מרצדס חושפת: A45 AMG ו- CLA45 AMG החדשות 2020

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 04 יולי 2019
  • 0 תגובות

מרצדס חושפת את מרצדס A45 AMG ו- CLA45 AMG החדשות. העיצוב החיצוני כמובן אגרסיבי ביחס לדגמים הסטנדרטיים. החזית מתהדרת בגריל העדכני והאימתני של AMG עם 12 צלעות אנכיות, והחצאיות הנמוכות אחראיות על ניתוב ראוי של האוויר לצידי המכונית. חישוקי הגלגלים הסטנדרטיים בגודל 18 אינץ' מוצעים במבחר עיצובים, וגרסאות ה- S זוכות לחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'. מאחור פגושים אגרסיביים ונמוכים עם דיפיוזר בולט ו-4 יציאות מפלט, ל- A ספויילר ענקי מעל השמשה האחוריות ואילו ל- CLA ספויילר מעודן בקצה דלת תא המטען.

מרצדס A45 AMG ו- CLA45 AMG 2020

מתחת למכסה המנוע המעוצב עם צמד הבליטות הכוחניות שוכן מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 המחזיק בתואר מנוע הטורבו 4 צילינדרים החזק ביותר ביצור סדרתי. ההספק המרבי עומד על 387 כ"ס הזמינים ב- 6,500 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 48.9 קג"מ וזמין ב- 4,750 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 4.0 שניות ב- A ומאית השנייה יותר ב- CLA, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש. אם זה לא מספיק, בגרסאות ה- S מותקנת גרסה חזקה יותר של אותו המנוע המספקת 421 כ"ס הזמינים ב- 6,750 סל"ד ומומנט של 50.9 קג"מ הזמין ב- 5,000 סל"ד. בגרסה זו התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 3.9 שניות ב- A ומאית השנייה יותר ב- CLA, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 270 קמ"ש. נקודת שיא המומנט ממוקמת בסל"ד גבוה ביחס למנועי טורבו ולא במקרה, מהנדסי AMG ביקשו להעניק למנוע אופי של מנוע אטמוספרי המספק את הכוח באופן מדורג ולינארי ביחס למנועי טורבו.

מרצדס A45 AMG 2020

כמקובל ב- AMG, המנוע מיוצר במטה AMG בעיר אפלבך בגרמניה בפיקוח טכנאי אחד בלבד מתחילת פס הייצור ובסופו הוא חותם באופן אישי על המנוע. בכל הגרסאות מותקנת תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה עם מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה. הכוח משוגר אל ארבעת הגלגלים בעזרת מערכת הנעה כפולה חכמה עם מערכת הכוונת מומנט חדשה מבית AMG אשר שולטת בניתוב הכוח בין הציר הקדמי לציר האחורי, ובעזרת דיפרנציאל אחורי אלקטרו מכני חדש ומתוחכם המצוייד במצמד מרובה דיסקיות, שולטת גם ניתוב כוח בין הגלגלים האחוריים. פעולת הדיפרנציאל האחורי החדש באה לידי ביטוי בעיקר במצב נהיגה 'דריפט' המאפשר החלקות כוח ארוכות, נשלטות ומהנות.

מרצדס CLA45 AMG 2020

מערכת לבחירת מצבי נהיגה מוצעת כסטנדרט בגרסאות S וכאופציה בגרסאות הכניסה, וכוללת 6 מצבים: סליפרי, קומפורט, ספורט, ספורט+, אינדיווידואל, ורייס. מצב הנהיגה הנבחר משפיע על כיול יחידת ההנעה ודוושת התאוצה, תזמון העברת ההילוכים, ליברליות מערכת בקרת היציבות, קשיחות ההגה, התנהגות מערכת ההנעה הכפולה, קשיחות המתלים האדפטיביים האופציונליים, וגם על הצליל שמפיקה מערכת הפליטה.

מרצדס A45 AMG ו- CLA45 AMG 2020

תא הנוסעים לא חמק מידי AMG. הנהג והנוסע מלפנים זוכים למושבי ספורט עם תמיכה משופרת, וסביב פתחי המיזוג המצופים כרום נוספה טבעת מתכת בצבע אדום. בדגמי S תא נוסעים עם עיטורים בצבע צהוב, וגלגל ההגה מחופה בעור בשילוב בד מיקרופייבר ייחודי עם תפרים בצבע צהוב. מערכת המולטימדיה מרצדס MBUX מצויידת כסטנדרט במשטח מגע לשליטה קלה, ולוח המחוונים הדיגיטלי הממוקם בצמוד מציע מגוון מצבים ייחודיים לדגמי AMG ומציג בין היתר מד כוחות G המופעלים על המרכב, שעון עצר למדידת זמני הקפה על המסלול, וטמפרטורת שמן המנוע והגיר.

מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי שני דגמי הקצה יגיעו אלינו ברבעון האחרון של שנת 2019.

סרטון מרצדס CLA45 AMG