קיה חושפת סיד GT ופרו סיד

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 13 ספטמבר 2018
  • 0 תגובות

גל החשיפות לקראת תערוכת פריז נמשך וכעת תורה של קיה להציג צמד גרסאות חדשות שיצטרפו למבחר גרסאות הדור השלישי של קיה סיד שהוצגה עד כה במרכב האצ'בק וסטיישן.

קיה פרו סיד החדשה:

קיה פרו סיד החדשה זונחת את מרכב ה- 3 דלתות שהיה מזוהה עמה בדורות הקודמים ומאמצת מרכב 5 דלתות בתצורת שוטינג ברייק, מעין סטיישן ספורטיבי. קיה פרו סיד החדשה ממוצבת כמכונית משפחתית מעוצבת, ספורטיבית, ושימושית. היא פונה למשפחות אירופאיות ולכן תוכננה במטה האירופאי של קיה בפרנקפורט ומיוצרת באירופה.

קיה פרו סיד 2019

עיצובה החיצוני של קיה פרו סיד ספורטיבי ומלוטש, היא זוכה לפגוש קדמי בעיצוב ייחודי ותשווק באופן בלעדי בגרסאות GT ו- GT ליין החמושות בחישוקים גדולים וכונסי אוויר בולטים מלפנים ומאחור. קיה פרו סיד ארוכה ונמוכה יותר בהשוואה לגרסת הספורטוואגון, בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ואורכו 2,650 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 594 ליטרים. מערך המתלים הוקשח ביחס לגרסאות הסטנדרטיות וגם מנגנון ההיגוי שופר בכדי להציע התנהגות כביש מהנה.

קיה פרו סיד 2019

קיה פרו סיד תשווק עם 4 יחידות הנעה. הראשונה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטרים בהספק 120 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, מעליה גרסת טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 140 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT. באגף הדיזל מוצע מנוע טורבו דיזל CRDI בנפח 1.6 ליטרים בהספק 136 כ"ס המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בפסגת ההיצע עומדת קיה פרו סיד GT החמושה במנוע טורבו בנזין 1.6 ליטרים בהספק 204 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT.

קיה פרו סיד 2019

שיווקה של קיה פרו סיד החדשה באירופה יחל ברבעון הראשון של 2019.

קיה סיד GT:

לצד קיה פרו סיד החדשה תוצג בתערוכת פריז גם קיה סיד GT החדשה במרכב האצ'בק. בדומה לקיה פרו סיד GT גם היא מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 204 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT.

קיה סיד GT 2019

בקיה מצהירים כי הסיד GT החדשה לא תוכננה להיות המשפחתית הספורטיבית המהירה ביותר אלא להציע חווית נהיגה בטוחה ועוצמתית, אחיזת כביש גבוהה בכבישים מפותלים, וביצועים זריזים וגמישים הודות למנוע הטורבו החדש. בקרת היציבות עברה כיול מחדש וכעת היא ליברלית יותר ותאפשר לנהג מידה מסוימת של חופש לפני שתתערב ותקטע את אספקת הכוח לגלגל המאבד אחיזה. להשלמת החבילה תצוייד קיה סיד GT בצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 דביקים וספורטיביים.

קיה סיד GT 2019

קיה סיד GT זוכה לכיול מתלים ספורטיבי ונוקשה ביחס לדגמים הסטנדרטיים והיא נמוכה מהם ב- 5 מ"מ. בתא הנוסעים נפגוש בהגה חדש עם תחתית קטומה ובמושבים ספורטיביים המספקים תמיכת צד משופרת.

קיה סיד GT החדשה תיכנס ליצור בחודש נובמבר ונתוני הביצועים יפורסמו בסמוך למועד זה.