פרארי רומא - דגם כניסה חדש למותג האקזוטי

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 14 נובמבר 2019
  • 0 תגובות

פרארי רומא החדשה מהווה גרסת קופה GT בתצורת 2+2 לפרארי פורטופינו הפתוחה, אך מציגה שינויים עיצוביים מהותיים ותא נוסעים חדשני. פרארי רומא מצויידת במנוע דומה לפרארי פורטופינו ופרארי 488 אשר זכה בתואר מנוע השנה בשנים 2016-2017. מדובר במנוע טורבו בנזין V8 בנפח 3.9 ליטרים המפיק 620 כ"ס (20 כ"ס יותר מאשר בפורטופינו) ומומנט של 77.5 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

פרארי רומא

פרארי רומא מאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 3.4 שניות, למאתיים קמ"ש תוך 9.3 שניות, ומגיעה למהירות מירבית של 322 קמ"ש. כיאה למכונית על אקזוטית, רוחבה נמתח לכדי 1,974 מ"מ, גובהה 1,301 מ"מ, אורכה 4,656 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,670 מ"מ. משקלה עומד על 1,472 ק"ג, 200 ק"ג פחות מפרארי פורטופינו.

פרארי רומא

העיצוב החיצוני מציג שפה שונה מזו המוכרת משאר דגמי היצרנית, ושימוש בקווים עגולים ורכים יחסית. בחזית בולטים שבכה קדמית מחוררת, פגוש אגרסיבי עם פתח אוורור עצום, ספוילר קדמי קרבי, וגופי תאורה מלוכסנים מסוג LED. מהצד בולטות תפיחות בתי הגלגלים, ידיות דלתות שקועות, ושמשות צד בעיצוב טיפת מים, התורמות לקו פרופיל אווירודינמי. מאחור גופי תאורה מפוצלים, ארבע פתחי מפלט, וקו גג משתפל המתמזג עם שמשה אחורית מעוגלת וספוילר אחורי אלגנטי.

פרארי רומא

בתא הנוסעים מהפכה של ממש הכוללת ארכיטקטורה סימטרית בעיצוב תאים נפרדים לנהג ולנוסע, כשבינהם מחיצה הכוללת צג מגע צף למערכת המולטימדיה ופקדי ההילוכים. בצד הנוסע צג מגע נוסף המאפשר שליטה על מערכת בקרת האקלים ומערכת השמע. אל מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי וגלגל הגה הכולל פקדי שליטה חיוניים. מושבי הבאקט החשמליים עטויי עור ומעוצבים בהתחשבות במרווח הרגליים לנוסעים במושב האחורי.