נחשף תא הנוסעים המפנק של מרצדס S קלאס החדשה 2020

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 12 אוגוסט 2020
  • 0 תגובות

מרצדס S קלאס ניצבת בצמרת היצע היצרנית ולדעת רבים אף נחשבת לאחת ממכוניות הנוסעים הטובות בעולם ובצדק. כעניין של מסורת, מציגה מרצדס S קלאס טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך אשר ברבות השנים זולגות אל רכבים עממיים יותר. נזכיר כי מרצדס S קלאס בדורותיה הקודמים הייתה זו שהציגה לראשונה את כרית האוויר ואת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית.

מרצדס S קלאס

מרצדס S קלאס החדשה 2020 לוקחת את הקדמה צעד נוסף לפנים ומציגה יכולות דיגיטליות חלוציות. תא הנוסעים מעוצב בהשראת טרקלין אירוח וכולל אלמנטים עיצוביים מעולם היאכטות, ביניהם דיפון במשטחי פורניר אגוז במרקם טבעי ויציקת אלומיניום. הדגם החדש מציג ארכיטקטורה חדשנית המחליפה את צמד הצגים המחוברים אשר הכרנו עד כה. הסידור החדש מציג על פי מרצדס ארגונומיה עדיפה וכולל לוח מחוונים נטול סוכך ומסך מרכזי אנכי ונפרד אשר מחליף את המסך שהיה צמוד אל לוח המחוונים בדור היוצא. בגרסאות הבכירות הותקנו צמד צגים על גב המושבים האחוריים לטובת הנוסעים המעושרים.

מרצדס S קלאס

בעיצוב סביבת הנהג הושם דגש על קווים נקיים ומינימליסטים המשתלבים לכדי יצירת מקשה אחת. מסך מערכת המולטימדיה צף על גבי הקונסולה ומעניק תחושה תלת מימדית. הארכיטקטורה החדשה נוטשת את פתחי המיזוג בעיצוב טורבינת הסילון מהדור היוצא לטובת ארבעה פתחי מיזוג מלבניים השוכנים בחלקו העליון של הדשבורד, ויחד עם צמד פתחי מיזוג אנכיים בקצוות הדשבורד אמונים על פיזור אוויר היקפי. המינימליזם המאפיין את עיצוב תא הנוסעים של מרצדס S קלאס החדשה מתבטא בין היתר גם במיעוט פקדים פיזיים לטובת תפעול באמצעות משטחי מגע, שיטה הרווחת לאחרונה בעולם הרכב.

מרצדס S קלאס

המושבים החדשים מתאפיינים בעיצוב תלת ממדי בהשראת צדף, כאשר בגרסת ארבע המושבים חוצצת בין הנוסעים מאחור קונסולת עץ דמוית מפל. מושב הנהג, ההגה ומראות הצד מתאימים עצמם למידות הנהג ליצירת תנוחת נהיגה אופטימלית באמצעות הזנת גובה הנהג בעזרת מערכת הפיקוד הקולי. פיתוח זה מבוסס מחקר אשר נוסה על מגוון רחב של נהגים.

מרצדס S קלאס

תאורת האווירה המורכבת מ- 250 נורות LED ומבוססת סיבים אופטיים בצפיפות גבוהה, חולשת על כל תא הנוסעים. מרצדס טוענת לבהירות גבוהה פי עשר מבעבר לטובת הצגת התאורה גם באור שמש. בעזרת מערכת החיווי הקולי MBUX ניתן להחליף בין 20 רמות בהירות. מעבר ליצירת אווירה, למערכת התאורה הפנימית גם אלמנט אקטיבי. התאורה הפנימית נצבעת באדום בעת אזהרה ממערכות הבטיחות, ואזורי האקלים נצבעים בכחול או באדום בהתאם לשינוי הטמפרטורה.

מרצדס S קלאס

מערכת ה- ENERGIZING האמונה על האווירה בתא, שודרגה אף היא ומציעה כעת תכנים חדשים ברזולוציה גבוהה יותר, מגוון רחב יותר של תוכניות (ריענון, חיוניות, חום, שמחה, נוחות), ואופציה לשיתוף תוכניות אינדבידואליות בין רכבי מרצדס. החיווי הקולי מפעיל כעת את המערכת על פי מצב רוחו של הנוסע. לדוגמא פקודה קולית כמו "היי מרצדס, אני לחוץ", תפעיל תוכנית אווירה מרגיעה הכוללת הקרנת נופים, ניגון מוסיקה מרגיעה, פיזור ניחוח מרענן, עיסוי עמוק, והזרמת אוויר קריר. לשוק הסיני החשוב, מציעה מרצדס תוכנית אווירה ייעודית העוקבת אחר שעות השינה ורמת הלחץ של הבעלים באמצעות צמיד ייעודי ובהתאם לכך מתאימה את האווירה בתא.

פרטים טכניים טרם נחשפו אך מרצדס מבטיחה מדדי NVH (רעש, רעידות וקשיחות) מהטובים שבנמצא, בין היתר בזכות מתלים אדפטיביים מסוג E-ACTIVE BODY CONTROL, שפע חומרי בידוד רעשים, בידוד רעשים אקטיבי, ושלדה קשיחה.