מרצדס ויטו 2020 מתעדכן ומקבל גרסה חשמלית משופרת

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 12 מרץ 2020
  • 0 תגובות

מרצדס ויטו, הרכב המסחרי המיועד להובלות והיסעים, זוכה לעדכון הכולל מנועי דיזל חדשים, תוספת מערכות נוחות ובטיחות, ושיפורים קוסמטיים קלים, אך החידוש המשמעותי ביותר הינו גרסה חשמלית חדשה עם טווח נסיעה מרשים של 421 ק"מ אשר צפויה להגיע גם לישראל לקראת סוף השנה.

מרצדס ויטו חשמלי

דרושה עין חדה במיוחד על מנת לזהות את השינויים בעיצוב החיצוני המסתכמים בעדכון קליל של הפנסים הקדמיים והגריל הקדמי לצד חישוקים בעיצוב חדש. תא הנוסעים התחדש בפתחי מיזוג בעיצוב שונה, ריפודים חדשים, מראה מרכזית דיגיטלית, ומערכת מולטימדיה משופרת עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ותמיכה ב- Apple CarPlay ו- Android Auto. מרצדס ויטו מוצע מעתה עם 13 מערכות בטיחות ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, וניטור שטחים מתים.

מרצדס ויטו חשמלי

מרצדס eVito, הגרסה החשמלית והמעניינת ביותר בעדכון הנוכחי, מצוידת במנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 36.9 קג"מ העובר לגלגלים הקדמיים ומאפשר מהירות מרבית של 160 קמ"ש. סוללה גדולה בקיבולת 100 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 421 ק"מ וטעינה מהירה של 80% מהקיבולת תוך 45 דקות. מרצדס אינה מציינת את משקלה העצמי של הגרסה החשמלית אך ברור שיכולת העמסת המטען נמוכה ביחס לגרסאות הדיזל עקב משקלה הגבוה של הסוללה. מרצדס מייעדת את ה- eVito להובלת נוסעים או להובלות עירוניות של מטען בעל נפח גבוה ומשקל נמוך יחסית.

בנוסף ישווק מרצדס ויטו עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטרים המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ולהנעה קדמית, ומוצע בהספקים של 102 ו- 136 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ולהנעה קדמית. מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2.0 ליטרים מחליף את מנוע ה- 2.1 ליטרים בדגם היוצא וישמש את גרסאות ההנעה האחורית, הזמינות עם תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 9 הילוכים אוטומטית. המנוע החדש מציג חיסכון של 13% בצריכת הדלק ומוצע בהספקים של 136, 163, 190 ו- 239 כ"ס.