סובארו B4 החדשה 2019 נחשפת

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 10 פברואר 2019
  • 1 תגובות

סובארו B4, המוכרת בעולם בשם סובארו לגאסי, נחשפת בתערוכת שיקגו בדור 7 המבוסס על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של היצרנית המשמשת בין היתר גם את סובארו פורסטר החדש. השלדה החדשה מציגה קשיחות גבוהה ב- 40% ביחס לדגם הפורש, התורמת לשיפור מדדי ה- NVH והבטיחות הפסיבית.

סובארו B4

העיצוב החיצוני מהווה אבולוציה טבעית של הדגם הפורש ואינו מביא עימו בשורה עיצובית. ניתן להבחין בשבכה קדמית נטולת מסגרת ובגופי תאורה קדמיים מסוג LED בעלי עיצוב מלוכסן יותר. המידות נדיבות עם אורך כללי של 4,840 מ"מ, רוחב של 1,840 מ"מ, גובה של 1,500 מ"מ, ובסיס גלגלים הנמתח על פני 2,750 מ"מ.

סובארו B4

תא הנוסעים לעומת זאת, מציג קפיצת מדרגה משמעותית עם עיצוב מודרני הכולל קווים חדשים שלא ראינו בדגמי היצרנית עד כה, תוך שמירה על קו חלונות נמוך התורם לשדה ראיה רחב. בולטת במיוחד הינה מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע FULL HD בגודל 11.6 אינץ' (7 אינץ' ברמות הגימור הבסיסיות).

סובארו B4

אבזור הנוחות כולל בין היתר קישוריות אינטרנטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים מחוממים, מאווררים, ומתכווננים חשמלית, ארבעה שקעי USB, וחישוקי 17 או 18 אינץ'. כאופציה מוצעים ריפודי עור נאפה, מערכת שמע מבית הרמן קרדון עם 12 רמקולים, והתנעה מרחוק עם שליטה על המיזוג וחימום המושבים.

אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל את מערכת EYESIGHT המונה בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, והתרעה על תנועה צולבת מאחור. כאופציה מוצעות בלימה אוטונומית ברוורס, ניטור שטחים מתים אקטיבי, עמעמום אורות אוטומטי, תאורה אדפטיבית, התרעה על עייפות הנהג מדור חדש, ומצלמת 180 מעלות.

יחידות ההנעה כוללות מנוע בוקסר בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 182 כ"ס ומומנט של 25 קג"מ ב- 4,400 סל"ד המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות. בנוסף יוצע מנוע בוקסר טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטרים בהספק 260 כ"ס ומומנט של 38.3 קג"מ המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT ולמערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט אקטיבית בין הסרנים.

סובארו B4 החדשה צפוייה להגיע לישראל בתחילת שנת 2020.