אאודי A6 ואאודי A8 מקבלות גרסאות פלאג-אין הייבריד

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 22 אוקטובר 2019
  • 0 תגובות

אאודי משיקה גרסאות פלאג-אין הייבריד (PHEV) למכונית הסלון אאודי A6 ולמכונית הפאר אאודי A8. אאודי A6 55 TFSI e כוללת יחידת הנעה המשלבת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים בהספק 252 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 135 כ"ס וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 14.1 קוט"ש. ליחידת הנעה זו הספק משולב של 367 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ החל מ- 1,250 סל"ד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי בגרסה זו עומד על 53 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש. העיצוב החיצוני מקבל את חבילת S ליין הספורטיבית הכוללת פגושים בעיצוב אגרסיבי, גופי תאורה מסוג LED מטריקס, חישוקי 19 אינץ', קליפרים אדומים, ומתלים מוקשחים.

אאודי A8 פלאג-אין הייבריד

ספינת הדגל של היצרנית אאודי A8 מושקת בגרסת A8 L 60 TFSI e בעלת בסיס גלגלים ארוך לטובת המרווח לנוסעים הספונים בכורסאות מאחור. יחידת ההנעה כוללת את מנוע הטורבו בנזין V6 המוכר בהספק 340 כ"ס עם מומנט של 51 קג"מ בשילוב מנוע חשמלי וסוללה זהים לאאודי A6 ההיברידית. לגרסה זו הספק משולב של 445 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 46 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש.

אאודי A6 פלאג-אין הייבריד

בדומה לדגמי פלאג-אין הייבריד רבים, מערכת בלימה רגנרטיבית אמונה על אחזור האנרגיה הקינטית הנוצרת בזמן בלימה או גלישה לטובת טעינת הסוללה. המערכת מסוגלת ליצור עוצמת בלימה של 0.3G ובכך חוסכת שימוש רב בדוושת הבלם. לניצול אנרגטי נוסף, נעשה שימוש בחום הנוצר בסוללות לטובת חימום תא הנוסעים. לרשות הנהג אופציה לשימור האנרגיה החשמלית להפעלה בזמן יזום לפי בחירתו, אך במצב רגיל, מערכת הניווט וחיישני הרכב ממקסמים את השימוש באנרגיה החשמלית בצורה אופטימלית ביותר. מערכת בקרת השיוט והרדאר מודדים את המרחק מהרכב שלפנים ודואגים לבלימה יעילה ושימוש בחשמל בצורה החסכונית ביותר בהתאם לתנאי הדרך.