יונדאי קונה N החדש 2021 נחשף

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 28 אפריל 2021
  • 0 תגובות

יונדאי קונה N החדש 2021 הינו רכב הפנאי הראשון במשפחת N הספורטיבית. יחידת ההנעה נלקחה מיונדאי i30N וכמותה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט מרבי של 40.0 קג"מ בטווח 1,950-4,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים ולמערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אלקטרוני eLSD ובקרת שיגור. תאוצה 0-100 קמ"ש עם בקרת שיגור אורכת 5.5 שניות.

יונדאי קונה N

תיבת ההילוכים כוללת שלושה פיצ'רים ייחודים: מערכת NPS (N Power Shift) מביאה את המנוע לשיא המומנט כשהמצערת פתוחה ביותר מ- 90%. מערכת NGS (N Grin Shift) מופעלת באמצעות פקד על גלגל ההגה ומאפשרת לנצל את מלוא פוטנציאל המנוע והגיר לרבות מצב אוברבוסט לטובת תאוצה אגרסיבית למשך 20 שניות הנמדדות באמצעות טיימר על לוח המחוונים. מערכת NTS (N Track Sence Shift) מכיילת את כל מכללי ההנעה, לרבות ההיגוי, למצב מסלול בהתאם לסגנון הנהיגה.

יונדאי קונה N

עוד כולל המפרט מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, אפשרות לניתוק מלא של בקרת היציבות ESC, ובורר מצבי נהיגה המונה חמישה מצבים: אקו, רגיל, ספורט, N, ואינדבידואל. כל אחד מהמצבים משנה את כיול המתלים האדפטיביים, ההיגוי וניהול הגיר והמנוע. כמו כן מצוייד קונה N במערכת בלימה תואמת ובמערכת פליטה ליברלית יותר ביחס לדגם הרגיל.

יונדאי קונה N

העיצוב החיצוני נבדל מהגרסה הרגילה בשלל נוצות קרב מבית N, ביניהן שבכה קדמית מושחרת בצורת חלת דבש, חישוקי 18 אינץ' עם צמיגי פירלי P-ZERO, יציאות מפלט מעוצבות, דיפיוזר אחורי, ודקורצית פסים אדומים בתחתית המרכב כמיטב מסורת חטיבת N. כאופציה ניתן לקבל חבילת פרפורמנס הכוללת חישוקי 19 אינץ' קלים המפחיתים את המסה הבלתי נתמכת ב- 14.4 ק"ג לטובת שיפור התנהגות הכביש.

תא הנוסעים כולל מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי, תיפורים אדומים, ותצוגה עילית. אבזור הבטיחות כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, ותזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.