מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021 - נהיגה ראשונה

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: רונן טופלברג
  • 20 יולי 2021
  • 0 תגובות

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021 אשר הושק בישראל זה עתה, ינסה להמשיך את הצלחת קודמו שזכה לתואר רכב שבעת המושבים הנמכר ביותר בישראל. הדור הרביעי הכל חדש מוצע בחמש רמות אבזור ובשבע גרסאות, חלקן בעלות הנעה כפולה. מנעד המחירים מתחיל ב- 178,000 ₪ לגרסת הבסיס ומסתיים ב- 234,900 ₪ לגרסה הבכירה. נהיגת התרשמות מגוונת אשר ערכה כלמוביל יבואנית מיצובישי לישראל, אפשרה לנו להתרשם מיכולתו של רכב הפנאי החדש על כבישי הארץ בתוספת טעימה מנהיגת שטח.

מיצובישי אאוטלנדר 2.5 לקצ'ורי TTH 4x4 אוטומט
יתרונות עיצוב, הנדסת אנוש, מרווח פנימי, מוניטין אמינות
חסרונות מערכות בטיחות חסרות, איכות תא הנוסעים, צריכת דלק

מיצובישי אאוטלנדר

מיצובישי אאוטלנדר מצויד במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 181 כ"ס ומומנט מרבי של 25 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. נהגנו בגרסת הנעה כפולה ברמת אבזור לוקצ'ורי שהינה אחת לפני הבכירה ביותר בהיצע המקומי, ומחירה 224,900 ₪.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021 מבוסס על פלטפורת CMF-D המיועדת לשמש גם את ניסאן אקס טרייל הבא. ביחס לעיצוב החיצוני האנמי של הדור הפורש, הדור החדש מביא עימו נוכחות רבה הניכרת בחזית בעלת צמד אלמנטים דקורטיביים בגוון ניקל בוהק בצורת האות C, הכוללים בתוכם את גופי תאורת הדרך המרהיבים, ומעליהם את פס תאורת היום הדקיק המבוסס LED. מהצד ניתן להבחין באיפור השטח המתבקש ובגג "צף" המתקבל באמצעות השחרת הקורות ומגרעת שחורה גם בקורה האחורית. מגוון הצבעים כולל שלושה צבעי "יהלום" (לבן פנינה, אדום ושחור) הנצבעים בשיטה רב שכבתית ללא תוספת מחיר, ובגרסאות היקרות (TTH) מקבלים גם צביעה דו-גונית. המראה הרענן על כבישי הארץ הסב את תשומת ליבם של לא מעט נהגים אשר גילו עניין רב ברכב החדש.

מיצובישי אאוטלנדר

תא הנוסעים בגרסה הנבחנת איכותי מאוד ונעים לשהייה. ביחס לדור הפורש מדובר בשיפור מטאורי עם חומרי דיפון רכים ברובם, ותיפורי יהלומים החולשים על הכורסאות המפנקות ועל דיפון הדלתות ותורמים למראה יוקרתי יחסית. ארכיטקטורת הדשבורד הדו מפלסית מביאה עימה הנדסת אנוש מעולה. מסך המגע המרכזי בגודל 9 אינץ' כולל תמיכה ב-Android Auto ו- Apple CarPlay ומציג ממשק נוח ומהיר למדי אם כי לא התנסינו בו מספיק. התפעול הנינוח ממשיך עם לוח מחוונים דיגיטלי (בגרסת המבחן) בגודל 12.3 אינץ' המציג גרפיקה מודרנית ועשירה, ומתופעל באמצעות פקדים נגישים על גלגל ההגה העבה. במפלס השני פתחי מיזוג המשתלבים בצורה הומוגנית ונקיה בקווי העיצוב הרוחביים אשר תורמים לתחושת מרחב, כמו גם לפיזור מיזוג יעיל הודות למיקומם בגובה אידיאלי.

מיצובישי אאוטלנדר

תחושת העושר בגרסת המבחן מגובה באבזור עשיר כגון תצוגה עילית צבעונית בגודל 10.8 אינץ', מצלמות 360 מעלות, ומערכת שמע מבית BOSE עם 10 רמקולים וצליל נקי ומענג. גם גרסת הבסיס מאובזרת לא רע וכוללת בין היתר מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם צימוד לסמארטפון, בלם חניה חשמלי עם פונקציית HOLD, ובקרת אקלים מפוצלת.

מיצובישי אאוטלנדר

המרחב בשתי השורות הראשונות מעולה הודות למרווחי ראש וברכיים נדיבים. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת כמקובל, וגובה מושב אידיאלי מאפשר כניסה ויציאה נוחות מאוד. הנוסעים בשורה השניה יהנו גם מחימום מושבים, פתחי מיזוג, שקעי טעינה, וכיסים לאחסון סמארטפונים בגב המושבים הקדמיים. צמד המושבים בשורה השלישית סבירים ביחס לקטגוריה. ההשתחלות אליהם לאחר קיפול ידני של שורת המושבים השניה אינה מזמינה מבוגרים כך שאלו יתאימו להסעת צמד ילדים בנוחות סבירה בלבד, בשל מיקומם הנמוך הדורש הרמת הירכיים מבסיס המושב.

