נחשף טווח הנסיעה של קיה EV6

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 22 יולי 2021
  • 1 תגובות

קיה לוקחת ברצינות את המעבר להנעה חשמלית. בחודש מרץ נחשפה קיה EV6 - מכונית חשמלית ייעודית ראשונה למותג, החולקת שלדה ומכלולים עם יונדאי איוניק 5 שתחל בקרוב מאד לחשמל את כבישי ישראל. מדובר בתכנית ארוכת טווח שצפויה להניב לקיה 7 דגמים חשמליים עד לשנת 2027, כולם על פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכבים חשמליים.

קיה EV6

קיה שואפת להמציא מחדש את חווית השימוש ברכב החשמלי ולקרב אותה אל חווית השימוש ברכב עם הנעה קונבנציונלית תוך ניצול היתרונות הבלעדיים והרבים שיש לרכב חשמלי. הפלטפורמה הייעודית מאפשרת ליהנות מאחד היתרונות המשמעותיים של ההנעה החשמלית - יחידות הנעה קומפקטיות המאפשרות מרווח פנימי יוצא דופן. במקרה של קיה EV6 מדובר בבסיס גלגלים באורך 2,900 מ"מ ששייך לסגמנט רכבי הסלון ומבטיח מרווח רגליים נדיב של עד 990 מ"מ במושב האחורי.

קיה EV6

מערכת הטעינה של קיה EV6 מאפשרת גישה לעמדות טעינה מהירות במתח 400V וגם 800V ללא צורך במתאם. שימוש בעמדה במתח 800V מאפשרת טעינה מהירה של הסוללה מ- 10% ל- 80% תוך 18 דקות בלבד וזה כבר נתון שמתחיל להתקרב לזמן הקצר של תדלוק מנוע בנזין או סולר. בעמדות במתח 400V משתמש הרכב בממיר מתח ל- 800V על מנת לסחוט את המירב מעמדת הטעינה.

קיה EV6 מוצעת עם סוללה בקיבולת 58 קוט"ש או בגרסת טווח ארוך עם סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש. גרסת ההנעה האחורית עם הספק מרבי של 229 כ"ס ומומנט מרבי של 36.5 קג"מ בשילוב הסוללה הגדולה, מציעה את טווח הנסיעה הגדול במבחר העומד על 528 ק"מ בנסיעה משולבת עם צריכת אנרגיה של 16.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.4 שניות.

קיה EV6

גרסת ההנעה הכפולה עם הספק מרבי של 325 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ, מציעה טווח נסיעה של 506 ק"מ עם צריכת אנרגיה של 17.2 קוט"ש ל- 100 ק"מ. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 5.2 שניות. כל הנתונים על פי תקן WLTP. בשלב זה טרם נחשפו נתוני הטווח של גרסאות הכניסה.

מערכת ניהול החשמל של הרכב מאפשרת חיבור מכשירי חשמל בתוך הרכב בהספק של עד 3.6 קילוואט לטובת טעינת מחשב נייד או הפעלת מוצרי חשמל ביתיים למשל. בנוסף ניתן לטעון רכב חשמלי אחר בעת חירום באמצעות הסוללה של קיה EV6 בתנאי שקיבולת הסוללה מעל 20%.