קיה סיד 2022 זוכה למתיחת פנים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 15 יולי 2021
  • 0 תגובות

דגמי קיה סיד בתצורות האצ'בק, סטיישן, ושוטינג ברייק (פרו סיד) זוכות למתיחת פנים מקיפה לקראת שנת 2022. גרסת הפנאי קיה אקסיד נותרת ללא שינוי בשלב זה. קיה סיד שולטת בנתח של 28% ממכירות קיה באירופה למרות שלקוחות רבים נוטשים את המשפחתיות לטובת רכבי פנאי, כך שמדובר בדגם חשוב עבור היצרנית בשוק האירופאי.

קיה סיד 2022

החזית זוכה למראה רענן הכולל את גריל אף הנמר שעוצב מחדש עם שבכה ספורטיבית ועיטורי כרום שיוצרים מראה אגרסיבי. מעל הגריל מתנוסס סמל המותג החדש. הפגוש מציג אף הוא מראה אגרסיבי עם כונסי אוויר בפינות שעיצובם נמתח אל עבר הגלגל הקדמי. צללית הצד שומרת על המראה המוכר, גרסאות GT ו- GT ליין שנחשפו זוכות לחצאיות צד מעוצבות. מרשימה מכולם היא קיה פרו סיד עם הגג המוארך המשתפל לאחור וחלון הצד השלישי שזוכה למסגרת כרום מעוצבת. חבילת GT ליין כוללת גם פגוש אחורי ספורטיבי. לגרסת ההאצ'בק פנסי לד אחוריים בעיצוב תלת מימדי ייחודי.

קיה סיד 2022

בתא הנוסעים לא בוצעו שינויים מרחיקי לכת. טבור גלגל ההגה עוצב מחדש עם סמל המותג החדש. המסך המרכזי הצף יוצע בגודל 8 אינץ' בגרסאות הבסיס או 10.25 אינץ' בגרסאות הקצה, ומריץ מערכת הפעלה חדשה המאפשרת בחירה בין מספר ערכות נושא לעיצוב, כולל אחת המשתנה בהתאם למזג האוויר. המערכת תומכת כמובן בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, ומציעה גם חיבור לאפליקציית קיה קונקט המאפשרת זיהוי קולי, סנכרון לוח השנה מהטלפון הסלולרי, וגם פיקוח מרחוק כשנהגים אחרים נוהגים ברכב. בנוסף מאפשרת האפליקציה יצירת פרופיל משתמש שניתן לנייד בין רכבי קיה.

קיה סיד 2022

שפע אבזור אופציונלי יוצע בהתאם לרמת הגימור ובין היתר לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מפתח חכם, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושב האחורי, ומערכת שמע מבית JBL. בדגמי הסטיישן והפרו סיד יזהה הרכב קרבה של המפתח לדלת תא המטען וישחרר את הנעילה באופן אוטומטי ללא מגע יד.

גם אבזור הבטיחות התעדכן במסגרת מתיחת הפנים. המערכת לניטור שטחים מתים כוללת כעת תיקון היגוי אקטיבי המונע כניסה לנתיב חסום והתנגשות ברכב הנוסע בנתיב המקביל בעת מעבר נתיב. מערכת לניטור מרחק מלפנים כוללת כעת גם התרעה על התחלת נסיעה של הרכב מלפנים וגם זיהוי רוכבי אופניים. מערכת ההתרעה מפני תנועה חוצה מאחור כוללת כעת גם בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות בעת יציאה מהחניה.

קיה סיד 2022

היצע יחידות ההנעה נשאר זהה לדגם הקודם בתוספת מנוע מסוג פלאג-אין הייבריד. ניתן להניח כי לישראל תגיע קיה סיד המעודכנת עם מנוע הטורבו בנזין החדש בנפח 1.5 ליטרים המפיק 158 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מנוע הטורבו דיזל העדכני בנפח 1.6 ליטרים מפיק 134 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים או לתיבת הילוכים ידנית חכמה ללא דוושת מצמד. מנועים אלה כבר מוצעים עם הדגם הנוכחי בישראל וזמינים עם מערכת מיקרו-היברידית במתח 48V. גרסאות ה- GT שלא שווקו עד כה בישראל מוצעות עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 201 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

קיה פרו סיד 2022

להיצע מצטרפת יחידת הנעה פלאג-אין הייבריד הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי המשודכים לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. ההספק המרבי המשולב עומד על 141 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי עומד על כ- 57 ק"מ.

קיה סיד 2022 המעודכנת תיוצר במפעלי קיה בעיר אילינה בסלובקיה החל מחודש אוגוסט הקרוב. היא תהיה זמינה בכל רחבי אירופה עוד לפני סוף השנה.

סרטון קיה סיד 2022