אלפין A290 הספורטיבית מושקת בי...
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
לאחרת שלוטוס הבריטית נרכשה על-ידי קבוצת ג'ילי הסינית בעלת הכיסים העמוקים, היה מעניין לראות מה יקרה עם היצרנית האייקונית. האם תהפוך למותג מדבקה עבור קידום מכירות אגרסיבי או שתקבל תזרים מזומנים כדי לממש את הידע והנסיון שצברה בייצור מכונות נהיגה משובחות והשתתפות במרוצים במשך עשרות שנים. אנו שמחים שהסינים בחרו באפשרות השניה ואפשרו ללוטוס לייצר את האיויה (Evija), הייפר-קאר חשמלית ראשונה המציבה את לוטוס בתחרות ישירה מול מותגי על אקזוטיים כגון אסטון מרטין, מקלארן, פינינפרינה, ובוגאטי.
לוטוס איויה חמושה בארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, המפיקים 2,000 כ"ס ומומנט מרבי של 173.3 קג"מ החל מאפס סל"ד. נתונים אלו הופכים את האיויה למכונית הסדרתית החזקה בעולם. עם משקל של 1,680 ק"ג, נמוך יחסית למכונית מסוגה, מתקבלים ביצועים מסמרי שיער. תאוצה 0-100 אורכת פחות משלוש שניות ול- 300 קמ"ש תגיעו בפחות מתשע שניות. המהירות המרבית 320 קמ"ש. מערכת תיעול מומנט מפצלת את הכוח בין הגלגלים בהתאם לתנאי הדרך והנהיגה לטובת אחיזה גבוהה והורדה יעילה של הכוח לכביש מבלי לטחון את הצמיגים.
מארז סוללות בקיבולת 70 קוט"ש מותקן מאחורי המושבים לטובת חלוקת משקל אופטימלית. טווח הנסיעה לפי תקן WLTP עומד על 400 ק"מ וזמן הטעינה בעמדת טעינה סופר מהירה (350kW) עומד על 18 דקות. המערכת תומכת במטענים בהספק של עד 800kW שיאפשרו בעתיד טעינה מלאה תוך 8 דקות בלבד.
לוטוס הידועה בייצור מכוניות קלות משקל, בחרה בשלדת סיבי פחמן שמשקלה כ- 129 ק"ג בלבד, אך בניגוד למגמה העולמית, מערכת ההיגוי אינה חשמלית, חסכונית וקלת משקל אלא אלקטרו-הידראולית בטעם של פעם. עוד מצויידת לוטוס איויה בחישוקי מגנזיום קלים ויקרים להחריד (לא סגסוגת אלומיניום), בלמים קרמיים, צמיגי פירלי טרופאו R, ומערכת אדפטיבית לשינוי גובה המרכב כסטנדרט.
את העיצוב אפשר לסכם במילה אחת - מחשמל. אין טעם להכביר במילים, פשוט הביטו בתמונות. לוטוס כהרגלה הקפידה על האווירודינמיקה שהשפיעה רבות על העיצוב הסופי. שימו לב לתעלות האוויר מאחורי הגלגלים האחוריים שנועדו להגדיל את כוח ההצמדה ללא צורך בכנפיים וספויילרים מגודלים שאינם משתלבים בעיצוב החלק של המכונית. עם זאת, לוטוס התקינה כנף אחורית אקטיבית עם מערכת להפחתת מקדם גרר בדומה למכוניות פורמולה 1 לטובת שיפור הביצועים לפי הצורך.
ידיות הדלתות נשלפות אוטומטית בעזרת שלט רחוק, ומראות הצד הוחלפו במצלמות הנשלפות עם פתיחת הרכב ומשדרות את התמונה למסכים ייעודים בדלתות.
תא הנוסעים מינימליסטי על מנת לשמור על משקל נמוך בלי לוותר על אבזור הכרחי כגון מיזוג או מערכת בידור ומידע. בכל זאת, מדובר במכונית חוקית לכביש שתשמש את בעליה גם בנסיעה עירונית למסעדת היוקרה האהובה עליו. גלגל ההגה קטנטן, רבוע, וכולל המון פקדים בהישג יד. המסך המרכזי ברכב מותקן מעל ההגה ומשמש כלוח מחוונים ומרכז שליטה על כל מערכות הרכב. בין המושבים פאנל צף בדוגמת כוורת דבש הכולל משטחי מגע לקיצורי דרך לפונקציות השכיחות. גם כאן נעשה שימוש רב בסיבי פחמן. אפילו המושבים בנויים מהחומר הקליל ועליהם מודבקים כריות דקות בריפוד אלקנטרה.
לוטוס איויה תיוצר במהדורה מוגבלת של 130 רכבים בלבד ומחירה עומד על 3 מיליון דולר + מיסים. פנקס ההזמנות פתוח, הירשמו מהר לפני שיגמר.
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 בגרסת פלאג-אין הייבריד המכונה DM-...
בוריס רוזנר 26 נובמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת רמת אבזור פרימיום חדשה למוביל הנוסעים קיה קרניבל הייבריד. ...
בוריס רוזנר 26 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025