יגואר על המסלול במוטור סיטי - חוויה מחשמלת

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: עמית אגרונוב
  • 17 ינואר 2019
  • 0 תגובות

חברת המזרח, יבואנית יגואר לישראל, ערכה יום מסלול ללקוחותיה במטרה לספק להם חוויה מוטורית מרגשת שתגרום להם לפתוח הזמנה ליגואר חדשה. גם אני ומספר עיתונאים נוספים הצטרפנו לחגיגה שנערכה ביום בהיר במסלול מוטור סיטי הסמוך לשדה תימן בדרום הארץ. המסלול שאורכו 2.1 קילומטרים כולל 9 פניות ושינויי גובה מאתגרים היוצרים פניות עיוורות. ללא ספק מדובר במסלול הרחב והאיכותי ביותר בישראל נכון להיום ואפשר לבלות כאן יום שלם בכיף.

דגמי יגואר במסלול מוטור סיטי

במסגרת הארוע זכינו לנהוג במגוון דגמי החברה, אך יגואר i-Pace החשמלי גנב את ההצגה ללא ספק. מדובר ברכב גדול וכבד שבמבט ראשון אינו מתאים למסלול מרוצים, אך התגובות הנלהבות של הלקוחות שחזרו מנהיגה בו רמזו אחרת, ותהיתי האם אני הולך לחוות פלא הנדסי שמבטל את חוקי הפיזיקה.

יגואר i-Pace

הגיע תורי לנהוג, לראשונה בחיי ברכב כל חשמלי. קראתי שזו תחושה מיוחדת אך לא ידעתי למה לצפות. תחילת הנסיעה לכיוון המסלול חרישית לחלוטין, המוח מחפש את הפידבק הקולי ללחיצה על דוושת התאוצה אבל זה לא מגיע. עברתי את הפניה הראשונה, הדבקתי בסקרנות את הדוושה לשטיח ובהרף עין נדחפתי קדימה בעוצמה אדירה. עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד 400 כ"ס ומומנט בשרני של 70 קג"מ, היגואר החשמלי בולע את האספלט שתחתיו. אין אפילו רגע להתכונן לתחושת השיגור הממכרת הודות לכוח הזמין תמיד במנועים החשמליים.

יגואר i-Pace

לא רק התאוצה מדהימה אלא גם היכולת של הרכב הכבד (2.2 טון) לבלום ולפנות במהירות. ברגע שעוזבים את דוושת התאוצה, נכנסת לפעולה הבלימה הרגנרטיבית עוד לפני שהרגל נוגעת בבלם ולכן הלחיצות על הבלם חייבות להיות עדינות ומדודות יותר בהשוואה לרכב מונע דלק. ההגה מדוייק וזריז, ומערכת ההנעה הכפולה עושה עבודה טובה בהעברת הכוח אל הכביש ובשמירה על אחיזה גבוהה בתוך הפניה. הנהיגה הקצרה הספיקה כדי להבין שיגואר i-Pace לא נולד להשחיז פניות במסלול אך השאיר טעם לעוד האצות מחשמלות שמנועי בנזין לא מסוגלים לספק.

יגואר F-Type

לקינוח נהגתי ביגואר F-Type עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 300 כ"ס. זו מכונית עם אופי אחר וצליל גרוני מדהים המעשיר את החוויה. הנהיגה הקצרה לא הספיקה כדי להתרשם מיכולתיה של מכונית ספורט אך ניכר כי מבין דגמי יגואר, זו המכונית הכי מתאימה למסלול. תנוחת הישיבה נמוכה, ההגה מהיר, המנוע דוחף היטב, והעברות המשקל מתבצעות בזריזות.