איך מבטחים מכוניות אספנות?

  • כתב: תוכן שיווקי
  • צילום: pexels.com
  • 04 מרץ 2020
  • 0 תגובות

לאורך השנים, דגמים רבים של מכוניות יוקרה וספורט הפכו מרכב ששימש את הנהג לנסיעה ממקום למקום וכסמל סטטוס, למוצר אספנות. חלק מהבעלים של כלי הרכב הללו רוכשים אותם כדי לנסוע בהם מפעם לפעם ואחרים כדי להציגם לראווה בתערוכות. ביטוח רכב למכוניות אספנות שונה מביטוח לרכב רגיל הן בגלל ערכו הגבוה של הרכב והן בגלל עלות תיקונים גבוהה הנובעת מהקושי בהשגת חלפים. במאמר זה נכיר כמה מרכבי האספנות הנפוצים ונגלה כיצד לבטחם.

רכבי אספנות

כיצד מבטחים רכב אספנות?

חלק מחברות הביטוח מציעות כיסוי מיוחד לרכב אספנות. כיסוי ביטוח החובה יהיה זול יותר עבור כלי רכב שזכו לאישורים המתאימים: רכבים ששנת היצור שלהם היא שלושים שנים לפחות לפני רכישת הפוליסה, אגרת רישוי מיוחדת לרכב אספנות, אישור ממוסך מורשה המאפשר לנהוג על הרכב אם בכוונתכם לנסוע בו על הכביש מדי פעם, וכן אגרת רישוי לאחר טסט בהתאם למאפיינים המיוחדים של הרכב. בגלל שערכן של מכוניות אלה רב, הן מועדות יותר לגניבה ולכן מומלץ גם לבטחן בביטוח מקיף מתאים. חשוב לדעת גם כי אסור לנהוג במכוניות אלה בימי חול בשעות העומס בין 9:00-7:00 בבוקר.

מספר רכבי אספנות ששינו את העולם

נסקור בקצרה כמה מרכבי האספנות שיש להם ביקוש גבוה אך קשה מאד להשיגם ונגלה איזה רכב היה היקר ביותר בקטגוריה זו ונמכר בסכום עתק.

Jensen FF

רכב הקופה של ג'נסן שיצא בשנת 1966, הושק שנה קודם לכן והיה בין הראשונים שהיו בעלי הנעה כפולה (4X4). בלמי הדיסק שלו שהותקנו בכל גלגל עם מנגנון המונע נעילה (אנטי-לוק) היו בגדר שינוי היסטורי בעולם הרכב. היכולת של הגלגלים הקדמיים לנוע במהירות מעט שונה מהגלגלים האחוריים באמצעות הילוכים משניים, נחשבת עדיין למהפכנית ביחס ליכולות המכניות של אותה תקופה. עד היום, ניתן למצוא מספר זעום של מכוניות ממודל זה שעדיין נוסעות.

יגואר XK120

בשנת 1948, כאשר ישראל הוקמה, יצאה בבריטניה מכונית יוקרתית מרהיבה ביופייה, שהגיעה למהירות כפולה מכל מכונית אחרת לפניה. יגואר 120XK משכה את עיניהם של רוכשים רבים. כמובן שבישראל עדיין לא נראה המודל של הרכב הזה עד היום. זה היה רכב הספורט הראשון שיוצר על ידי יגואר, מאז שייצור מודל 100 SS הסתיים בשנת 1939. רק 12,000 מכוניות מסוג זה יוצרו במהלך שש השנים שבהן שווק המודל והיום יהיה קשה מאד למצוא את אחת המכוניות הללו במצב המתאים לנהיגה.

Porsche 911

מבין הדגמים הרבים של פורשה, ה-911 הפכה להיות אחת מהפופולריות ביותר וניתן לראות גרסאות חדשות שלה גם היום. בין הדגמים שכבשו את השוק היה דגם 930 שכונה פורשה 911 טורבו שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בפריס. הגרנד טוריסמו 928 שהייתה אמורה להחליפה ב-1976 מותגה במקור כ-911 החדשה, אך הצרכנים פשוט לא היו מוכנים לוותר על הדגם האהוב משנת 1974 ועדיין אפשר לראות מכוניות בודדות מהדגם הזה שנשארו עד היום על הכביש.

פרארי 335 S Spider Scaglietti

אחד מהדגמים המבוקשים ביותר של פרארי הוא מכונית המרוץ שהפכה למכונית האספנות הקלאסית היקרה ביותר בהיסטוריה. דגם משנת 1957 נמכר ביותר מ- 32 מיליון יורו במכירה פומבית בצרפת. נותרו ארבע מכוניות כאלו בלבד, דבר שיקשה במציאה של חלפים למכונית אם חלק ממנה יתקלקל יום אחד. עלות ביטוח המכונית טרם פורסמה אבל אנחנו בטוחים שהפוליסה השנתית שלה אף היא בין היקרות בהיסטוריה.

אסטון מרטין DB5 

נסכם באחד מכלי הרכב האהובים על ידי האספנים כיום - אסטון מרטין DB5. שם המודל הוא ראשי התיבות של דיוויד בראון שהיה בעלי החברה עד שנת 1971. מיליוני אנשים ראו את המודל המבוקש כאשר שון קונרי נהג בו בסרט "גולדפינגר" מסדרת ג'יימס בונד בשנת 1964. לאחר מכן הרכב הפך להיות אחד מהסמלים המוכרים של סדרת הסרטים העוסקת במעלליו של המרגל השרמנטי.