ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2019 - פרטים ראשונים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 27 מרץ 2019
  • 0 תגובות

ב.מ.וו מספקת לנו הצצה לדור הבא של סדרה 1, דגם הכניסה לעולמה של היצרנית. מהתמונות הרשמיות של הרכב המוסווה לא ניתן ללמוד הרבה על העיצוב אך הבשורה העיקרית נוגעת לזניחת ההנעה האחורית המסורתית לטובת הנעה קדמית כמו אצל המתחרות. לדברי ב.מ.וו המהלך מגיע לאחר ביצוע סקרים ותשאול לקוחות, שנתנו תיעדוף ברור למרחב הפנים ביחס ליכולת הדינמית והנאה מנהיגה. עוד עולה מן הסקר כי חלק ניכר מלקוחות הדגם כלל לא היו מודעים לעובדה שהוא בעל הנעה אחורית, מה שמעיד על הבחירה בו בעיקר בשל המיתוג.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2019

ב.מ.וו סדרה 1 הבאה, תתבסס על פלטפורמת FAAR המודולרית המשמשת גם את ב.מ.וו X1 ו- X2. הפלטפורמה נועדה לדגמי הנעה קדמית בעלי מנועים רוחביים ולקליטת יחידות הנעה היברידיות וחשמליות. לדברי ב.מ.וו, סדרה 1 החדשה תשמר את היכולת הדינמית וחדוות הנהיגה גם בדור החדש למרות המעבר להנעה קדמית.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2019

מרווח הברכיים במושב האחורי צמח ב- 30 מ"מ ביחס לדור הנוכחי ותא המטען גדל ב- 20 ליטרים לנפח כולל של 380 ליטרים. פלטפורמת ההנעה הקדמית הכוללת מנועים רוחביים, לא מאפשרת התקנת מנוע 6 צילינדרים טורי אך מאפשרת יצירת תא מנוע קצר יותר. בהתאם לכך, דגם הקצה ב.מ.וו M135i יכלול מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים בהספק 306 כ"ס והנעה כפולה מסוג xDrive, לעומת 340 כ"ס המפארים את ב.מ.וו M140i הנוכחית בעלת מנוע 6 צילינדרים והנעה אחורית.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2019

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה תצוייד במערכת בקרת אחיזה מסוג ARB ייעודית להנעה קדמית, האחראית על חלוקת הכוח בין הגלגלים הקדמיים המתעדפת את הגלגל בעל האחיזה הגבוהה, בדומה לדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכני.

יחידות ההנעה יכללו בין היתר מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים בהספק 140 כ"ס בגרסת הכניסה 118i, ובנוסף יוצע מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 184 כ"ס. בהמשך צפויה סדרה 1 לקבל מנועים נוספים וגרסאות פלאג-אין הייבריד. המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF או לתיבת הילוכים ידנית.

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי ב.מ.וו סדרה 1 החדשה צפויה להגיע אלינו ברבעון האחרון של שנת 2019.