לקסוס IS החדשה 2020 זוכה למתיחת פנים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 16 יוני 2020
  • 1 תגובות

לקסוס IS הנוכחית נמצאת עימנו עוד משנת 2013 ובהתאם לטרנד הקרוסאוברים הרווח, ניכר כי לא יוצג לה דור חדש, בדומה ללקסוס CT שהוחלפה למעשה בלקסוס UX. על כן, ולאור רצונה של היצרנית להשאיר את הדגם אטרקטיבי ורלוונטי לשנים הבאות, עברה לקסוס IS מתיחת פנים יסודית במיוחד הכוללת עיצוב חדש, החלפת חלקי שלדה, תא נוסעים מעודכן, ומערכות בידור ובטיחות חדשות.

לקסוס IS

הדגם החדש מתאפיין בעיצוב מודרני ומוקצן באמצעות חזית הכוללת את שבכת שעון החול הנמתחת עד לסף התחתון של הפגוש הקדמי ומעליה מכסה מנוע נמוך ומשתפל. מאחור כנפיים שריריות ומכסה תא מטען דו מפלסי עם ספוילר אחורי מובנה. גופי התאורה מחוברים ביניהם בפס רוחבי ונמתחים אל דפנות המרכב כדי להמשיך את קו העיצוב הרציף מכל זווית. האגרסיביות מודגשת באמצעות פתחי אוורור אימתניים בפגוש הקדמי, דיפיוזר אחורי הכולל צמד פתחי מפלט בגוון כרום, וחישוקים חדשים ששודרגו לקוטר 18 אינץ' החל מגרסת הבסיס או 19 אינץ' בגרסאות F ספורט.

לקסוס IS

מתיחת הפנים היסודית לא פסחה על רכיבי השלדה אשר זכו לשלל חיזוקים, חומרים משופרים, והוספת נקודות עיגון לטובת קשיחות גבוהה יותר התורמת להתנהגות כביש משופרת לצד הפחתת רעשים ורעידות. בנוסף שודרגו המתלים בזרועות ומוטות מייצבים קשיחים וקלים יותר, אשר יחד עם בולמים חדשים מספקים יכולת שיכוך עדיפה והתנהגות מדוייקת יותר בזכות משקל בלתי נתמך מופחת. לקסוס מבטיחה נסיעה שקטה וחלקה כמיטב מסורת היצרנית, בין היתר בזכות שימוש נרחב בחומרי דיפון סופגי רעשים, מערכת אקטיבית לביטול רעשים, וזיגוג אקוסטי.

לקסוס IS

תא הנוסעים משתדרג במערכת מולטימדיה חדשה שהוסטה ב- 80 מ"מ לכיוון הנהג וכוללת מסך בגודל 8 או 10.25 אינץ' וצימוד ל- Apple Car Play ו- Android Auto. המערכת מתופעלת גם באמצעות משטח מגע הממוקם בקונסולה שבין המושבים שזכתה לעיצוב משופר.

מגוון יחידות ההנעה נותר ללא שינוי וכולל יחידה היברידית המורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ומנוע חשמלי בהספק כולל של 218 כ"ס, מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 244 כ"ס, ומנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים בהספק 264 או 315 כ"ס אשר אינו משווק בישראל.

אבזור הבטיחות עודכן וכולל כעת את הגרסה האחרונה של חבילת +Lexus Safety System המונה בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים ויכולת עקיפה בהפעלת איתות, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, אורות גבוהים אוטומטיים למניעת סינוור נהגים אחרים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, ניטור שטחים מתים, מערכת זיהוי תמרורים, סיוע בתמרון חירום, ומערכת התרעה מפני תנועה צולבת מאחור עם בלימה אקטיבית.