DS 7 קרוסבק זוכה לגרסת פלאג-אין הייבריד

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 25 ספטמבר 2018
  • 0 תגובות

DS 7 קרוסבק אשר נבחן אצלנו ממש לאחרונה, מוצג בגרסת פלאג-אין הייבריד בדומה למתחרים בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. עיצובו החיצוני של DS 7 קרוסבק E-TENSE‏ ההיברידי אינו נבדל מאחיו בעל ההנעה הקונבנציונלית למעט חישוקי גלגלים בקוטר 19 אינץ' בעיצוב ייחודי וצבע חיצוני חדש המכונה אפור קריסטל. תא הנוסעים טרם נחשף אך ידוע כי עיצובו נותר זהה למעט הטבעת האות E על בורר ההילוכים והתאמת מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים הדיגיטלי לטובת הצגת מידע אודות מערכת ההנעה לנהג.

DS 7 קרוסבק E-TENSE

DS 7 קרוסבק E-TENSE‏ מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס ובשני מנועים חשמליים (אחד בכל סרן) בהספק 110 כ"ס היוצרים למעשה מערכת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 300 כ"ס והמומנט על 45.8 קג"מ. תיבת 8 הילוכים אוטומטית אחראית על העברת הכוח אל הגלגלים. הסוללה מסוג ליתיום-יון נטענת תוך 8 שעות משקע חשמל ביתי או תוך שעתיים בלבד בעמדת טעינה מהירה בהספק 6.6KW.

טווח הנסיעה החשמלי עומד על 50 קילומטרים עד למהירות של 135 קמ"ש, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 45.5 ק"מ לליטר על פי תקן WLPT החדש. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 6.5 שניות והמהירות המרבית במצב משולב עומדת על 220 קמ"ש. מערכת בלימה רגנרטיבית ממירה את אנרגיית החום הנוצרת בזמן בלימה לטובת טעינת הסוללה.

DS 7 קרוסבק E-TENSE

מערכת ההנעה מציעה 4 מצבי נהיגה. מצב אפס זיהום הוא מצב ברירת המחדל ובו נעשה שימוש מירבי במנועים החשמליים, מצב ספורט מציע אספקת כוח מיטבית מכל שלושת המנועים, מצב הייבריד מנהל באופן אוטומטי את אספקת הכוח תוך הקפדה על זיהום אוויר מינימלי, ומצב 4WD מציע הנעה כפולה לאחיזה מקסימלית בכל תנאי כביש.