סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
מיזם הרכב המשותף לעיריית תל אביב-יפו וחברת CAR2GO רושם שנה ראשונה מוצלחת בכל הנוגע לקידום פתרונות תחבורה אלטרנטיביים. הפרוייקט, אשר החל את דרכו באוקטובר אשתקד, מונה כעת 260 רכבים המתניידים בין 520 מקומות חניה יעודיים אשר הוכשרו לצורך הפרוייקט.
מניתוח נתוני השימוש ב"אוטותל" ניתן ללמוד על נסיקה עקבית של מספר המנויים העומד כיום על כ- 7,500 מנויים, אשר על פי הציפיות נועד לעמוד בכ- 9,000 מנויים בשנותיו האחרונות. עוד עולה מן הנתונים, כי עד כה בוצעו כ- 349,250 הזמנות, אשר גם הן בעקומת נסיקה מתמדת ועקבית. ממוצע ההזמנות לכל רכב המשתתף במיזם עומד על כ- 5 הזמנות ביום. כל רכב במיזם משרת כ- 17 משפחות ברחבי העיר, וזמן הנסיעה הממוצע ברכבי "אוטותל" עומד על כ- 17 דקות במרחק ממוצע של 5.4 ק"מ.
פרופיל המנויים מתפלג בין 61% גברים ל- 39% נשים, כאשר 96% מתוכם תל אביבים (עיקרם ממרכז העיר) וכ- 72% מהם מעל גיל 30. שעות הביקוש הגבוהות ביותר לרכבי "אוטותל" הינן 19:00-20:00.
תמחור הנסיעות נקבע כך שישקף מחיר שבין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות נסיעה במונית. בפועל המחיר נמוך בלמעלה מ- 50% מנסיעה במונית. מהנתונים שפורסמו עולה כי לעיריית תל אביב הכנסות של כ- 8 מיליון ₪ מהמיזם בשנה האחרונה, הכנסות הצפויות לגדול ולקזז בהתאם את היקף הסבסוד של העיריה. ברבעון הראשון עמדו ההכנסות על 487,175 ₪ לחודש בממוצע, ובחודש אוקטובר האחרון חצו ההכנסות את רף המליון ₪.
גיל לייזר, מנכ"ל חברת CAR2GO מקבוצת שגריר, ציין כי: "אנו עדים לצורך הולך וגובר לתחבורה שיתופית כחלק מסל פתרונות התחבורה האלטרנטיביים אשר עתידים לחזק את הביטחון לוויתור על הרכב הפרטי. מיזם "אוטותל" הפך למודל למיזמי שיתוף רכב בעולם, הן מבחינת הטכנולוגיה המתקדמת שפותחה והן מבחינת דפוסי השימוש והאימוץ של השירות בתקופה קצרה. חשוב לבחון את הצלחתו והתקדמותו של המיזם בהתאם לפרמטרים ברורים בהם: האם הצלחנו לייצר תחבורה שיתופית? האם הצלחנו לצמצם נסועה בכבישים? האם הצלחנו לייצר אלטרנטיבה לאלפי אנשים שאין ברשותם רכב וזקוקים לו מעת לעת? התשובה היא כן! רכב אחד של אוטותל משרת כיום 17 משפחות שונות בכל חודש, רכב אחד במקום 17 רכבים! תחבורה שיתופית במיטבה".
עידו שמיר, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב-יפו, ציין כי: "אני שמח שתושבי העיר אימצו את השירות ומבצעים מדי חודש עשרות אלפי נסיעות בשירות. "אוטותל", כבר בשנתו הראשונה, הוכיח את נחיצותו לאלפי תושבים, ואת היותו אחד מהכלים הנוספים המהווים תחליף להחזקת רכב פרטי בעיר. אני מאמין ומקווה שבשנה הקרובה נרחיב את השירות לערים נוספות וכך נוכל לענות על מגוון שימושים רחב יותר. בשנה הקרובה מתכננת החברה השקה של מוצרים נוספים אשר יעודדו תושבים נוספים להשתמש בשירות, כמו לקוחות עסקיים ושיתופי נסיעה. כמו כן, המיקוד בשנה השניה של המיזם יעמוד על הרחבתו לערים הגובלות לתל אביב-יפו ועל מתן אפשרות לתושבים לסיים את נסיעתם גם מחוץ לעיר".
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025