מיצובישי אאוטלנדר

תא המטען בנפח 160 ליטרים צנומים כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, אך קיפולה מאפשר תא מטען שימושי מאוד בנפח 793 ליטרים עם משטח הטענה מפולס.

בטיחות

מיצובישי אאוטלנדר החדש מגיע עם אבזור בטיחות אקטיבי עשיר הכולל בין היתר 11 כריות אוויר לרבות כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע, אך לא מוצע תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב הנסיעה באף גרסה. הדגם מגיע אלינו בתקינה אמריקאית המאלצת מראות צד מקרבות הדורשות הסתגלות מהנהג הישראלי שרגיל לרכבים בתקינה אירופאית החלה על מרבית הרכבים בישראל.

מיצובישי אאוטלנדר

מנוע וביצועים

יחידת ההנעה האטמוספרית גדלה ביחס לדגם הפורש וכוללת כאמור מנוע בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 181 כ"ס ומומנט מרבי של 25 קג"מ. ביחס לדגם הפורש שהגיע עם מנוע בנזין אנמי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס, מדובר בשיפור משמעותי. נתון התאוצה מאפס למאה קמ"ש אינו מפורסם אך קל להבחין כי ביצועיו של מיצובישי אאוטלנדר אינם מיישרים קו עם המתחרים המצוידים במנועי טורבו. המנוע אינו מספק עוצמה בסל"ד נמוך וכדי לייצר קצב תנועה ראוי יש ללחוץ בחוזקה על דוושת התאוצה ולהביא את המנוע לתחום היעיל בסל"ד גבוה המייצר רעש ניסור לא נעים. תיבת ההילוכים הרציפה מציגה אופן פעולה בשל ביחס לתיבות דומות וכוללת שמונה יחסי העברה מתוכנתים, אך עודנה פחות טובה מתיבות פלנטריות או רובוטיות בעלות יחסי העברה אמיתיים. פרט לביצועים הבינוניים, מאמץ יחידת ההנעה, שאינה כוללת אפילו מערכת עצור וסע, גורם לצריכת דלק ממוצעת של 9.5 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה סבירים.

מיצובישי אאוטלנדר

בנהיגת ההתרשמות הקצרה אשר התנהלה ברובה בכבישים מהירים, סיפק מיצובישי אאוטלנדר נוחות נסיעה טובה וחוויה נעימה המגובה בכיול מתלים רך, מתלה אחורי רב חיבורי וכושר ריסון יעיל. בכבישים המפותלים מייצר המרכב זוויות גלגול מוחשיות למדי, אך ממילא מדובר בפרמטר שולי לקהל היעד שמונה ברובו משפחות התרות אחר רכב טיולים שימושי. בידוד הרעשים טוב מהממוצע בקטגוריה, ורק רעש המנוע מעיב על תחושת האיכות הכללית בזמן שיוט.

שטח

פרק השטח הקצר הקנה טעימה ממפרט עשיר המונה בגרסת המבחן הנעה כפולה S-AWC Super עם חלוקת מומנט בין הסרנים, בורר מצבי נהיגת שטח בעל חמש תוכניות, בקרת ירידה במדרון HDC, ומרווח גחון של 210 מ"מ. מצב Gravel לנהיגת שבילי חצץ, אפשר לנו טיפוס יעיל בשבילים זרועי אבנים מאתגרים, עליהם התגלתה נוחות נסיעה קופצנית. גם גרסאות ההנעה הקדמית לא התקשו לטפס בעליות מתונות אך הירידה מהם הרגישה בטוחה וקלילה הודות למערכת בקרת הירידה במדרון.

מיצובישי אאוטלנדר

תמורה למחיר

לסיכום, נראה כי מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021 מביא עימו שיפור בכל התחומים ביחס לדגם הפורש, בדגש על תא נוסעים מודרני ונעים המספק תחושה כללית מודרנית ואיכותית. היעדרה של מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה ויחידת ההנעה האטמוספרית המשודכת לתיבה רציפה, מעיבים על החבילה הכוללת עם ביצועים וצריכת דלק בינוניים לצד רעש בולט תחת מאמץ. לצד אלו, בהתחשב במוניטין אמינות וסחירות מוכחים, ומתחרים ישירים שאינם חפים ממגרעות, נראה כי מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021 ראוי להמשיך את הצלחת קודמו וצפוי להתברג בין הדגמים הנמכרים ביותר בסגמנט.

מיצובישי אאוטלנדר 2021 נהיגה ראשונה