת אווירה פנימית, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פתחי מיזוג לאחור, פנסי LED מלאים, וחישוקי 17 אינץ'.
מחיר רכב המבחן ברמת האבזור S עומד על 357,000 ₪ ומציע בנוסף הגה בחיפוי עור רך, קיפול חשמלי למראות הצד, כניסה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים עם סייען חניה, חישוקי 18 אינץ', ותאורת גישה במראות החיצוניות. הגרסה הבכירה S Plus מוצעת במחיר 386,000 ₪ וכוללת בנוסף חישוקי 19 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, ומערכת שמע עם 11 רמקולים וסאב וופר.
לסיכום, יגואר E-Pace מציע עיצוב מסוגנן ומסובב ראשים, תדמית אקסקלוסיבית, יכולת דינמית רהוטה, וביצועים טובים. תג המחיר הגבוה שם אותו בתחרות ישירה מול הגרסאות הבכירות של מתחריו, מה שלא יקל על אנשי המכירות של יגואר בישראל. כמו כן, המשקל הגבוה ונוחות הנסיעה הבינונית, גורעים מתחושת הפרימיום ויקשו עליו בתחרות מול השלישיה הגרמנית, אך מעריצי המותג וחובבי האצולה הבריטית, ימצאו כאן קרוסאובר יפייפה עם סמל נחשק.
| יגואר E-Pace S 2.0 ליטרים טורבו AWD אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 249/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 36.5/1,200 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,390 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,984 מ"מ |
| גובה כללי | 1,649 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,681 מ"מ |
| מיכל דלק | 68.5 ליטרים |
| נפח תא מטען |
577 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,834 ק"ג |
| מהירות מרבית | 230 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
357,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025