איך שומרים על הרכב בזמן משבר הקורונה?

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יח"צ
  • 07 אפריל 2020
  • 0 תגובות

עקב משבר הקורונה עומד כנראה רכבכם זמן רב ללא תנועה וכאשר יוסרו ההגבלות יתכן ותגלו כי הרכב לא מתניע או ניזוק. חשוב לזכור כי הרכבים בעידן המודרני כוללים מערכות מתוחכמות מבוססות מחשב ולכן רגישים יותר לבעיות חשמל ונדרשת תחזוקה מוקפדת על מנת למנוע נזקים מיותרים בזמן עמידה ממושכת. אספנו עבורכם את ההמלצות הטובות ביותר מצוות המכונאים ואנשי המקצוע המוסמכים של קבוצת שגריר המספקת שירותי דרך וגרירה לכ- 1.4 מיליון מנויים בישראל.

הטיפים של קבוצת שגריר לשמירה על הרכב בזמן משבר הקורונה

שמירה על תקינות המצבר

ליאור לוי, מכונאי מוסמך בשגריר, מציע להתניע את הרכב פעם ביומיים או שלושה למשך 20 דקות. כמו כן, מומלץ לא לנתק את המצבר. גם כשהמצבר לא טעון הוא מעביר זרם חשמלי מינימלי למחשב הרכב אשר נמצא במצב שינה. כאשר מנתקים לגמרי את המצבר, המחשב עלול להתאפס ולגרום לנזקים שונים ברכב.

כדי לשמור על המצבר יש לבדוק שקטבי המצבר נקיים וללא סימני הצטברות קורוזיה ו/או חומצה. במידה והקטבים נגועים יש לנקותם בעזרת מטלית לחה ולשמן בגריז או וזלין.

לאור ההתקדמות הטכנולוגית של הרכבים אשר רובם נשלטים ע"י מחשבים, התנעה לא נכונה בעזרת כבלים (חיבור הפוך או העברת זרם חשמלי חזק ולא מבוקר) עלולה לגרום לנזקים חמורים למחשבי הרכב שעלות תיקונים יכולה להסתכם באלפי שקלים. על כן, עדיף להזמין מכונאי מוסמך אשר יבצע את ההתנעה, יבדוק את מתח המצבר תוך שמירה על מחשבי הרכב, ויחליף מצבר במידת הצורך.

חניה

על פי גבריאל אטיאס, מנהל מרכז שירות שגריר בחולון, רכב אשר עומד זמן רב כדאי להחנות בחניה מקורה. אנו יודעים כי לא תמיד הדבר אפשרי ולכן בזמן חניה תחת כיפת השמיים מומלץ לבחור חניה מוצלת עד כמה שניתן, ולקפל את מראות הצד. בנוסף כדאי לכסות את הרכב בשעות הצהריים כדי למנוע נזקים לחלקי פלסטיק, ולהסיר את הכיסוי בערב כדי למנוע הצטברות לחות וחלודה.

שמירה על הצמיגים

מיכאל דוק, מנהל מוסך מכונאות רכב של שגריר, מציין כי בזמן עמידה ממושכת עשויים הצמיגים לאבד לחץ אוויר. עמידה ממושכת של הצמיג במצב זה עשויה לגרום לעיוות במבנה הצמיג אשר לא ישוב למצבו הקודם גם לאחר ניפוחו. לכן במקרה שבו הרכב צפוי לעמוד תקופה ארוכה ללא תנועה, מומלץ לנפח את הצמיג בלחץ הגבוה ב- 15% מהמלצת היצרן. לפני הנסיעה ברכב חשוב לחזור ללחץ האוויר התקני לפי המלצת היצרן. כדאי לא לשכוח מילוי אוויר בגלגל החלופי כך שיהיה תקין במקרה ותצטרכו להחליף גלגל.

שמירה על מערכת הבלימה

אלון סיגטי, קצין בטיחות מקצועי בתעבורה של שגריר, מציין כי חלודה המצטברת על צלחות הבלמים אינה משפיעה על איכות צלחות הבלימה או כושר הבלימה. במהלך הנסיעה מוסרת החלודה כתוצאה מהחיכוך בין הצלחות לרפידות. יתכן ובתחילת פעולת הבלימה ובזמן בלימה בנסיעה איטית תשמעו רעשים אך הם אינם משפיעים על יכולת הבלימה של הרכב. אם הינכם מרגישים כי איכות הבלימה של הרכב נפגמה, חשוב כמובן להגיע למוסך מוסדר באופן מיידי.