אאודי SQ5 TDI 2021 נחשף

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 12 נובמבר 2020
  • 0 תגובות

אאודי SQ5 TDI המחודש 2021 נחשף היום לאחר שעבר מתיחת פנים בדומה לדגם הסטנדרטי, ומציג עיצוב עדכני הכולל גריל קדמי מתומן ומושחר המוותר על מסגרת הכרום העבה. כונסי האוויר המדומים בקצות הפגוש גדלו, ואילו פנסי החזית קטנו מעט ומציגים חותמת תאורת לד מעוצבת. צללית הצד נותרה ללא שינוי. מאחור פגוש חדש כולל צמד פתחי מפלט ספורטיביים בכל צד, ופנסים עם תאורת OLED מתקדמת עם חותמת תאורה הניתנת לבחירה, וחיישן קרבה המזהה רכבים במרחק קטן משני מטרים ומפעיל תאורה עוצמתית. כאופציה ניתן לרכוש תאורה ראשית מסוג LED Matrix.

אאודי SQ5

השדרוגים בתא הנוסעים כוללים בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ׳ אשר תומך בתפעול קולי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳, חיבור אינטרנט קבוע, תמיכה ב- Apple CarPlay ו- Android Auto, מושבי ספורט עטויי עור, גלגל הגה עם צלע תחתונה קטומה, ועיטורי S line קוסמטיים בעיצוב הפנימי והחיצוני.

אאודי SQ5

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו דיזל TDI V6 בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 341 כ"ס ומומנט מרבי של 51.6 קג"מ בטווח 1,750-3,250 סל"ד, המשודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה קוואטרו. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש.

אאודי SQ5

המנוע שודרג ביחס לדגם הפורש וכולל בוכנות סגסוגת במקום אלומיניום להפחתת חום וחיכוך, מזרקים חדשים, ומצנן ביניים מקורר מים ואוויר המותקן כעת בתוך חלל ה- V הנוצר בזווית שבין הצילינדרים. המגדש החדש מקבל תגבור חשמלי לטובת ביטול השהיית הטורבו בסל"ד נמוך, בטרם גזי הפליטה יוצרים דחיסת אוויר משמעותית. כמו כן מקבל המנוע מערכת מיד-הייבריד 48V הממקסמת את פעולת מערכת הכיבוי והתנעה, ומאפשרת שיוט ללא דלק במשך 40 שניות, וחיסכון של 0.7 ליטרים לכל 100 ק"מ.

השדרוגים הטכניים רושמים גם הנמכת מרכב ב- 30 מ"מ ביחס ל- Q5 הסטנדרטי, ובולמים אדפטיביים. כאופציה ניתן לרכוש דיפרנציאל ספורטיבי. חישוקי הגלגלים בקוטר 20 אינץ' ונועלים צמיגים בגודל 255/45. כאופציה ניתן לשדרג לחישוקי 21 אינץ'.