וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מרצדס CLA 45 S AMG מהווה את גרסת הקצה של מרצדס CLA ומתחרה בדגמים כגון אאודי RS3 סדאן וב.מ.וו M2. אל מנוע הארבעה צילינדרים החזק ביותר ביצור סדרתי אשר מפיק לא פחות מ- 421 כ"ס, נלווים מערכת הנעה כפולה מתוחכמת, שלדה מחוזקת, ושאר מכלולים ספורטיביים משופרים אשר נועדו להבטיח יכולת דינמית מהמעלה הראשונה. האתלטית משטוטגרט נדרשת לספק עיצוב מרשים וריגושים לחובב ההגה לצד שימושיות דומה לגרסאות הרגילות. על הטוב שבכל העולמות תאלצו לשלם לא פחות מ- 571,900 ₪, המחיר היקר ביותר בישראל עבור משפחתית קומפקטית.
| מרצדס CLA 45 S AMG | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, ביצועים, צליל מנוע, עיצוב |
| חסרונות | מחיר, צריכת דלק, נוחות נסיעה |
לדעתי ולדעתם של רבים אחרים, מרצדס CLA הינה המשפחתית הקומפקטית היפה ביותר. העיצוב המסוגנן ניחן בקו פרופיל משתפל האחראי על מראה קופה מושך, נטול מסגרות לחלונות. גרסת 45 S AMG שותלת במרכב המסוגנן שלל נוצות קרב ואלמנטים ספורטיביים, ביניהם גריל אימתני עם 12 צלעות אנכיות הייחודי לדגמי AMG, חצאיות צד נמוכות, וסנפירים מושחרים האחראים על ניתוב ראוי של האוויר לצידי המכונית. מהצד חישוקי 19 אינץ', מתוכם בולטים קליפרים אדומים אשר אינם מותירים ספק ביחס ליומרות. מאחור פגוש אגרסיבי עם דיפיוזר מושחר, ארבע יציאות מפלט אמיתיות, וספויילר מעודן בקצה דלת תא המטען. החרטום הקרבי ינקה את הנתיב השמאלי מכל נהג שיבחין בכם במראה. גם בחניה ממשיך הרושם הספורטיבי עם תחושת תנועה גם בזמן עמידה.
רבות כבר נכתב על תא הנוסעים המרשים של משפחת A הקומפקטית של מרצדס, המציג לטעמי את אחד העיצובים המוצלחים בקטגוריה. צמד הצגים המחוברים עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, פיתחי האוורור בצורת טורבינת סילון ותאורת האווירה העשירה, מקנים תחושת פרימיום ייחודית המבדלת את משפחת דגמי A משלל המתחרות. מערכת השמע מבית בורמסטר ושילוב צבעי תאורת האווירה המשתנים, מפתים לבדם כדי לצאת עם הגרמניה לנהיגת לילה סתמית, עוד לפני שבכלל נחשפנו לביצועים ופס קול המנוע.
גרסת הקצה כוללת בנוסף גלגל הגה מחופה עור בשילוב בד מיקרופייבר ייחודי, מהנעימים למגע בהם אחזתי. אל מערכת המולטימדיה מרצדס MBUX ולוח המחוונים הדיגיטלי נוספו מגוון מצבים ייחודיים המציגים בין היתר מד כוחות G המופעלים על המרכב, מד כוחות סוס ומומנט, ופילוג המומנט בין הצירים. בדומה לכל מפגש עם דגמי משפחת A של מרצדס, ההתלהבות מסביבת הנהג היוקרתית דועכת קמעה בשל חסרונו של אבזור בסיסי כגון כיוונון גובה לחגורות הבטיחות, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור, מצלמות 360 מעלות, ידיות אחיזה, ומשענת יד נשלפת במושב האחורי.
המושבים הקדמיים הספורטיביים ניחנים במראה אקזוטי עם מבנה מונו למשענת הראש המחוברת אל מסעד הגב, ומספקים תמיכה צידית טובה ונוחות ראויה. תנוחת הנהיגה קרבית כנדרש, וניתן להגיע אליה בנוחות בזכות כיוונון חשמלי למושב הנהג, לרבות קשיחות הגב התחתון ואפשרות להארכת בסיס המושב. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים.
חלל הפנים פרקטי למדי עם מרווח ברכיים טוב לצד מרווח ראש מוגבל. נוסעי המושב האחורי ייהנו מצמד מושבים חובקים אך לא מפתחי מיזוג או משענת יד מתקפלת כאמור. נוסע שלישי יצור צפיפות בשל מדרגת תעלת ההינע הבולטת. הכניסה והיציאה ממרצדס CLA 45 S AMG אינן נוחות עקב קו גג נמוך הדורש השתחלות פנימה.
