סיאט לאון 2021 מקבלת מנוע בהספק 190 כ"ס

  • כתב: איל באב"ד
  • צילום: יצרן
  • 04 מאי 2021
  • 0 תגובות

סיאט מודיעה כי החלה לייצר את סיאט לאון החדשה גם עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים אשר יהיה זמין בגרסאות האצ'בק 5 דלתות וסטיישן (Sports tourer) וברמת גימור FR. לארץ תגיע רק גרסת ההאצ'בק חמש דלתות. המנוע החדש מצטרף להיצע המנועים הקיים הכולל מנוע בנזין TSI בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס המשווק בישראל, מנועי דיזל TDI, מנוע eTSI עם מערכת היברידית קלה, ומנוע e-HYBRID שהינו למעשה היברידי נטען PHEV.

סיאט לאון

מנוע הטורבו בנזין החדש מסדרת TSI EVO בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 190 כ"ס ב- 4,200-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ ב- 1,500-4,100 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות בגרסה זו, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 14.4 ק"מ לליטר על פי תקן WLTP.

המנוע אמנם מוכר מהדור הקודם של סיאט לאון אך בדור החדש זכה למספר שיפורים לטובת צמצום פליטת המזהמים וצריכת הדלק, ביניהם מזרקים חדשים, מגדש טורבו חדש ויעיל יותר, והפחתת מקדם החיכוך בצילינדרים.

גרסת ה- 2.0 ליטרים של סיאט לאון זוכה גם במערכת בלימה משופרת עם צלחות מוגדלות בקוטר 312 מ"מ, ומתלה אחורי רב חיבורי מתקדם יותר ביחס לקורת הפיתול המוצעת בגרסת ה- 1.5 ליטרים.