לקסוס ES 300h מושקת בישראל

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 16 דצמבר 2018
  • 0 תגובות

מכונית הסלון לקסוס ES מצטרפת לראשונה להיצע הדגמים המשווקים בישראל ותתחרה מול ב.מ.וו סדרה 5, אאודי A6 ומרצדס E קלאס. לקסוס ES 300h כוללת יחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון יחד עם מנוע חשמלי, על מנת לייצר הספק משולב של 218 כ"ס. המנוע מספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות, וצריכת דלק ממוצעת של 22.7 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

לקסוס ES 300h

לקסוס ES 300h מתבססת על הפלטפורמה הגלובלית החדשה GA-k, המשמשת בין היתר גם את טויוטה קאמרי עימה חולקת הלקסוס ES מכלולים רבים. הפלטפורמה מתמקדת בקשיחות גבוהה, עמידה בפני פיתול, מרכז כובד נמוך, ואחסון סוללת המערכת ההיברידית מתחת למושב האחורי לקבלת תא מטען שימושי בנפח 454 ליטרים וריכוז עיקר המסה בין הסרנים.

לקסוס ES 300h

עיצובה של לקסוס ES 300h מאמץ אלמנטים רבים מספינת הדגל של היצרנית - לקסוס LS, ומציג עיצוב אווירודינמי בזכות מכסה מנוע נמוך ומשתפל לצד קו גג זורם. גופי התאורה נמתחים אל דפנות המרכב כדי להמשיך את קו העיצוב הרציף מכל זווית.

לקסוס ES 300h

תא הנוסעים מציע את המרחב הנדיב בקטגוריה לדברי היצרנית, עם מרווח ברכיים של 1,022 מ"מ. כמו כן מבטיחה לקסוס נסיעה שקטה וחלקה כמיטב מסורת היצרנית, בין היתר בזכות שימוש נרחב בחומרי דיפון סופגי רעשים, מערכת אקטיבית לביטול רעשים, וזיגוג אקוסטי.

אבזור הבטיחות העשיר כולל בין היתר את הגרסה האחרונה של חבילת +Lexus Safety System המונה בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, אור גבוה אוטומטי למניעת סינוור נהגים אחרים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, מערכת זיהוי תמרורים, מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, מערכת התרעה מפני תנועה צולבת מאחור עם בלימה אקטיבית, ושמונה כריות אוויר. לקסוס מתגאה בציון של 5 כוכבים בדירוג הבטיחות של ארגון Euro NCAP, לצד ציון 8 מירבי באבזור הבטיחות לפי תקנות משרד התחבורה.

אבזור הנוחות בגרסת פרימיום כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', מסך בגודל 7 אינץ' בלוח המחוונים, מערכת שמע עם 10 רמקולים, מצלמת רוורס, מושבי עור חשמליים עם זכרונות, קירור וחימום למושבים הקדמיים, מושב נהג עם זכרונות, בורר מצבי נהיגה, חיישני אורות וגשם, כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חלון גג, וילון אחורי חשמלי, חיישני חניה אחוריים וקדמיים מקוריים, פנסי LED מלאים אקטיביים, וחישוקי 18 אינץ'.

גרסת היי פרימיום הבכירה מוסיפה לרשימה צג מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', נגן DVD, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ופנסים קדמיים אקטיביים מסוג טריפל LED.

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, מסר כי: "ה- ES החדשה מהווה ביטוי נוסף למגמת העיצוב החדשה של לקסוס ולמחויבותה לייצר כלי רכב המספקים רמות גבוהות יותר של חיבור רגשי ותשוקה. זאת, בין היתר, באמצעות עיצוב דינאמי ומושך, אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת. מדובר במכונית מרווחת, שקטה ובטוחה יותר מאי פעם, עם ביצועים משופרים ואיכות הרכבה וגימור שניתן למצוא רק לעתים נדירות בפלח שוק זה".

מחירון לקסוס ES 300h:

לקסוס ES 300h פרימיום אוטומטית - 289,000 ₪

לקסוס ES 300h היי פרימיום אוטומטית - 314,000 ₪