נחשף אינפיניטי QX55 החדש 2021

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 18 נובמבר 2020
  • 0 תגובות

אינפיניטי QX55 החדש מהווה גרסת קופה ארבע דלתות אופנתית לאחיו - אינפיניטי QX50, ונועד להתחרות בב.מ.וו X4, מרצדס GLC קופה, ואאודי Q5 ספורטבק. העיצוב החיצוני מתאפיין באלמנטים המוכרים משאר דגמי החברה, לרבות שבכה קדמית בוהקת בגוון כרום, וגופי תאורה רחבים המקנים נוכחות רבה. מהצד בולטים הגג המשתפל ליצירת מראה דמוי קופה, וחישוקי ענק בקוטר 20 אינץ'. מאחור גופי תאורה מסוג LED מלא עם 45 נורות, וצמד פתחי מפלט בגוון כרום.

אינפיניטי QX55

תא הנוסעים זהה למוכר מאינפיניטי QX50, וכולל בין היתר מושבים עטויי עור, פאנלים מעץ מייפל, וזוג מסכי מגע במרכז הקונסולה בגדלים 8 ו- 7 אינץ', המהווים מרכז שליטה ותצוגה לכל מערכות הרכב, ומציגים גם את נתון יחס הדחיסה המשתנה. מערכת השמע מבית BOSE כוללת מערכת ליצירת תדרים נגדיים לביטול רעשים בתא הנוסעים. כאופציה מוצעות תצוגה עילית ומערכת שמע משודרגת עם 16 רמקולים.

אינפיניטי QX55

מערכת ההיגוי האלחוטית החדשנית של אינפיניטי מוצעת כאופציה ב- QX55, כאשר הסטנדרט כולל מערכת היגוי אלקטרו-מכנית. בנוסף מוצעת מערכת ProPILOT Assist הכוללת בין היתר מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ובקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית.

אינפיניטי QX55

יחידת ההנעה באינפיניטי QX55 כוללת את המנוע הייחודי והראשון בעולם בעל טכנולוגיית יחס דחיסה משתנה. למנוע יכולת להאריך ולקצר את מהלך הבוכנה בצילינדר ב- 12 מ"מ באמצעות מערכת מנופים בגל הארכובה, ובכך לשנות את יחס הדחיסה בצילינדר בטווחים שבין 1:8 ל- 1:14 לטובת ביצועים או חיסכון בהתאמה. את המנוע המשוכלל פיתחה החברה במשך שני עשורים ובמהלכם בחנה מעל 200 אבי טיפוס. התוצאה היא מנוע VC-Turbo טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 271 כ"ס ומומנט של 38.7 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים רציפה מסוג CVT ולמערכת הנעה כפולה המתעדפת העברת מומנט לציר הקדמי מטעמי חיסכון. צריכת הדלק הממוצעת חסכונית בכ- 30% מהדור הקודם.

אינפיניטי טוענת לפעולה חלקה ורהוטה של המנוע, המבטלת את הצורך בגל איזון, אך למרות זאת הותקנה תושבת מנוע אקטיבית המייצרת תנודות נוגדות לאלו של המנוע במטרה לצמצם את הרעש והוויברציות למינימום.