בקרוב תוכלו להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי ללא צורך בהסכמת שאר הדיירים בבניין

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן, קובי זוילי, יצרן
  • 03 אוגוסט 2021
  • 1 תגובות

במסגרת התכנית הכלכלית של ממשלת ישראל לשנים 2021-2022 נרשמה התייחסות לעידוד הנהגים הישראליים לרכוש ולהשתמש בכלי רכב חשמליים. לאחרונה אנו עדים לכמות הולכת וגדלה של דגמים חשמליים המושקים בישראל, אולם יש לזכור שבכדי להשתמש בהם זקוקים הלקוחות לעמדת טעינה ביתית. עד כה התקנת עמדת טעינה ביתית בבתים משותפים הייתה משימה לא פשוטה שכן נדרשה הסכמה של כל הדיירים האחרים וההתקנה התאפשרה רק בחניה השייכת לבעל הרכב החשמלי.

ב.מ.וו iX3

משרד המשפטים ומשרד האוצר ינסו לתקן את חוק המקרקעין כך שניתן יהיה להקים עמדת טעינה בבתים משותפים, כולל העברת תשתית החשמל הנדרשת, ללא קבלת הסכמה מכלל הדיירים בתנאי שעמדת הטעינה תחובר אל חיבור החשמל של בעל החניה או לחיבור חשמל חדש שאינו משמש דירה אחרת או את הרכוש המשותף. באמצעות רוב רגיל של הדיירים ניתן יהיה לחבר את העמדה אל חיבור החשמל המשמש את הרכוש המשותף ובתנאי שיותקן מונה חשמל נפרד עבור עמדת הטעינה כך שיתאפשר תשלום נפרד עבור החשמל לטעינת הרכב. עוד תיבחן אפשרות להתיר התקנת עמדות טעינה גם בחניות שהן חלק מהרכוש המשותף ואינן צמודות לדירות בבניינים משותפים.

MG ZS EV

חוק התכנון והבניה יעודכן כך שמבנים חדשים הכוללים חניה לבאי הבניין יהיו חייבים לכלול תשתית חשמל הנדרשת להקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים. בכדי לקדם תחבורה ציבורית מונעת בחשמל, מוצע עדכון לתקנות התכנון והבניה כך שיאפשרו להקים עמדות טעינה והעברת תשתית להקמת עמדות טעינה בחניוני אוטובוסים.

עוד ניתנה התייחסות לפרסום נתוני היעילות האנרגטית של כלי רכב חשמליים. כיום מחוייבים היבואנים לפרסם את צריכת הדלק המשולבת של כלי רכב המונעים באמצעות בנזין או סולר על פי צריכת ליטרים ל- 100 קילומטרים. עבור כלי רכב חשמליים מפרסמים היבואנים את טווח הנסיעה החשמלי המרבי וצריכת וואט לשעה לכל קילומטר. כעת מוצע לחייב את היבואנים להציג את נתוני צריכת החשמל לכל 100 קילומטרים בכדי שניתן יהיה להשוות את הנתונים לרכבים עם הנעה קונבנציונלית. בנוסף הועלתה הצעה לאפשר מכירת רכבים המונעים במימן בישראל.