טויוטה לנד קרוזר GR – הפרטים המלאים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 05 אוגוסט 2021
  • 0 תגובות

לפני חודשיים נחשף טויוטה לנד קרוזר 300 החדש, הדגם הגדול והיקר ביותר במשפחת רכבי השטח של היצרנית, המבוסס על שלדת סולם מסורתית לטובת יכולת שטח גבוהה. מדובר בדגם פופולרי במיוחד במדינות המפרץ העשירות וכיאה לכך מוצע ברמת אבזור עשירה עם תא נוסעים מפנק ומפואר. טויוטה לא שוכחת את ייעודו האמיתי של הרכב, ועבור נהגים הרפתקנים היא מציגה את טויוטה לנד קרוזר בגרסת GR.

טויוטה לנד קרוזר GR

GR הינם ראשי תיבות של Gazoo Racing, קבוצת המירוצים של טויוטה. כמשתמע משמה, אחראית הקבוצה על מכוניות המירוץ של טויוטה במרוצי הראלי WRC, ראלי דאקאר, ומירוצי סיבולת WEC. מדי פעם משמשים כישורי החטיבה המיוחדת גם לייצור גרסאות ביצועים לרכבי טויוטה הסדרתיים, כגון טויוטה יאריס GR וטויוטה סופרה GR. הפעם גוייסו אנשי החטיבה האחראים על תכנון הרכבים עבור ראלי דקאר המפרך לטובת פיתוח טויוטה לנד קרוזר GR, והתוצאה מרשימה בהחלט. עוד מדווחת החברה כי טויוטה לנד קרוזר 300 יהווה בסיס לרכב המרוץ של הקבוצה בראלי פריז דקאר שיתקיים בשנת 2023.

טויוטה לנד קרוזר GR

טויוטה לנד קרוזר GR זוכה לעיצוב שטח קשוח יותר ביחס לגרסה הרגילה. הפגושים הנמוכים הוחלפו בסט פגושים במספקים זוויות גישה ונטישה עדיפות עם סיומת פלסטיק מושחר, ובתי הגלגלים זוכים לחיפוי פלסטיק מושחר אף הם. גריל הכרום הענקי הוחלף בגריל מושחר בדוגמת חלת דבש. החישוקים הגדולים הוחלפו בחישוקים מושחרים קטנים יחסית בקוטר 18 אינץ' עם צמיגי שטח בעלי דופן גבוהה. תא הנוסעים נותר מפואר ומפנק, אך ריפודי העור הבהירים הוחלפו בריפודי עור בגווני שחור ואדום עם לוגו GR על משענות הראש. תנוחת הנהיגה של הנהג שונתה על מנת להעניק לו ראות מיטבית הדרושה לצליחת תוואי שטח קיצוני.

טויוטה לנד קרוזר GR

השינויים שאינם נראים לעין חשובים ומעניינים הרבה יותר. המתלים הייעודיים לגרסת GR זכו למהלך ארוך לעומת הדגם הסטנדרטי, והארוך אי פעם בסדרת רכבי טויוטה לנד קרוזר. מערכת E-KDSS שולטת אלקטרונית במוטות המייצבים, ועבור תנאי קצה מאפשרת לנתק אותם לחלוטין על מנת להגדיל את מהלך המתלה כדי שהגלגלים לא יאבדו אחיזה בקרקע. המערכת אחראית גם על הפחתת רעידות ותנודות המאפיינות נסיעה בשטח. דיפרנציאל ננעל אלקטרונית הותקן בציר הקדמי וגם בציר האחורי, אלה מצטרפים לאבזור חדש שיוצע גם בדגם הסטנדרטי וכולל מערכת מצלמות היקפיות המסייעות בעת תמרונים וכוללות גם הצגת תוואי הדרך מתחת לרצפת הרכב.

טויוטה לנד קרוזר GR

שינויים אלה מצטרפים לשיפורים שבוצעו בדגם החדש לעומת קודמו, ביניהם שלדת סולם חדשה המשלבת רכיבי אלומיניום וטכנולוגיות ריתוך מתקדמות לטובת הפחתה של 200 ק"ג במשקל הכולל. היצע יחידות ההנעה כולל מנוע טווין טורבו בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים עם הספק מרבי של 409 כ"ס ומומנט מרבי של 66.3 קג"מ, ומנוע טווין טורבו דיזל V6 בנפח 3.3 ליטרים עם הספק מרבי של 304 כ"ס ומומנט מרבי של 71.4 קג"מ. שניהם משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית.