ב.מ.וו X3 ו- X4 זוכים לגרסת M לוהטת

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 13 פברואר 2019
  • 0 תגובות

ב.מ.וו מרחיבה את קשת דגמי הביצועים במשפחת M ומציגה רכבי פנאי-ספורט לוהטים אשר יתחרו במרצדס GLC 63AMG ובאלפא רומיאו סטלביו תלתן ירוק. גרסאות M נבדלות מהגרסאות הרגילות בפגושים קרביים יותר, מראות צד המזוהות עם דגמי M, ספויילר מוגדל, חישוקי 20 או 21 אינץ' ייחודיים, מושבי ספורט חובקים בריפוד עור, גלגל הגה M הכולל פקדי M1 ו- M2 לשמירת ההעדפות האישיות של הנהג עבור מערכות ההנעה, ומגוון תגי M שיזכירו לנהג במה הוא נוהג.

ב.מ.וו X3 M וב.מ.וו X4 M

ב.מ.וו X3 M וב.מ.וו X4 M חמושים במנוע טווין-טורבו 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים המפיק 480 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ. מדובר במנוע החדש ביותר בחטיבת M אשר ישמש גם את ב.מ.וו M3 החדשה אשר תוצג בהמשך השנה. המנוע כולל גל ארכובה מחושל, ראש צילינדר שהודפס במדפסת תלת מימדית, ומערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה של 150-300 באר. בנוסף מציעה היצרנית גרסאות קומפטישן עם מנוע מחוזק בהספק 510 כ"ס. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות או 4.1 שניות בלבד בגרסת קומפטישן.

ב.מ.וו X3 M וב.מ.וו X4 M

כל הגרסאות ישווקו עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה M xDrive אשר פותחה במקור עבור ב.מ.וו M5 ומעבירה את מרבית הכוח לציר האחורי אלא אם תנאי הדרך מכתיבים אחרת ואז גם הגלגלים הקדמיים ישתתפו במלאכת ההנעה. כמו כן, דיפרנציאל אחורי אקטיבי אחראי על חלוקת מומנט אידיאלית בין הגלגלים לטובת שיפור האחיזה באספלט.

סרטון ב.מ.וו X3 M וב.מ.וו X4 M

על מנת להתמודד עם ההספק הגבוה ולספק ביצועים והתנהגות כביש ההולמת את המשפחה, מצויידים ב.מ.וו X3 M ו- X4 M במגוון שיפורים ביניהם מתלי ספורט אדפטיביים, שלדה מחזוקת, בלמי ענק מחוררים בקוטר 395 מ"מ מלפנים ו- 370 מ"מ מאחור, ומערכת פליטה ספורטיבית המפיקה צליל מעורר תאבון.

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, מסרה כי ב.מ.וו X3 M וב.מ.וו X4 M החדשים יגיעו לישראל ברבעון האחרון של שנת 2019.