ליפמוטור C10 המעודכן 2026 מושק...
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
לפני חודשיים חשפה קיה את הסנונית הראשונה לעתיד החשמלי שלה, רכב הפנאי קיה EV6, המבוסס על פלטפורמת E-GMP של קיה ויונדאי, וחולק מכלולים עם הדגם המקביל מבית יונדאי - איוניק 5. קיה צפויה להציג שבעה דגמים חשמליים נוספים על אותה הפלטפורמה עד לשנת 2027. בארצות הברית ניתן כבר להזמין את קיה EV6 והמסירות יחלו רק בשנת 2022.
קיה EV6 מתאפיין בעיצוב חיצוני דרמטי ואגרסיבי. החזית נמוכה עם מכסה מנוע שמטפס לאחור ומציג שלל טפיחות ובליטות. פנסי החזית עם תאורת לד דינמית ממוקמים נמוך, וביניהם גריל אטום ודקיק בכדי שלא לוותר על עיצוב 'אף הנמר' המוכר של קיה. הפגוש מציג אלמנטים המדמים כונסי אוויר גדולים אך בפועל הם כמעט אטומים. צללית הצד דרמטית לא פחות. הדלתות נקיות עם ידיות פתיחה שקועות וקו בולט במרכזם. בגרסה הסטנדרטית, קצות הפגושים, בתי הגלגלים, וחצאיות הצד מחופים בפלסטיק בצבע שחור. בדגמי GT ו- GT-Line הם צבועים בצבע המרכב וזוכים לרצועת כרום בתחתית הדלתות. קורות A מושחרות ואלמנט מושחר בקצה קורה C יוצרים מראה של גג צף. בקצה הגג ספוילר בולט והשמשה האחורית משתפלת ברכות לאחור ופוגשת בדלת תא המטען המכילה רצועת לד צרה לכל רוחבה המשמשת את התאורה האחורית. הפגוש האחורי מציג אלמנט מושחר מסיבי ועיטור כסוף.
גם תא הנוסעים מציג מראה חדש עבור קיה. הדשבורד רחב ונמוך וממנו בולט משטח קעור הפונה אל עבר הנהג ומכיל לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי, שניהם בגודל 12.3 אינץ'. פתחי המיזוג חוצים את תא הנוסעים ומול הנוסע מלפנים משטח המדמה פתח מיזוג אחד גדול המעצים את מימד הרוחב בתא הנוסעים. מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים משטח שליטה צר עם פקדי מגע משתנים לשליטה במערכת המולטימדיה או בבקרת האקלים. משמח לגלות כי קיה לא נכנעה לצו האופנה בעולם הרכב ונמנעה מלהעביר את השליטה במיזוג אל המסך באופן בלעדי. בין המושבים הקדמיים קונסולה צפה רחבה עם בורר הילוכים אלקטרוני בצורת חוגה, תאי אחסון גדולים ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי. מתחתיה חלל אחסון פתוח ענקי ושפע של שקעי טעינה. ההגה הקטום מציג עיצוב נקי עם שני חישורים וסמל המותג העדכני במרכזו. תאורת האווירה המעוצבת משולבת גם בדיפוני הרכב ויוצרת מראה ייחודי.
יחידת ההנעה החשמלית של קיה EV6 מגיעה במספר תצורות. לגרסת הכניסה מנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 168 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית, וסוללה בקיבולת 58.0 קוט"ש. מעליה מוצעת גרסה חזקה יותר עם הספק מרבי של 225 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית, וסוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש.
גרסה ההנעה הכפולה הבסיסית מציעה צמד מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, עם הספק מרבי משולב של 232 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, וסוללה בקיבולת 58.0 קוט"ש. מעליה גרסה נוספת עם צמד מנועים, קדמי ואחורי, עם הספק מרבי משולב של 320 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, וסוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש.
לגרסה החזקה בהיצע - GT שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, עם הספק משולב של 576 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, וסוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש. נתוני הביצועים וטווח הנסיעה טרם נחשפו אך נתון התאוצה המשוער של גרסת GT מעמידה ל- 100 קמ"ש עומד על 3.5 שניות. הסוללות תומכות בטעינה מהירה בהספק 800V המאפשרת טעינה מ- 10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד. טעינה של 4 וחצי דקות תספק תוספת טווח של 100 קילומטרים.
במסגרת אירוע קידום מכירות של קיה בקוריאה הוצגו 3 גרסאות של קיה EV6 - דגם הכניסה הסטנדרטי, גרסת GT-Line, וגרסת הקצה GT. הגרסאות השונות נבדלות בחבילות העיצוב אך גם ביחידות ההנעה האופציונליות. בסרטוני הוידאו המצורפים מציגים העורך הראשי של אתר הרכב MotorPD הקוראני צ'ארלי מין (Charlie Min), וכתבת Motorgraph World מארי צ'ו (Mari Cho) את התרשמותם מהרכב המסקרן ומציגים את ההבדלים בין הגרסאות השונות.
מארז סוללות שטוח המשולב ברצפת הרכב תורם למרכז כובד נמוך ולתכנון מרכב עם בסיס גלגלים ארוך וסרחי עודף קצרצרים. בוידאו נראה כי המושב האחורי מרווח דיו וכי הגג המשתפל לא פוגם באופן מהותי במרווח הראש מאחור. בשונה מהמקובל, פתחי המיזוג למושב האחורי משולבים בקורות B ולא בגב הקונסולה בין המושבים הקדמיים. שקעי טעינה מסוג USB משולבים בגב המושבים הקדמיים. רמת השימושיות טובה עם תא מטען בנפח 520 ליטרים, בעל דלת חמישית המעניקה מפתח רחב ונוח. קיפול המושבים מתבצע במשיכת ידית בתא המטען ויוצר רצפה שטוחה. מתחת למכסה המנוע מלפנים חלל אחסון קטן נוסף שיוכל לשמש לאחסון כבל הטעינה.
מדובר בהצצה ראשונית אל אחד מהדגמים המסקרנים ביותר הצפוי להגיע לישראל בשנה הבאה. הצגתם של הדגמים החשמליים של יונדאי וקיה, יחד עם יצרני מיין סטרים נוספים, מבשרת על מסות גדולות יותר של כלי רכב חשמליים שיעלו אל כבישי העולם בשנים הקרובות. האח החורג - יונדאי איוניק 5, החולק עמו שלדה ומכלולים רבים כבר הניח את גלגליו בישראל ואקזמפלרים ראשונים הגיעו לבדיקות אצל אנשי היבואנית טרם התחלת השיווק.
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
חברת אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון, יבואנית מותג איון (AION) לישראל, יוצאת במבצע לחברי מועדוני הצרכנ...
קובי זוילי 26 נובמבר 2025
קבוצת כדורי, יבואנית סקיוול לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף מועדון הצרכנות הוט, במסגרתו מציעה החברה עסקת ...
קובי זוילי 25 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025