בבחינה: מיסוי אלטרנטיבי בהתאם לרמת הנסועה

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: ים לביא
  • 22 נובמבר 2018
  • 0 תגובות

כולנו יודעים, כי שיעור המס על הרכב בישראל הינו מהגבוהים בעולם. הרציונל הוא להטיל מס על מוצר אשר יוצר גודש, זיהום אוויר ותחלואה. בועידת פסגת הרכב השביעית של ישראל, בה מוצגות מיטב הטכנולוגיות והחדשנות בעולם הרכב בהשתתפות 650 נציגי חברות מובילות בענף, הועלתה על הפודיום בחינת מגמת שינוי, לפיה המס המוטל על רכבים יהיה אלטרנטיבי בהתאם לשעות הנסיעה, נסיעות שיתופיות וכדומה.

עו"ד יניב יעקב, סמנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר כי: "ייתכן שכבר בעתיד הנראה לעין נראה בישראל מס חדש. אנחנו בוחנים דרכים אלטרנטיביות למיסוי בהתאם רמת הנסועה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות הטכנולוגיה ואני מקווה שנצליח להביא את הבשורה. אני מאמין שמיסוי בהתאם לשעות הנסיעה, נסיעות שיתופיות וכדומה, הם חלק מהדרך לתת ביטוי יותר נכון להטלת מס".

ועידת ענף הרכב השביעית בישראל - 2018

כבר כעת מעניקה רשות המיסים הטבות מס על מערכות בטיחות כדוגמת מובילאיי ומערכות אקטיביות כדוגמת בלימה אוטונומית, שיש בהן בכדי לצמצם את הקטל בדרכים.

צביקה דן, המשנה למנכ״לית הרבל״ד ומנהל חטיבת המבצעים, מסר כי: ״נראה שאנחנו בכיוון הנכון. השנה נרשמה ירידה של 59 הרוגים בתאונות בהשוואה לשנה הקודמת, וזיהינו ירידה גם ב-2017. עדיין מוקדם להכריז על מגמה אבל נראה שאנחנו בכיוון הנכון. הגופים שמתעסקים בנושא עושים הרבה יותר וגם בצורה יותר נכונה, האכיפה יותר נועזת, ממוקדת ויצירתית, נושא ההסברה מורחב ויש דגש גם על חינוך".

במסגרת הועידה ניתנה הדעת גם לרפורמת התקני התדלוק האוניברסליים, אשר נועדה ליצור תחרות בין חברות הדלק תוך יצירת אלטרנטיבות תדלוק לנהגים. נעם קום, יו"ר פורום נוהגים הייטק מסר בעניין זה כי: "אין לנו זיכרון טוב, בעבר היו הנחות יותר טובות לדלק. אחרי מהפכות הצדק החברתי, הסתיימו כל ההנחות לציי הרכב. החיסרון הוא שההתקנים מכניים ועלויות ההתקן המשותף מאד גבוהות וזה כובל את הצרכנים. לציי רכב זה פרויקט מטורף, מחירי ההתקנים בין 100 ל- 350 ₪ ומי שמשווק אותם הם שני ספקים בלבד, דרך חברות הדלק. זה היה אמור לקחת שנה אבל זה רכש משמעותי ולמעשה נכנסו לפעילות רק במחצית השנה".