סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, משיקה את קיה נירו EV החשמלי אשר מצטרף אל גרסת ההיבריד וגרסת ה- PHEV אשר שווקו עד כה בהצלחה רבה.
העיצוב החיצוני בגרסה זו נבדל באלמנטים "חשמליים" מובהקים כגון שבכה קדמית אטומה עם פתח טעינה, חתימת LED בצורת חץ, חישוקים אווירודינמיים, ופגושים בעיטורי תכלת להדגשת מוטיב ה- EV.
תא הנוסעים נבדל בחוגת מצבי נסיעה אלקטרונית המחליפה את בורר ההילוכים הקלאסי שאינו נחוץ ברכב חשמלי נטול תיבת הילוכים, ולצידה פקדים לתפעול בלם החניה ובורר מצבי הנהיגה. כמו כן נמצא חיווי חיוני תואם בדבר מצב הטעינה, הסוללה וטווח הנסיעה בלוח המחוונים ובמסך המרכזי.
קיה נירו EV מצויד במנוע חשמלי בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 40.3 קג"מ, השואב את כוחו מסוללת ליתיום פולימר בקיבולת 64 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 455 ק"מ בנסיעה משולבת. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק 100 קילוואט, המאפשרת טעינה מעשרים לשמונים אחוז מהקיבולת תוך 42 דקות. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 7.8 שניות, והמהירות המרבית 167 קמ"ש.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית מתופעלת באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה וכוללת חמש דרגות עצימות, בטווח שבין מערכת כבויה המאפשרת גלישה ללא בלימה ועד לעצימות גבוהה המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת עד לעצירה מוחלטת. ביניהן נמצא מצב אוטומטי בו המערכת מכיילת את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם לנתונים המוזנים למערכת מהמצלמה הקדמית והרדאר בדבר התקדמות התנועה.
היות וקיה נירו תוכנן מלכתחילה כרכב היברידי אשר נועד לקלוט גרסת הנעה חשמלית, הפלטפורמה מאפשרת את התקנת הסוללות במיקומן האידיאלי במרכז רצפת המרכב, ובכך תורמת למרכז כובד נמוך. המתלים, ההיגוי והבלמים כוילו בהתאם לתוספת המשקל אשר עומד כעת על 1,825 ק"ג (200 ק"ג יותר מגרסת ה- PHEV), כך שמערכת הכוונת מומנט אשר נוספה בגרסה זו מסייעת להפחית את המומנט לגלגל הפנימי בעת פניה לטובת תגובת היגוי חדה יותר.
אבזור הנוחות בקיה נירו EV כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Apple CarPlay ו- Android Auto, מצלמת רוורס, מערכת שמע עם 4 רמקולים ו- 2 טוויטרים, מערכת בקרת אקלים דו-אזורית, מראות צד עם כיוונון וקיפול חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מושבים בריפוד בד בשילוב עור, פתחי מיזוג למושב האחורי, חיישני גשם, מטען USB, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלונות כהים מאחור, וחיישני רוורס מקוריים המוכרים מהגרסאות ההברידיות. בנוסף כוללת הגרסה החשמלית כיוונון חשמלי למושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי, חוגת הילוכים דיגיטלית ותאורת אווירה, שאינם כלולים בגרסאות ההיברידיות.
אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המוכרות מהגרסאות ההיברידיות לרבות מערכת לניטור שטחים מתים, המזכה את רמת האבזור הבטיחותי בדרוג 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי, ביחס לדרוג 6 בגרסאות ההיברידיות.
מחירו של קיה נירו EV בישראל עומד על 179,900 ₪, וכולל עמדת טעינה, התקנה, אחריות מלאה למשך 5 שנים או עד 100,000 ק"מ, ואחריות מורחבת לסוללה למשך 7 שנים או עד 150,000 ק"מ.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025