נחשפה DS 4 החדשה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 04 פברואר 2021
  • 1 תגובות

מותג היוקרה DS, מקונצרן סטלנטיס (האיחוד הטרי של קבוצת PSA עם קבוצת FCA), חושף משפחתית קומפקטית יוקרתית חדשה העונה לשם DS 4. אם שם זה נשמע לכם מוכר אתם לא טועים. בעשור הקודם שיווק היצרן משפחתית קומפקטית תחת אותו השם, שהתבססה על סיטרואן C4 והציגה הכלאה בין משפחתית קומפקטית לקרוסאובר. מה שהיה נראה מוזר בזמנו הפך לאחת הקטגוריות הצומחות ביותר בעולם הרכב. DS 4 החדשה אמנם תוצע עם חבילת אבזור קרוס באיפור שטח קל, אך לא מדובר ברכב פנאי ייעודי אלא בגרסה המזכירה יותר דגמים כגון מרצדס GLA היוצא ואינפיניטי QX30.

DS 4

DS 4 חושפת עיצוב נאה עם אלמנטים שכבר נראו בדגמי הפנאי של המותג, אך בפרשנות מעודנת. החזית מציגה את הגריל המשפחתי עם עיטורי כרום מעוינים. יחידות התאורה הצרות מחוברת אל תאורת יום מעוצבת מסוג לד בצורת האות L המגדירה את פינות הפגוש. מהצד בולט קו הגג המשתפל לאחר בסגנון קופה, המודגש באמצעות צביעה דו גונית ועיטורי כרום. ידיות הדלתות השקועות נשלפות אוטומטית בעת קרבה לרכב. בתחתית הדלתות תבליטים במוטיב המשולש המלווה את שפת העיצוב של המותג. הזנב מציג שמשה קטנה וצרה ומעליה ספוילר גדול, ובתחתית הפגוש יציאות מפלט בצורת מעוין. יחידות התאורה המוכרות של המותג עם גרפיקה פנימית מעוצבת ופס כרום מחבר בין הפנסים. על פי היצרנית, המראה אמור לקרוץ ללקוחות הנמשכים לרכבי SUV בתצורת קופה.

DS 4

שלוש חבילות עיצוב יעמדו לבחירת הרוכשים. הגרסה הסטנדרטית מאופיינת בעיטורי כרום ומרכב בצביעה דו גונית עם גג שחור. גרסת קרוס כוללת פגושים עם חצאיות פלסטיק שחורות בסגנון רכב פנאי, עיטורים ופסי גגון בצבע שחור מבריק, וגג בצבע המרכב. גרסת פרפורמנס ליין כוללת גריל קדמי, מסגרת חלונות צד, ועיטור לפנסים האחוריים בצבע שחור מבריק, וחישוקים קלים בצבע שחור. אורכה של DS 4 עומד על 4,400 מ"מ, רוחבה 1,866 מ"מ, גובהה 1,470 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,675 מ"מ. נפח תא המטען 430 ליטרים. המידות החיצוניות מציבות אותה בלב קבוצת המשפחתיות הקומפקטיות היוקרתיות הכוללת את אאודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, ומרצדס A קלאס.

DS 4

תא הנוסעים היוקרתי שופע עור ועיטורים בגימור אלומיניום מוברש. כמו ב- DS 3 קרוסבק, פתחי המיזוג בצדדים ממוקמים בדלתות ומעצימים את תחושת הרוחב והמרווח בקבינה. לעומתם בולטים בהעדרם פתחי המיזוג המרכזיים. על פי היצרנית מדובר ביציאות מיזוג בלתי נראות המשולבות בקווי העיצוב, והיא מבטיחה כי יעילותה של מערכת המיזוג לא תפגע. מסך המגע המרכזי שקוע בחלקו העליון של הדשבורד, ומעט מתחתיו ממוקמת שורת פקדים עם קיצור דרך לפונקציות העיקריות. בין המושבים קונסולה מרכזית רחבה עם בורר הילוכים אלקטרוני קטן, אך הפעם היא אינה מאכלסת את פקדי השליטה בחלונות שחזרו אל מקומם הטבעי בדלתות.

מערכת הבידור והמידע זכתה לתשומת לב מיוחדת. המסך המרכזי הרחב בגודל 10 אינץ' מציע ווידג'טים ואפשרות לתצוגה מותאמת אישית. בסמוך לבורר ההילוכים ממוקם מסך מגע בגודל 5 אינץ' עם זיהוי כתב יד המאפשר גם שליטה במסך המרכזי באמצעות מגע בסגנון שליטה בטלפון חכם עם פקודות החלקה, זום אין וזום אאוט. המכוניות מצוידת במערכת IRIS, עוזרת אישית אינטראקטיבית בעלת בינה מלאכותית המופעלת באמצעות שליטה קולית ועושה שימוש ברשת האינטרנט על מנת לספק מידע כגון עומסי תנועה ומזג האוויר, ועוד. מערכת תצוגה עילית חדשה מציגה על פני שטח של 21 אינץ' מול עיני הנהג.

DS 4

DS 4 מבוססת על גרסה עדכנית לפלטפורמת EMP2 המוכרת משלל דגמי אופל, סיטרואן ופיג'ו, המאפשרת שימוש ביחידות הנעה קונבנציונליות, פלאג אין הייבריד, או חשמליות. מתחת למכסה המנוע יוצעו מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטרים בגרסאות 180 כ"ס ו- 225 כ"ס, וכן מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק 130 כ"ס. גרסת הפלאג אין הייבריד כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי בהספק 110 כ"ס, המציעים הספק משולב של 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי העומד על יותר מ- 50 ק"מ. כל יחידות ההנעה משודכות לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

בנוסף למערכות הבטיחות השגרתיות, מצוידת המכונית ביכולת עקיפה אוטונומית בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, חיישן אחיזה בגלגל ההגה המנטר את ערנות הנהג, וכן מערכת ראיית לילה המציגה טווח של כ- 200 מטרים לפני הרכב ומתריעה מפני פגיעה בהולכי רגל ובעלי חיים בחשיכה.