פתרונות האחסון פרקטיים וכוללים תא עמוק מתחת למשענת היד, תא כפפות בגודל סביר, משטח טעינה בתחתית הקונסולה המרכזית, ותאים בדלתות אשר נועדו להכיל בקבוקי 1.5 ליטרים וחוברות בגודל A4. תא המטען גדול בנפח 460 ליטרים כולל מפתח הטענה סביר, אך תצורתו העמוקה אינה נוחה להעמסת ציוד. קיפול המושב האחורי ביחס 40:60 מסדר נפח הטענה גדול אך מוגבל גובה בשל תצורת המרכב. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת ניפוח ללא גלגל חלופי.
נוחות הנסיעה מהווה את אחת מנקודות התורפה העיקריות של מרצדס CLA 45 S AMG המונעות מגרסת הקצה שימושיות יומיומית אמיתית. למרות המתלים האדפטיביים בהם צויד רכב המבחן, גם במצב קומפורט פעולת המתלה סגורה וקופצנית, וחישוקי 19 אינץ' עם צמיגים בחתך 35 לבטח לא עוזרים לסנן את שלל שיבושי הדרך. מחוץ לעיר הקשיחות דווקא מיטיבה עם ריסון קשיח המונע טלטולי מרכב ברוב המקרים, אך רצף גלים באספלט יביאו לכדרור המרכב בתנועות קצרות ומטלטלות על ציר הגובה, כך שבנוסף לנוחות לוקה בחסר, גם יכולת השיוט טעונת שיפור.
בידוד הרעשים לא מבריק. חלונות הצד נטולי מסגרת ואינם מקנים איטום טוב לרעשי רוח במהירות תלת ספרתית. כמו כן, רעשי מנוע ודרך חודרים לתא הנוסעים בנסיעה על אספלט מצולק או במהירות גבוהה. ניתן לסכם את פרק הנוחות בכך שעידון ויכולת שיוט אינם ממעלותיה של מרצדס CLA 45 S AMG, אך ספק אם קהל היעד המצומצם יצפה לנינוחות סלונית מבודדת בגרסה זו.
מרצדס CLA 45 S AMG מתהדרת במנוע הארבעה צילינדרים החזק ביותר ביצור סדרתי. כמו כל מנועי AMG, גם מנוע זה מורכב בעבודת יד של מומחה יחיד החתום עליו בכתב ידו. מדובר במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם מגדש טורבו טווין-סקרול בלחץ גדישה של 2.1 באר, מצנן ביניים, וסעפת פליטה מבית AMG. המנוע מפיק הספק מרבי של 421 כ"ס ב- 6,750 סל"ד ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ ב- 5,000 סל"ד. למרות שמדובר במנוע טורבו, ההספק והמומנט המרבי מגיעים בסל"ד גבוה בדומה למנוע V8 אטמוספרי. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה 4+MATIC. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 270 קמ"ש.
איך הנתונים הללו באים לידי ביטוי על הכביש? במילה אחת מהר! בשתי מילים מהר וחזק! המנוע המפלצתי מטעה עם נתונים יבשים הכוללים רצועת כוח אפקטיבית צרה בטווח 5,000-6,750 סל"ד אך בפועל כבר מסל"ד נמוך מאוד ישנן עתודות כוח מכובדות ויכולת השיגור הברוטלית מצדיקה את שמה. היכולת של המנוע לטפס עד לקו האדום ב- 7,200 סל"ד נדירה בעולמות הטורבו ומעטים גם המנועים האטמוספריים המגיעים למחוזות אלו בתצורת סטוק. יכולת הנשימה בסל"ד כה גבוה היא זו המאפשרת ליהלום המוטורי הזה להפיק את ההספק הקיצוני בליווי צליל יבבה מקפיאה.
בורר מצבי הנהיגה ממוקם על גלגל ההגה וכולל חיווי באמצעות צג עגול. קיימים 6 מצבי נהיגה לבחירה: סליפרי, קומפורט, ספורט, ספורט+, אינדיווידואל, ורייס. מצב הנהיגה הנבחר משפיע על כיול פעולת המנוע, תיבת ההילוכים, ליברליות מערכת בקרת היציבות, קשיחות ההגה, התנהגות מערכת ההנעה הכפולה, קשיחות המתלים האדפטיביים, וגם על הצליל שמפיקה מערכת הפליטה.
מצב רייס הקיצוני מפיק את המיטב מהמנוע, עם תגובות סופר אגרסיביות, האצות ביניים מטריפות המלוות בפס קול אימתני אשר יעלה געגועים אצל כל נהג טסלה, אך מצב זה מתאים אך ורק למסלול או אספלט נטול פגמים. במצב רייס או ספורט פלוס, העברות ההילוכים אגרסיביות וחסרות עידון, והורדת הילוכים באמצעות מנופי האלומיניום המזמינים מאחורי גלגל ההגה, מפיקים פצפוצי שריפת דלק מעוררים. דווקא מצב קומפורט או ספורט, מאפשרים מהלך מתלים נכון יותר לאספלט המקומי, כך שגם התנהגות הכביש יוצאת נשכרת עם ספיגת מפגעים עדיפה בתוך פניה ותזזיתיות מופחתת.
