מאזדה CX-30 - קרוסאובר קומפקטי חדש

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 05 מרץ 2019
  • 0 תגובות

מאזדה חושפת בתערוכת ג'נבה קרוסאובר קומפקטי חדש אשר מתייצב בין מאזדה CX-3 למאזדה CX-5. הדגם החדש העונה לשם מאזדה CX-30 יושק באירופה במחצית השניה של 2019 ואלינו צפוי להגיע הדגם במהלך שנת 2020.

מאזדה CX-30

העיצוב החיצוני שואב השראה ממאזדה 3 החדשה וכולל חזית דרמטית עם מכסה מנוע ארוך, גריל ענק ויחידות תאורה צרות. מהצד בולטים בתי גלגלים וחצאיות צד בחיפוי פלסטיק שחור, ושטח חלונות קטן יחסית. מאחור יחידות תאורה עם חתימת LED נאה, פגוש שחור עם צמד פתחי מפלט, וכתפיים רחבות המקנות לרכב יציבה מוצקה.

תא הנוסעים דומה למאזדה 3 ומציג עיצוב מינימליסטי ויוקרתי ביחס למקובל בסגמנט עם דיפונים דמויי עור ותיפורים קונטרסטיים במגוון אזורים. הרוכשים יוכלו לבחור תא נוסעים בשילוב צבעי חום או כחול כהה עם מושבי עור בצבע שחור או לבן. בנוסף מצויידת מאזדה CX-30 במערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8.8 אינץ' הפונה לעבר הנהג ומציג ממשק ידידותי הנשלט בעזרת חוגה המותקנת בין המושבים.

מאזדה CX-30

היצרנית מתגאה במושבים ארגונומיים ונוחים במיוחד אשר עוצבו בהתאמה למבנה המעוקל של עמוד השדרה ומספקים תנוחה אידיאלית עבור האגן. עוד מדווחת מאזדה כי לא התפשרה על מרווח הפנים והשימושיות ודאגה לתא מטען בנפח מכובד של 430 ליטרים עם מפתח ברוחב 1,020 מ"מ ושפת הטענה נמוכה בגובה 731 מ"מ.

מאזדה הקפידה על הנדסת האנוש ועל הפרטים הקטנים. בנוסף למיקום אידיאלי של ידית ההילוכים, מחזיקי הכוסות, והפקדים השונים, סקרו המהנדסים את זוויות הצוואר והעיניים של נהגים ועיצבו את קורות A ו- C כך שיאפשרו שדה ראיה אופטימלי והקטנת השטחים המתים עם דרישה לתנועות גוף מינימליות מצד הנהג. בנוסף הותקנו מרססי המים עבור ניקוי השמשה הקדמית על גבי המגבים ולא על מכסה המנוע על מנת לאפשר ניגוב מיידי של המים - פריט השייך לעולם רכבי הפרימיום אליו שואפת מאזדה.

מאזדה CX-30

מאזדה שמה דגש על בידוד הרעשים והפחתת הרעידות. החברה מבטיחה חווית נסיעה נעימה ושקטה הודות לרצפה במבנה ייחודי המותיר חלל אוויר בין ריפוד הרצפה למרכב, חומרי בידוד איכותיים, תושבות מנוע בתכנון מוקפד, וטיפול ברכיבים האחראים על העברת הרעידות מהכביש אל תא הנוסעים.

מאזדה CX-30 מתהדר ברשימת אבזור בטיחות עשירה הכוללת בין היתר מערכת התרעה על עייפות הנהג המבוססת על מצלמה המנטרת את עיני הנהג והבעות פניו, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים כולל שליטה חלקית בהיגוי, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים הפועלת במהירות עירונית ובין-עירונית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, 7 כריות אוויר, מצלמות היקפיות, ופנסי LED אדפטיביים.

מאזדה CX-30

היצע המנועים טרם נחשף אך צפוי כי יהיה זהה להיצע של מאזדה 3 ויכלול מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 122 כ"ס ומומנט של 21.7 קג"מ בשילוב מערכת מיקרו-היברידית במתח 24V. בנוסף יוצע מנוע טורבו דיזל בנפח 1.8 ליטרים בהספק 116 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ. בראש ההיצע יעמוד מנוע בנזין Skyactiv-X בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס ומומנט של 22.6 קג"מ אשר יציג צריכת דלק חסכונית בזכות טכנולוגיית ה- SPCCI המאפשרת לדחוס את תערובת האוויר-בנזין בצורה יעילה יותר, כמו במנועי דיזל. בנוסף ידוע כי הדגם יוצע גם עם מערכת הנעה כפולה.