ב.מ.וו חושפת: M340i xDrive

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 14 נובמבר 2018
  • 0 תגובות

ב.מ.וו תחשוף בתערוכת לוס אנג'לס שתפתח שעריה בסוף החודש את ב.מ.וו M340i xDrive, גרסת קצה ספורטיבית שתעמוד בראש היצע דגמי סדרה 3 החדשה. כזכור, בתערוכת פריז האחרונה חשפה ב.מ.וו את סדרה 3 החדשה, דור שביעי למשפחתית הגדולה של ב.מ.וו, המבוססת על פלטפורמה חדשה. ב.מ.וו סדרה 3 החדשה קלה וגדולה מהדור הקודם, אך שומרת על חלוקת המשקל המושלמת ביחס של 50:50 בין הסרן הקדמי לסרן האחורי.

ב.מ.וו M340i xDrive

ב.מ.וו M340i xDrive חמושה בעיצוב קרבי ביחס לדגם הסטנדרטי עם פגוש קדמי אגרסיבי המאכלס כונסי אוויר גדולים, וחצאיות צד נמוכות ומעוצבות. גם הזנב לא נזנח ומציג ספויילר עדין על דלת תא המטען, ופגוש ספורטיבי המכיל צמד כונסי אוויר וצמד יציאות מפלט מרשימות. חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים אחוריים רחבים מהקדמיים משלימים את ההופעה. כאופציה יוצעו גם חישוקי 19 אינץ'.

ב.מ.וו M340i xDrive

מתחת למכסה המנוע מסתתרת פנינה אמיתית, מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים המספק 374 כ"ס, ומומנט של 50.9 קג"מ. ב.מ.וו M340i xDrive תאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.4 שניות והיא מוגבלת אלקטרונית למהירות של 250 קמ"ש. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית עם יחסי העברה ראשונים קצרים ופונקציית בקרת שיגור.

ב.מ.וו M340i xDrive

ב.מ.וו מספרים על שלל שדרוגים להם זכה המנוע, ובין היתר הותקנו גל ארכובה וראשי צילינדרים מאלומיניום. מגדש הטורבו בטכנולוגיית טווין סקרול זכה לתכנון מחדש המאפשר לו כניסה מהירה יותר לפעולה, ושליטה אלקטרונית בשער הפליטה תורמת לשיפור ערכי הפליטה והפחתת זיהום אוויר. שסתום במערכת הפליטה אחראי על יצירת סאונד ייחודי.

ב.מ.וו M340i xDrive מצויידת במערכת הנעה כפולה חכמה המחלקת את הכוח בין הציר הקדמי לאחורי לטובת אחיזה מקסימלית. המתלים הונמכו ב- 10 מ"מ לטובת הנמכת מרכז הכובד, ועברו טיפול של חטיבת M שהפחית ממשקלם והפך אותם לקשיחים יותר. מתלים אדפטיביים יוצעו כאופציה. להשלמת החבילה הותקנו הגה ביחס משתנה, ומערכת בלימה ספורטיבית משודרגת מבית חטיבת M.

ב.מ.וו M340i xDrive תשווק בארצות הברית החל מחודש יולי 2019 ולאחר מכן תחל להימכר גם באירופה. לישראל צפוי הדגם להגיע ברבעון שלישי של שנת 2019.