סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
אחד המהלכים הגדולים והמשמעותיים בעולם הרכב בשנים האחרונות מתקרב להשלמתו - איחוד בין קבוצת PSA המוכרת כקבוצת פיג'ו ומונה את המותגים פיג'ו, סיטרואן, אופל-ווקסהול, ו- DS, לבין קבוצת FCA המוכרת כקבוצת פיאט-קרייזלר ומונה בנוסף את מותגי אלפא רומיאו, לנצ'יה, אבארט, מזראטי, דודג', ג'יפ וראם. בסך הכל תמנה הקבוצה החדשה 14 מותגי רכב. המהלך צפוי לחסוך לקבוצה כחמישה מיליארד דולר מדי שנה.
המגעים למיזוג בין הקבוצות החלו עוד בשנת 2019, אך המהלך התעכב בעקבות הסתייגויות של גופים רגולטוריים באירופה, וגם בשל התפרצות מגפת הקורונה בשנה שעברה. לשתי הקבוצות בעלות שווה של 50:50 בקבוצה החדשה. השם סטלנטיס מגיע מהמילה הלטינית "סטלו" שפירושה להאיר בכוכבים, והוא מסמל את האופטימיות ואנרגיית ההתחדשות והחדשנות של הקבוצה בעידן הניידות ברת הקיימא. הלוגו אמור לסמל את המורשת העשירה והמקצועיות של עובדיה.
המיזוג הסופי צפוי להתרחש בסוף הרבעון הראשון של שנת 2021, בכפוף לאישור בעלי המניות של שתי החברות. קבוצת פיאט צפויה להרוויח מהמיזוג פלטפורמות מודרניות ומודולריות ליצור מכוניות סופר מיני, משפחתיות, ורכבי פנאי - סגמנטים בהם היא לא מציעה כיום דגמים מודרניים ותחרותיים. קבוצת פיג'ו תהנה מגישה לשווקי צפון אמריקה, וייתכן כי תממש סוף סוף את התכנית לשוב ולשווק את דגמיה בארצות הברית ובקנדה.
קבוצת פיאט קרייזלר נולדה בשנת 2014. היא מעסיקה 200,000 עובדים בכל רחבי העולם, וכוללת בנוסף למותגי הרכב את מותג החלפים מופאר (Mopar). בנוסף מחזיקה החברה במותגי קומאו (Comau) וטקסיד (Teksid) העוסקות בתחום הרכיבים ומערכות הייצור.
שורשי האיחוד בין מותגי פיג'ו וסיטרואן שהרכיבו במקור את קבוצת PSA נעוצים עוד בשנות השבעים. בשנת 2017 נוספו לקבוצה מותגי ווקסהול ואופל במהלך שהחל בשיתוף פעולה בפיתוח וייצור רכב פנאי, והסתיים ברכישת המותגים מקונצרן ג'נרל מוטורס. הקבוצה מחזיקה במותג Free2Move העוסק בפיתוח שירותי ניידות חכמים, וכן בחברות בת העוסקות בפיננסים, ייצור חלפים, וציוד לאחזקת רכב. באופן מעניין, בסוף שנות השבעים רכשה פיג'ו את קרייזלר אירופה שהייתה שקועה בחובות, אך המהלך לא נחל הצלחה ומותגי הבת של קרייזלר אירופה נעלמו בתחילת שנות התשעים.
מותגי הקבוצה משווקים כיום היצע של 29 דגמי רכבים בעלי הנעה חשמלית ועד סוף השנה צפויים להצטרף למבחר 10 דגמים נוספים.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025