סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
אוטו איטליה, יבואנית פרארי לישראל, משיקה היום את פרארי 488 פיסטה, מחליפתה של פרארי 458 ספצ'יאלה, אשר מהווה את גרסת הקצה של פרארי 488. כמו קודמתה, פרארי 488 פיסטה הינה גרסת מסלול לדגם סדרתי. התעניינות ערה נרשמה בקרב לקוחות המותג הוותיקים בארץ.
פרארי 488 פיסטה כוללת שיפורים וטכנולוגיות אשר נועדו לשפר את יכולתה הדינמית הגבוהה ממילא של הדגם הסדרתי. השיפורים מתמקדים ברובם בחידוד תגובות מכלולי ההנעה והנהיגה, תוך המתאמתם לנהיגת מסלול. פרארי 488 פיסטה עושה שימוש רב בחלקי קרבון, בין היתר בפגושים, מכסה המנוע, בספוילר האחורי, ובחלקי המנוע, במטרה להפחית 90 ק"ג ממשקלה ביחס לדגם הסדרתי, כאשר 18 ק"ג מתוכם הושלו ממשקל המנוע. כאופציה ניתן לקבל חישוקי קרבון, ראשונים מסוגם ברכב סדרתי.
יחידת ההנעה כוללת גרסה משופרת של המנוע המותקן בפרארי 488 אשר זכה בתואר מנוע השנה בשנים 2016-2018. מדובר במנוע טורבו בנזין V8 בנפח 3.9 ליטרים המפיק 711 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ומומנט של 77 קג"מ ב- 3,000 סל"ד, (שיפור של 50 כ"ס ו- 1 קג"מ ביחס לפרארי 488 GTB) המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית דו-מצמדית. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 2.85 שניות והמהירות המרבית למעלה מ- 340 קמ"ש. פרארי מבטיחה כי צליל המנוע תוכנן לרגש, כיאה לאקזוטיקה איטלקית במעמדה.
עיצובה של פרארי 488 פיסטה ושלל שיפורים נוספים תורמים למקדם גרר נמוך יותר ביחס לדגם הסדרתי, לשיפור כוח ההצמדה לקרקע ב- 20% ביחס לפרארי 488 GTB, ולשיפור בזרימת האוויר לצינון המנוע.
בורר מצבי הנהיגה הכולל 5 מצבים שונים המשפיעים על תגובות כל מערכות הניהוג וההנעה ברכב, מקבל גרסה חדשה המאפשרת החלשה של עוצמת הבלימה בכניסה לסבוב לטובת שיפור השליטה ברכב.
תא הנוסעים בגרסת פיסטה מקבל מוטיבים עיצוביים מעולם המרוצים הכוללים מושבי מירוץ קלים מקרבון המותאמים אישית למידות הנהג. גלגל ההגה, דיפון דלתות, מנופי העברת הילוכים, ולוח מחוונים עשויים קרבון אף הם. התא כולו עטוף בדיפון אלקנטרה, ושילובי צבעים פראריים של אדום, שחור, צהוב, וכחול. רצפת הרכב נטולת שטיחים וחושפת משטח אלומיניום.
עמית איילון, מנהל פעילות אוטו איטליה ציין: "אנו גאים להשיק בישראל את הפרארי הקיצונית ביותר לכביש- ה- 488 פיסטה, המהווה את גרסת הספורטיבית ביותר במותג העל וחושפת ללקוחות את ערכי המותג הלקוחים בעולם המרוצים. אני שמח לבשר שכבר עם הצגת הדגם ללקוחות החברה, נרשמה התעניינות גבוהה בדגם, אשר פונה ללקוחות קיימים של המותג וכמות הייצור הכללית שלו נמוכה משמעותית".
עוד ציין איילון כי: "בשנתיים האחרונות הגדלנו את פעילות ההתאמה האישית בישראל עם תוספות של אבזור מיוחד והתאמה אישית וכן הגדלנו את כמות אספני הפרארי בישראל (לקוחות המחזיקים שני רכבים ויותר)".
מחירה של פרארי 488 פיסטה עומד על החל מ- 2,510,000 ₪.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025