מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
רנו היא מחלוצות המעבר להנעה חשמלית. הסופר מיני רנו זואי כבר ותיקה וחלקנו זוכרים גם את רנו פלואנס Z.E החשמלית שיוצרה כחלק משיתוף הפעולה עם מיזם בטר פלייס שנגדע באיבו. כעת, כמעט עשור לאחר שנגנז הפרויקט, מציגה היצרנית מכונית משפחתית חשמלית חדשה – רנו מגאן E-Tech. רנו מתייחסת לדגם החדש כמבשר המעבר ממכונית ככלי רכב למכונית כשירות ופלטפורמה להענקת שירות אינטרקטיבי חוויתי ללקוח.
רנו מגאן E-Tech מתבססת על פלטפורמת CMF-EV המשמשת גם את ניסאן אריה ומתאפיינת בתא מנוע קטן המותאם ליחידות ההנעה החשמליות הקומפקטיות, ובסרחי עודף קצרים המאפשרים ניצול מקסימלי של המימדים החיצוניים לטובת תא נוסעים מרווח ביחס למידות החיצוניות. הסוללה מציגה מארז דק במיוחד בגובה 110 מ"מ שאינו פוגע במרווח בתא הנוסעים ומאפשר יצירת מרכז כובד נמוך יותר ביחס לרנו מגאן הנוכחית עם הנעה קונבנציונלית, וכן רצפה שטוחה לחלוטין במושב האחורי.
החזית המוכרת עם הפנסים המפוסלים של רנו מציגה את הלוגו החדש של המותג. הגריל הקדמי אטום ובתחתית הפגוש שבכה רחבה ועיטור בגוון טיטניום. צללית הצד מציגה מראה המשלב בין האצ'בק לקרוסאובר נמוך יחסית עם קו מותניים המתרומם בקצה הדלת האחורית, ידיות דלתות שקועות הנשלפות אוטומטית, וגג בצביעה דו-גונית. הזנב מציג מראה נקי עם שמשה אחורית קטנה ופנסים המחוברים באמצעות פס תאורה.
עיצוב תא הנוסעים חדש לחלוטין ומציג מראה נקי. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' פרוש לרוחב מול הנהג ומתחבר אל המסך המרכזי האנכי שיוצע בשני גדלים לבחירה - 9 או 12 אינץ' ובקצהו מספר פקדים פיזיים לשליטה בפונקציות מרכזיות. מערכת המולטימדיה תומכת בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto גם בחיבור אלחוטי. בורר מצבי הנסיעה הממוקם בסמוך לגלגל ההגה מאפשר קונסולה אוורירית ופתוחה בין המושבים הקדמיים עם מגוון תאי אחסון. תאורת האווירה הדינמית עם 48 גוונים משתנה בכל 30 דקות ומותאמת למחזור היממה הטבעי של גוף האדם או מותאמת למצב הנהיגה הנבחר. הריפודים עשויים חומרים מממוחזרים והדיפונים עשויים פלסטיק ממוחזר.
מערכת המולטימדיה החדשה פותחה בשיתוף פעולה עם גוגל ומבוססת אנדרואיד אוטומוטיב עם גישה לגוגל מפות ולחנות האפליקציות של גוגל המציעה 40 אפליקציות ייעודיות לשימוש ברכב. היא מאפשרת קבלת עדכונים מרחוק בטכנולוגיית FOTA שיאפשרו פונקציות חדשות עבור מערכת המולטימדיה וגם עבור הרכב עצמו. החיבור לרשת יתאפשר באמצעות כרטיס סים או נקודת גישה חמה מהטלפון החכם של הנהג. חיבור לחשבון הגוגל האישי מאפשר ליצור פרופיל ייחודי עבור כל נהג ושימוש בסייען הקולי של גוגל לתפעול מערכת המולטימדיה או פונקציות נבחרות ברכב. אפליקציה המחוברת לרכב מאפשרת לשלוט מרחוק בצופר ובאורות, בתזמון שעות הטעינה, קבלת מידע על סטטוס הטעינה ועל עמדות טעינה קרובות, תשלום בעמדות טעינה, הפעלה מרחוק של החימום או המיזוג, והענקת מפתח וירטואלי למשתמשים אחרים.
רנו מגאן E-Tech תוצע עם שתי יחידות הנעה. לגרסת הכניסה מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 129 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. לגרסה הבכירה מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 215 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. הגרסה החזקה מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.4 שניות עד למהירות מרבית של 160 קמ"ש. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירה בין 4 עוצמות בלימה באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, החל מאפשרות להימנע לחלוטין מבלימה רגנרטיבית ועד למצב המאפשר נהיגה בדוושה אחת.
גרסת הכניסה תוצע עם סוללה בקיבולת 40 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 300 ק"מ על פי תקן WLTP. בנוסף תוצע סוללה גדולה יותר בקיבולת 60 קוט"ש עבור שתי הגרסאות המאפשרת טווח נסיעה מרבי של עד 470 ק"מ על פי תקן WLTP ובהתאם לגרסה הנבחרת. רנו מצהירה כי תציע אחריות של עד 8 שנים לסוללות, במסגרתה תוחלף הסוללה ללא תשלום אם הקיבולת תרד מתחת ל- 70%. מערכת הקירור של הסוללה מסונכרנת עם מערכת הניווט ובעת נסיעה לעמדת טעינה תביא את הסוללה לטמפרטורה אידיאלית עבור טעינה מהירה. טעינה של 8 שעות בעמדת טעינה ביתית בהספק 7.4 קילוואט תספק טווח נסיעה של 400 ק"מ. טעינה של 30 דקות בעמדת טעינה ציבורית מהירה בהספק 130 קילוואט תספק טווח נסיעה של 300 ק"מ.
אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המקובלות ובנוסף מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה המסוגלת לפעול גם בזיהוי סימוני כביש רק בצד אחד של הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם חיבור לשירותי הניווט המתאימה את מהירות הנסיעה לתוואי עם האטה לפני כיכר, וסייען פקקים עם פונקציית זינוק מחדש הפעילה עד 30 שניות לאחר עצירה מלאה. מערכת החניה האוטונומית משחררת את הנהג מהצורך להחליף בין הילוך קדמי לרוורס, ואת המראה המרכזית מחליף מסך המציג וידאו ממצלמה הממוקמת מעל השמשה האחורית.
רנו מגאן E-Tech החדשה תיוצר במפעלי רנו בסמוך לעיר דואה בצפון צרפת. כושר הייצור יעמוד על 400,000 יחידות בשנה. כחלק מתפיסת ניידות בת קיימא, 95% מהרכב (כולל הסוללות) ניתן למחזור בסוף מחזור חייו של הרכב.
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025