מאזדה 3 מקבלת מנוע 2.5 טורבו

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 09 יולי 2020
  • 0 תגובות

הדור השלישי של מאזדה 3 הושק לפני כמעט שנתיים עם מנועי בנזין אטמוספריים ומנועי טורבו דיזל. לאחר ההשקה הצטרף למבחר גם מנוע סקיי אקטיב X שהציג לראשונה טכנולוגיית הצתה באמצעות דחיסה במנוע בנזין וגם מערכת מיקרו היברידית במתח 24V. מאזדה רמזה שאינה מאמינה במנועי טורבו בנזין שנפוצים אצל המתחרות ובחרה בשיטות אחרות להפחתת צריכת הדלק ושיפור הביצועים.

מאזדה 3

למרות הנסיון להימנע משילוב מגדשי טורבו במנועי הבנזין של המותג, עונה מאזדה לדרישות השוק האמריקאי ומציגה גרסת טורבו חדשה למאזדה 3. הגרסה הבכירה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 250 כ"ס ומומנט של 44.2 קג"מ בשימוש בבנזין 98 אוקטן. המנוע מאפשר שימוש גם בבנזין באוקטן נמוך יותר אך אז יעמוד ההספק המרבי על 227 כ"ס והמומנט המרבי על 42.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. נתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם פורסמו.

מאזדה 3 טורבו נחשפה בגרסה האמריקאית, שם היא תשווק ברמת אבזור גבוהה. במסגרת החשיפה הוצגה גם מערכת מולטימדיה חדשה המאפשרת חיבור לרשת האינטרנט באמצעות כרטיס סים ויצירת נקודת WiFi לטובת הנוסעים. גרסת הסדאן תוצע עם גריל קדמי מושחר כמו בגרסת ההאצ'בק. כאופציה יוצע ספוילר על דלת תא המטען בגרסת הסדאן או ספוילר מושחר בקצה השמשה האחורית בגרסת ההאצ'בק.

מאזדה 3 המחוזקת צפויה להגיע לסוכנויות בארצות הברית עד סוף השנה ואנו מקווים מאוד שנוכל לפגוש אותה גם בישראל.