אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
אופל קרוסלנד אשר הושק בתחילת שנת 2017, הגיע אלינו לקראת סוף אותה שנה וסימן את כניסתה של היצרנית הגרמנית אל סגמנט הקרוסאוברים העירוניים, תוך התבססות מלאה על פלטפורמת CMP של קונצרן פיג'ו-סיטרואן. הדגם מהווה למעשה אח תאום לפיג'ו 2008 מהדור הקודם.
| אופל קרוסלנד 1.2 ליטרים ביזנס אלגנס | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים מואר ואוורירי, שדה ראיה רחב, מושבים מעולים |
| חסרונות | תיבת הילוכים איטית, תא נוסעים מיושן |
מתיחת הפנים ליטשה את העיצוב האנמי של הדגם היוצא, שדרגה את תא הנוסעים וגם את כיול המתלים. שם הדגם עודכן גם הוא במסגרת מתיחת הפנים, ונקרא מעתה קרוסלנד, ללא תוספת X שהוצמדה לשם הדגם הקודם. יצאנו למבחן עם גרסת ביזנס אלגנס הבכירה המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספק מרבי של 130 כ"ס ומחירה 126,990 ₪.
עדכוני העיצוב במסגרת מתיחת הפנים נועדו ליישר קו עם שפת העיצוב VISOR החדשה של היצרנית, אליה נחשפנו באופל מוקה ואסטרה החדשים. החזית מודרנית עם גריל קדמי אטום ויחידות תאורה בטכנולוגיית לד. מהצדודית ניתן להבחין בצביעה דו-גונית ברכב המבחן, חישוקי 17 אינץ׳ מושחרים, ועיטורי כרום לאורך הרכב. מאחור יחידות תאורה עם רקע שחור, מגלש אחורי בגוון כרום, והטבעת שם הדגם לרוחב דלת תא המטען כצו האופנה האחרונה. התוצאה הסופית דינמית ביחס לדגם הקודם שסבל מעיצוב אנמי, אך אין כאן את הנוכחות החזקה של דגמי אופל אסטרה ואופל מוקה החדשים. מידות המרכב מקובלות ביחס לקטגוריה ומאפשרות תמרון עירוני זריז ונוח עם אורך כללי העומד על 4,229 מ"מ, רוחב של 1,765 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,604 מ"מ.
תא הנוסעים זוכה לשדרוג הכולל בין היתר מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל 7 אינץ׳ ותמיכה בקישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto , משטח טעינה אלחוטי, ומושבים קדמיים ארגונומיים המספקים נוחות משופרת. הארכיטקטורה השמרנית מביאה עימה הנדסת אנוש טובה מאוד עם סידור נוח ונגיש הכולל פקדי בקרת אקלים פיזיים, פתחי מיזוג גבוהים ולוח מחוונים קריא. חרף חוסר התחכום העיצובי, מצאתי את סביבת הנהג עדיפה בעשרות מונים ביחס לאח הצרפתי המסוגנן בכל הנוגע לשימושיות ונוחות תפעול.
יחד עם זאת, מערכת המולטימדיה עדיין מציגה ממשק מיושן ובסיסי וצג בגודל 7 אינץ' הפך לרף התחתון של הסטנדרט בתעשייה. משטח הטעינה האלחוטי בתחתית הקונסולה כה עמוק וצר שאינו יכול להטעין מכשיר סמארטפון הגדול מכ- 5.5 אינץ'. בורר ההילוכים מכני ובלם היד המעוצב גם הוא אינו אלקטרוני כמו בדגמי הקונצרן החדשים. כל אלו, יחד עם חומרי הדיפון הקשיחים, מקנים תחושת החמצה בתא הנוסעים.
מצילים את המצב המושבים החדשים המציעים עיצוב נאה המגובה בריפוד איכותי, נוחות מצוינת ותנוחת נהיגה טבעית וגבוהה דיה. מושב הנהג כולל גם משענת יד, כיוונון ידני לאורך בסיס המושב, וכיוונון חשמלי לקשיחות המסעד וזווית בסיס המושב. המרווח מלפנים טוב ומאחור ימצאו הנוסעים מרווח ראש נדיב לצד מרווח ברכיים מספק. נוסע שלישי מאחור יאלץ להצטופף ויצור תנאי מחיה דחוקים, אך לא מדובר בנתון חריג בסגמנט. בדומה לסטנדרט האבזור בסגמנט, ייהנו הנוסעים מאחור מחלונות כהים, אך פרט לאלו אל תצפו לקבל פתחי מיזוג או שקעי טעינה לסמארטפון.
נקודות זכות נוספות מקבל אופל קרוסלנד עבור שטח השמשות העצום היוצר מבט פנורמי רחב לפנים ומאפשר שדה ראיה נדיר לצד תחושה אוורירית. לסידור זה יש גם חסרונות מאחר והשמשה הקדמית נמתחת הרחק לפנים ובכך מאפשרת כניסת קרני שמש בצורה מוגזמת, עד כדי כך שהקשתה על המזגן לצנן את תא הנוסעים בימי המבחן הלוהטים. נוסף אליה חלון הגג הפנורמי בגרסת המבחן אשר אינו נפתח וכולל וילון ההצללה חשמלי שאינו אטום לחלוטין. סוככי השמש כוללים תאורה ומראות עם כיסוי. מראות צד תלויות יחד עם שטח החלונות העצום ומצלמת רוורס עם מבט על, מאפשרים כושר תמרון מצוין בעיר ובמקומות חניה צפופים.
פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי עם תא כפפות מספק, תא מלבני פתוח בין המושבים, תאי אחסון בדלתות, ותא למטבעות מעל לברך שמאל של הנהג. תא המטען נדיב בנפח 410 ליטרים ומציע מפתח רחב, אך שפת הטענה גבוה במעט. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני.
למרות מפרט מתלים פשוט כמקובל בסגמנט הכולל קורת מתח אחורית, נוחות הנסיעה בכרך טובה ואופל קרוסלנד הצליח לסנן את רוב שיבושי האספלט בצורה נאותה. כושר הריסון של הבולמים טוב וגם מפגעים קשים ומכסי ביוב לא יעבירו חבטה מורגשת מדי לתא הנוסעים. מחוץ לעיר הנוחות נשמרת ובכביש המהיר מתגלה יציבות כיוונית טובה ללא רגישות לרוחות צד, חרף המרכב הגבוה.
בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בסגמנט. רעשי רוח מתחילים להופיע במהירות של 100 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה. רעשי הכביש תלויים באיכות הסלילה כך שעל אספלט איכותי רעשי הצמיגים נשמעים רק במהירות העולה על 110 קמ"ש, אך על אספלט מחוספס ישמע קולם כבר במהירות 60 קמ"ש.
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1,199 סמ"ק עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית אייסין היפנית. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 10.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 198 קמ"ש.
אופל לא ניצלה את מתיחת הפנים ליישור קו והוספת תיבת שמונה הילוכים בדומה לדגמי הקונצרן החדשים, והוויתור ניכר בביצועים ובצריכת הדלק. הביצועים מספקים אך לא יותר מכך, ופעולת התיבה ותגובותיה האיטיות יוצרות שיהוי מציק ביציאה מהמקום והתקדמות שאינה ליניארית בעומסי תנועה.
במסגרת מתיחת הפנים זכו המתלים ומערכת ההיגוי לכיול מחודש לטובת שיפור נוחות הנסיעה וחדות ההיגוי. זוויות הגלגול מוחשיות אך מרוסנות ומאפשרות קצב התקדמות נאה בכביש מפותל לצד התנהגות כביש בטוחה. הבלמים הכוללים ארבעה דיסקים, מציעים נשיכה טובה וכושר תאוטה מעולה.
בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע כבויה בשל מזג האוויר החם, עמדה צריכת הדלק על 11.0 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מאכזב וניכר כי תיבת 8 הילוכים הייתה תורמת רבות לשיפורו. היצרנית מצהירה על צריכת דלק משולבת של 16.4 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 45 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 10 מתוך 15.
תדמית האמינות של אופל נמצאת במגמת שיפור. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה אופל במקום העשירי מתוך 23 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. אופל קרוסלנד משווק עם אחריות מלאה לארבע שנים או עד 120,000 ק"מ.
הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 909 ₪, עלות הטיפול השני 1,613 ₪, עלות הטיפול השלישי 909 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,613 ₪. סך הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 5,044 ₪. מדובר במחירים מעט יקרים מהממוצע בקטגוריה.
עלויות החלפים ממוצעות בסגמנט. עלות פנס קדמי 4,018 ₪, עלות פנס אחורי 1,161 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,227 ₪, עלות רפידות בלמים קדמיות 599 ₪, ועלות צלחות בלימה קדמיות 843 ₪.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 2,900 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.
ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את אופל קרוסלנד X בשנת 2017 בטרם מתיחת הפנים, והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 85% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה של ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 57% בגין מערכות הבטיחות ברכב.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת לבלימת חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, סייען זינוק בעלייה, חיישני חניה היקפיים, והתרעה על עייפות הנהג. גרסת ביזנס אלגנס הנבחנת מוסיפה התרעת רכב חוצה בשטח מת, מצלמת רוורס עם מבט על וירטואלי, וסייען חניה. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 4 מתוך 8 ברמת אבזור ביזנס אדישן ו- 5 ברמת ביזנס אלגנס הנבחנת.
אופל קרוסלנד מוצע בשתי רמות אבזור לבחירה. גרסת ביזנס אדישן מוצעת במחיר 123,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', צימוד ל- Apple Car Play ו- Android Auto, מערכת שמע עם 6 רמקולים, בקרת שיוט, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס עם מבט עילי, חיישני גשם ותאורה, חישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ', ופנסי הלוגן משולבי תאורת יום מסוג LED.
גרסת ביזנס אלגנס הנבחנת מוצעת במחיר 126,990 ₪ ומוסיפה לרשימה בין היתר גם חלון גג פנורמי, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, מושבים בריפוד עור משולב בד, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', צביעה דו-גונית, ופנסי LED.
אופל קרוסלנד מבצע את כל מטלות הנהיגה בצורה נעימה ונטול מגרעות משמעותיות, אלא שגם לאחר מתיחת הפנים מתקשה הדגם להתבלט בסגמנט רווי המתחרים עקב עיצוב פושר, תיבת הילוכים איטית, ותא נוסעים המסגיר את גילו האמיתי. את אלו צפוי לפתור אופל מוקה החדש שיחליף את אופל קרוסלנד. מושביו המעולים של אופל קרוסלנד החדש, שטח החלונות הנדיב והנדסת האנוש הטובה מהווים יתרונות ברורים, ולקוחות ששמים תכונות אלו בראש סדר העדיפות יוכלו למצוא באופל קרוסלנד פרטנר מתאים.
| אופל קרוסלנד 1.2 ליטרים ביזנס אלגנס | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 130/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,229 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,765 מ"מ |
| גובה כללי | 1,605 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,604 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען |
410-520 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,255 ק"ג |
| מהירות מרבית | 198 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר |
126,990 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025