כל הכוח הזה לא היה יעיל אלמלא מערכת ההנעה הכפולה 4MATIC+ החכמה אשר יודעת לווסת את המומנט בין הציר הקדמי לציר האחורי, ובעזרת דיפרנציאל אחורי אלקטרו מכני חדש המצויד במצמד מרובה דיסקיות שולטת גם על ניתוב הכוח בין הגלגלים האחוריים. בשילוב צמיגי מישלין PS4s מתקבלת אחיזת כביש פנומנלית המאפשרת יציאה מוקדמת מאוד מהפניה, וריסון תנודות מרכב מעולה באמצעות המתלים הקשיחים. השלדה בגרסאות AMG זכתה לשיפורים ביחס לגרסאות המתונות, ביניהם גשר חיזוק עליון, מפסק סרנים מורחב, פלטת חיזוק בגחון, וחלקי מתלים מאלומיניום.
בכביש המפותל המוביל אל בית אריה, הציגה מרצדסCLA AMG 45 S יכולת דינמית גבוהה במיוחד תוך הקניית תחושת ביטחון. ההגה בעל יחס תגבור משתנה, כולל בחירה בין שני מצבי כיול ומקנה דיוק רב ומשקל כבד בהתאם. יחד עם שלדה מדויקת ומערכת הנעה כפולה מחוננת מתאפשר קצב תפירת פניות כה מהיר המצריך מושבי באקט עם תמיכה צידית טובה יותר מאלו שברכב המבחן.
הבלמים כוללים 4 דיסקים מאווררים ומחוררים בקוטר 360 מ"מ מלפנים ו- 330 מ"מ מאחור, עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ואחת מאחור. אלו מייצרים כושר תאוטה מרשים ביותר, מכל מהירות, גם בעומס כבד.
בנסיעת המבחן בה קשה היה להימנע משלל תאוצות ושיגורים, התקבלה צריכת דלק ממוצעת גבוהה של 5.5 ק"מ לליטר. בקטעים רגועים הראה מחשב הדרך ממוצע של 10.5 ק"מ לליטר, לא רחוק מאוד מנתון היצרן העומד על 11.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 51 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 270 ק"מ בלבד בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 14 מתוך 15.
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 26 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.
מרצדס CLA משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באתר היבואנית ולא זכינו לקבלם ממנה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 50 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון עומדת על כ- 35,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
מרצדס CLA נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וגרפה ציון מרבי של חמישה כוכבים, עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 91% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% עבור מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים עם התרעה על פתיחת דלת בעת תנועה חוצה, מצלמת רוורס 180 מעלות, מערכת חניה אוטונומית, התרעה על עייפות נהג, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
מחירה של מרצדס CLA 45 S AMG עומד על החל מ- 571,900 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', תאורת אווירה עם 64 צבעים, מושבי ספורט, מושב נהג חשמלי עם 3 זיכרונות, ריפוד דמוי עור, הגה ספורט בחיפוי עור נאפה עם בורר מצבי נהיגה, מערכת שמע איכותית עם 10 רמקולים, גג פנורמי נפתח חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, ספי דלתות AMG מוארים, מערכת בקרת אקלים חד-אזורית, מראות מתכהות אוטומטית למניעת סינוור, קיפול מראות חשמלי, בלם חניה חשמלי, חלונות אחוריים כהים, קליפרים אדומים, וחישוקי 19 אינץ'.
מרצדס CLA 45 S AMG הינה המשפחתית הספורטיבית היקרה ביותר שכסף יכול לקנות. אך הגדרה שכזו עושה עוול למכונית בעלת יכולת דינמית משובחת וחווית נהיגה ללא פשרות כמעט. הפשרות היחידות הנלוות למכונת הנהיגה הזו נוגעות לשימושיות כרכב משפחתי יומיומי. כאן גרסת הביצועים של ה- CLA מספקת עידון ונוחות סבירים לכל היותר, לצד מרווח ראש מוגבל והעדר פתחי מיזוג ליושבים מאחור. לכן, יש לראות במרצדס CLA 45 S AMG מכונית ספורט טהורה שפונה בראש ובראשונה לחובבי הנהיגה ומציעה ערך מוסף בתצורת מרכב המתאים למספר נוסעים ומטען. המחיר היקר לא מתאים לכל אחד אך מבטיח לרוכש ריגושים וצלילים מעולמות האקזוטיקה המוטורית, ואת אלו קשה לכמת בכסף.
| מרצדס CLA 45 AMG 4MATIC+ | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,991 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 421/6,750 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 50.9/5,000-5,250 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה 4MATIC+ |
| אורך כללי | 4,693 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,857 מ"מ |
| גובה כללי | 1,413 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,729 מ"מ |
| מיכל דלק | 51 ליטרים |
| נפח תא מטען |
460 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,675 ק"ג |
| מהירות מרבית | 270 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.1 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים (A קלאס 2018) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
571,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025