יונדאי קונה N נחשף בתמונות ראשונות

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 10 מרץ 2021
  • 0 תגובות

יונדאי קונה הוא רכב פנאי לא שגרתי. דגמים רבים בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים מציגים עיצוב מקורי, אבל יונדאי קונה לוקח צעד קדימה ומציג עיצוב שקשה להתעלם ממנו. מתיחת הפנים הפכה אותו בולט אף יותר. יונדאי לא הסתפקה בעיצוב לא שגרתי וגם יחידת ההנעה מציגה נתונים חריגים. השיווק בישראל החל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 177 כ"ס, ואם זה לא הספיק אז במסגרת מתיחת הפנים ההספק גדל ועומד כעת על 198 כ"ס.

יונדאי קונה N

יונדאי לוקחת את הכיוון הספורטיבי של יונדאי קונה צעד אחד קדימה ותציג בקרוב את יונדאי קונה N, גרסת ביצועים בדומה ליונדאי i20 N וליונדאי i30 N. בתמונות שנחשפו מציגה החזית שבכה אגרסיבית לעומת הדגם הסטנדרטי, פגוש נמוך ואגרסיבי עם פס אדום בתחתית הממשיך אל חצאיות הצד ולדיפיוזר האחורי, ויחידות התאורה התחתונות זכו לעיצוב חדש. בתי הגלגלים צבועים בצבע המרכב ומאכלסים חישוקים קלים בעיצוב נאה. מאחור פגוש אגרסיבי עם דיפיוזר בולט וצמד יציאות מפלט גדולות. בקצה השמשה האחורית ספוילר מודגש ובמרכזו תאורת בלימה בעיצוב מקורי בצורת משולש.

יונדאי קונה N

יונדאי טרם חשפה פרטים אודות יחידת ההנעה אך ניתן להניח כי היא תגיע מיונדאי i30 N המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המוצע בשתי גרסאות הספק. לגרסת הכניסה הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט של 35.9 קג"מ, והיא מוצעת עם תיבת 6 הילוכים ידנית. לגרסה החזקה הספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט של 39.9 קג"מ, והיא מוצעת עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. יונדאי קונה N יצויד ככל הנראה בהנעה כפולה שתסייע לו להציג תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך כ- 5.5 שניות.