אאודי RS5 החדשה 2020 נחשפת בגרסאות קופה וספורטבק

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 11 דצמבר 2019
  • 0 תגובות

אאודי RS5 מושקת לאחר שעברה מתיחת פנים על מנת להתחרות בב.מ.וו M4 החדשה אשר תוצג בשנה הבאה. אאודי RS5 חמושה במנוע בנזין V6 בנפח 2.9 ליטרים בעל שני מגדשי טורבו בהספק 450 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולהנעה כפולה קוואטרו עם חלוקת מומנט ביחס 40:60 לטובת הסרן האחורי. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש או 280 קמ"ש עם חבילת דינמיק המוסיפה גם דיפרנציאל ספורט אחורי. המנוע שוקל 182 ק"ג בלבד וכולל בתוך חלל ה- V את צמד מגדשי הטורבו, המייצרים לחץ גדישה של 1.5 באר.

אאודי RS5

כסטדנרט מצויידת אאודי RS5 במערכת מתלים רב חיבוריים מלפנים ומאחור המוקשחים ביחס לאאודי S5. כאופציה מוצעת מערכת מתלים אקטיבית מסוג DRC הכוללת בורר עם 3 מצבי נהיגה. בחירה במצב הדינמי מצמצמת את זוויות הגלגול בפניות ע"י סגירת שסתומי מעבר השמן בבולמי הזעזועים. הבלמים כוללים צלחות מחוררות בקוטר 14.8 אינץ' מלפנים ו- 13 אינץ' מאחור עם קליפרים בצבע שחור, אדום, אפור או כחול לבחירה. כמו כן, ניתן להזמין בלמים קרמיים בתוספת תשלום. אאודי טוענת להיגוי בעל משוב חוזר ודיוק מירבי. בנוסף, לרשות הנהג בורר המאפשר בחירה בין צליל מנוע נורמטיבי לצליל פתוח וספורטיבי.

אאודי RS5

העיצוב החיצוני משדר כוחניות, בין היתר באמצעות שבכה קדמית רחבה בצורת חלת דבש, צמד גופי תאורה מסוג LED עם מסגרות כהות, פגושים קרביים, קשתות גלגלים רחבות ב- 40 מ"מ ביחס לדגם הרגיל, חישוקי 19 אינץ' בעיצוב 5 זרועות (20 אינץ' בצבע ברונזה כאופציה), ומראות צד בגוון כרום. חבילת קרבון האופציונלית מגיעה עם סמל המותג, דיפיוזר, וספוילר אחורי מושחרים.

אאודי RS5

תא הנוסעים כולל דיפוני קרבון ואלומיניום, גלגל הגה ספורטיבי עטוי אלקנטרה, מושבי ספורט בתפירת מעויינים, וסמלי RS. מעבר לכך מדובר בסביבת הנהג המוכרת לטובה של אאודי A5 הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' וצג מגע מרכזי בגודל 10.1 אינץ'. אאודי RS5 מאובזרת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית כמו גם במערכות נהיגה חצי אוטונומיות.

שיווקה של אאודי RS5 באירופה יחל בתחילת שנת 2020 במחיר העומד על החל מ- 83,500 יורו.