סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לאחר שלל טיזרים ואיורים, נחשף היום יונדאי טוסון החדש 2021 בדורו הרביעי. רכב הקרוסאובר המשפחתי הפופולרי מבוסס על פלטפורמה חדשה ומציג עיצוב ייחודי ופרופורציות דינמיות המתכתבים עם שפת העיצוב החדשה של המותג. יונדאי טוסון החדש מושק בדגם אירופאי ובדגם אמריקאי. בשניהם שופר משמעותית המרווח הפנימי ביחס לדגם הפורש בזכות צמיחה במידות. אורכו של יונדאי טוסון האירופאי 4,500 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,680 מ"מ. תא המטען בנפח 620 ליטרים או 1,799 ליטרים בקיפול המושבים. הדגם האמריקאי מתארך לכדי 4,630 מ"מ, עם בסיס גלגלים באורך 2,755 מ"מ.
עיצוב
העיצוב מציג מהפיכה של ממש ו- "ספורטיביות חושנית" לפי יונדאי. החזית כוללת שבכה קדמית תלת ממדית עצומת מידות המטמיעה בקצותיה את תאורת היום מסוג LED, ותאורה ראשית בקצות הפגוש הקדמי. מן הצד ניתן להבחין בקורה C בעלת אלמנט בגוון כרום הממשיך את פס הכרום מעל חלונות הצד, קימורי מרכב בזוויות חדות, ואיפור שטח הכולל ספי מרכב וקשתות מושחרים. החלק האחורי רווי גם הוא בקווים חדים וכולל מגלש אחורי בגוון כרום וגופי תאורה מסוג LED המחוברים ביניהם בפס תאורה רוחבי בהתאם לטרנד הנוכחי למראה רחב יותר.
תא הנוסעים עוטף ומציג ארכיטקטורה עדכנית הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי נטול סוכך בגודל 10.25 אינץ'. בקונסולה המרכזית פתחי מיזוג צרים ותחתם צג מערכת המולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'. תחתיו משטחי המגע לתפעול מערכת בקרת האקלים. בתחתית הקונסולה משטח טעינה אלחוטי ובהמשך פקדי תיבת ההילוכים המחליפים את הבורר הקלאסי. תאורת אווירה עוטפת את תא הנוסעים וכוללת 64 גוונים לבחירה. גלגל ההגה מעוצב כמוטות שליטה של מטוס בדומה ליונדאי סונטה החדשה, והקונסולה המרכזית עוטפת את הנהג ומשלימה "קוקפיט חובק בהשראת מטוס" בשפתה של יונדאי.
אבזור
רשימת האבזור כוללת בנוסף צימוד אלחוטי לממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, חיווי קולי, מערכת שמע מבית KRELL, פקד המנתב את מלוא עוצמת מערכת השמע אל הרמקולים הקדמיים לטובת שינת הילדים מאחור, ואפליקציה יעודית המאפשרת את פתיחת הרכב באמצעות הסמארטפון.
יחידות הנעה
מגוון יחידות ההנעה של יונדאי טוסון החדש הינן מסדרת סמארט סטרים החדשה של היצרנית וכוללות מנועי בנזין, הייבריד, הייבריד פלאג אין, ושילוב מערכת מיקרו-היברידית 48V כאופציה.
גזרת הדיזל כוללת מנוע טורבו CRDi בנפח 1.6 ליטרים בהספק 115 ללא המערכת המיקרו-היברידית או 136 כ"ס עם מערכת זו. מנוע ה- 115 כ"ס משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומוצע עם הנעה קדמית בלבד. מנוע ה- 136 כ"ס משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7DCT ומוצע עם הנעה קדמית או כפולה.
בגזרת הבנזין מוצע מנוע טורבו T-GDI בנפח 1.6 ליטרים, בהספקים של 150 כ"ס עם או בלי מערכת מיקרו-היברידית ו- 180 כ"ס עם מערכת מיקרו-היברידית. מנוע ה- 150 כ"ס ללא המערכת המיקרו-היברידית מוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, והנעה קדמית או כפולה. מנוע ה- 150 כ"ס הכולל את המערכת המיקרו-היברידית מוצע עם הנעה קדמית בלבד ותיבת 6 הילוכים ידנית חצי אוטומטית 6iMT ללא דוושת מצמד, או תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7DCT.
הגרסה ההיברידית, משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 60 כ"ס המפיקים יחדיו 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית 6AT נטולת ממיר מומנט, ולהנעה קדמית או כפולה. עם מנוע זה אורכת התאוצה מאפס למאה קמ"ש 8.0 שניות (8.3 בגרסת הנעה כפולה), והמהירות המרבית עומדת על 193 קמ"ש. סוללת המנוע החשמלי מסוג ליתיום-יון פולימר בקיבולת 1.49 קוט"ש.
כאופציה ניתן גם לקבל בולמים אדפטיביים. בעתיד ניתן לצפות לגרסת פלאג-אין בהספק 265 כ"ס, וגרסת N ליין חמה בהספק 300 כ"ס.
אבזור הבטיחות כולל את חבילת הבטיחות SmartSense המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים וסנכרון עם מערכת הניווט המקורית, התראה על תנועה צולבת ובלימה מלפנים ומאחור, שמירה אקטיבית על מרכוז נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, ניטור שטחים מתים הכולל תצוגה ממצלמות מראות הצד על לוח המחוונים ותיקון הגה אקטיבי, מניעת פתיחת דלת בעת מעבר רכב חוצה במקביל, מגביל מהירות המסונכרן עם תמרורי הגבלת מהירות, מערכת שכחת ילדים במושב האחורי, וחניה אוטונומית.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025