פורד פומה זוכה לגרסת ST

  • כתב: רון ג'ראד
  • צילום: יצרן
  • 24 ספטמבר 2020
  • 0 תגובות

פורד פומה הושק בחודש יוני 2019 ועתה משיקה פורד את גרסת ה- ST הספורטיבית לקרוסאובר העירוני אשר מציגה עיצוב צעיר וספורטיבי הכולל גריל קדמי בגימור שחור, ספוילר אחורי מוגדל ליצירת כוח הצמדה, קשתות גלגלים מנופחות ליצירת מראה קרבי, חישוקי 19 אינץ׳ בשישה צבעים שונים לבחירת הלקוח, ומראות מתקפלות חשמלית אשר מקרינות את לוגו המותג על הקרקע.

פורד פומה ST

אבזור הנוחות בגרסת הבסיס כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳ ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ׳ ותמיכה בקישוריות Apple CarPlay ו- Android auto. גרסה ה- ST זוכה לתוספות הכוללות בין היתר הגה ספורטיבי עם צלע תחתונה קטומה, מושבי ספורט מבית Recaro עם חימום, דוושות בציפוי כרום, תאורת אווירה כחולה, ומערכת שמע B&O.

פורד פומה ST

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר מערכת בלימה אקטיבית, הגבלת מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מיקום במרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, זיהוי תמרורים עם התאמה אוטומטית של מהירות הנסיעה, ומערכת חניה אוטומטית.

פורד פומה ST

פורד פומה ST מצויד במנוע טורבו בנזין EcoBoost בנפח 1.5 ליטרים בהספק מרבי של 200 כ״ס בהזרקה ישירה ומומנט מרבי של 32.6 קג״מ בין 2,500 ל- 3,500 סל״ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בדומה לפורד פיאסטה ST. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 6.7 שניות. הודות למערכת צילינדרים חכמה ומערכת פליטה חדשה עומדת צריכת הדלק על 16.7 ק״מ לליטר על פי נתוני היצרן. כדי להעניק חווית נהיגה ספורטיבית זוכה גרסת ST לכיול מתלים ספורטיבי וצלחות בלמים גדולות ב- 17% לעומת הגרסה הסטנדרטית.

פורד פומה ST

לגרסת ST מתוסף בורר מצבי נהיגה על מנת למקסם את ביצועי הרכב במצבי נהיגה שונים. מצב מסלול מנטרל את בקרת היציבות ושומר על סל״ד גבוה לתגובה מהירה של המנוע, מצב Launch Control מאפשר יציאה מהמקום במהירות מקסימלית, מצב שטח ממקסם את יכולות השטח של הקרוסאובר הקומפקטי, ומצב ECO נועד לחיסכון בדלק.