מרצדס AMG Project ONE מתקרבת לייצור

  • כתב: רון ג'ראד
  • צילום: יצרן
  • 19 אוגוסט 2020
  • 0 תגובות

בימים אלה נכנסת מרצדס AMG Project ONE לשלב בדיקות אחרון לפני ייצור סדרתי, הכולל הקפות מסלול מהירות ולראשונה בדיקה מלאה של יחידת הכוח ההיברידית אשר מפיקה יותר מ- 1,000 כ״ס. מרצדס AMG Project ONE תהיה הדבר הקרוב ביותר למכונית פורמולה 1 ותשתמש באותה יחידת הנעה היברידית של הפורומלה 1 מקבוצת מרצדס - אשר זכתה 6 פעמים ברציפות באליפות העולם ליצרנים ולנהגים.

מרצדס AMG Project ONE

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 1.6 ליטרים, המסוגל להגיע ל- 11,000 סל״ד, ולא פחות מארבעה מנועים חשמליים. מנוע אחד מצמצם את השהיית מגדש הטורבו, שני מנועים קדמיים בהספק 161 כ״ס כל אחד אחראים על הנעת הציר הקדמי, ומנוע רביעי בהספק 161 כ״ס עוזר בהנעת הציר האחורי. כך מתקבלת הנעה חכמה לכל הגלגלים. סוללת הליתיום הושאלה גם היא ממכונית הפורמולה 1 של הקבוצה יחד עם מערכת הקירור, ומספקת טווח נסיעה חשמלי של 25 ק״מ.

מרצדס AMG Project ONE

מרצדס AMG Project ONE מגיעה למהירות מטורפת של 350 קמ״ש ומאיצה 0-200 קמ"ש בפחות מ- 6.0 שניות. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש טרם פורסם אך צפוי לעמוד על פחות מ- 3.0 שניות. מצב נהיגה המכונה ״Party Mood" משתמש בהגדרות דומות למכונית הפורמולה 1 במהלך הקפות הדירוג ובו מספקים מנוע הבנזין והמערכת ההיברידית ביצועים מרביים.

מרצדס AMG Project ONE

עיצובה של מרצדס AMG Project ONE שונה מכל מרצדס אחרת ומתאפיין בכונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי ובפתחי אוורור על מכסה המנוע שנועדו לסייע בקירור המערכות ולשפר במקביל את כוח ההצמדה. עוד ניתן לזהות גופי תאורה קרביים מסוג LED, וכונס אוויר גדול מעל הגג שנועד להזרים אוויר קר לצינון המנוע. בזנב המכונית מותקן ספויילר מתכוונן אשר תוכנן גם הוא לשיפור כוח ההצמדה. המרכב בנוי מסיבי פחמן קלי משקל כמתבקש מהיפרקאר, אך נתון המשקל טרם נחשף.

תא הנוסעים מעוצב בהשראת מכונית פורמולה 1 עם שפע סיבי פחמן, מושבי באקט, הגה מרובע מרובה פקדים, ושני מסכים בגודל 10 אינץ'. המראה הפנימית הוחלפה במסך עליו מוקרנת תמונה המשודרת ממצלמה אחורית.

תג המחיר של מרצדס AMG Project ONE עומד על 2.4 מיליון יורו.